Warsztaty terenowe 380-SS1-3XHCC
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Warsztaty terenowe 380-SS1-3XHCC | |||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
Rok akademicki 2020/21 (2020)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | |||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Głódź | |||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Beckett C. Podstawy teorii dla praktyków pracy socjalnej, przekł. Jasiński M., Maliszewska B., Warszawa 2010. Brągiel J., Sikora P. [red.], Praca socjalna – wielość perspektyw; Rodzina – Multikulturowość – Edukacja, Opole 2004. Jedynak W., Wyzwania dla pomocy społecznej w wymiarze lokalnym, Rzeszów 2012. Kanios A., Praca socjalna z rodziną problemową: perspektywa metodyczna, Kraków 2016. Kędzior J., Ładażyński A., Współczesne wyzwania pracy socjalnej, Toruń 2006. Krasiejko I., Metodyka działania asystenta rodziny. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w pracy socjalnej, Katowice 2010. Kurtyka-Chałas J., Pracownik socjalny wobec sytuacji kryzysowych, Białystok 2016. Podgórska-Jachnik D., Praca socjalna z osobami bezdomnymi, Warszawa 2014. Rybczyńska D.A., Olszak-Krzyżanowska B., Aksjologia pracy socjalnej - wybrane zagadnienia: pracownik socjalny wobec problemów i kwestii społecznych, Warszawa 1995. Rymsza M., Pracownicy socjalni i praca socjalna w Polsce: między służbą społeczną a urzędem, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: Sałustowicz P., Praca socjalna: między dyscypliną a profesją, Katowice 2003. Szczepkowski J., Praca socjalna – podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, Toruń 2010. Żukiewicz A. [red. nauk.], Praca socjalna w służbie ludziom, Toruń 2012. |
|||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Spotkanie organizacyjne, wprowadzające w specyfikę zajęć [3h] 2. Praca socjalna z dziećmi przebywającymi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych Domu Powrotu [3h] 4. Praca socjalna z rodzinami dysfunkcyjnymi.[3h] 5. Praca socjalna w szpitalu i hospicjum. Prezentacja pracownika socjalnego[3h] 6. Specyfika pracy socjalnej z osobami uzależnionymi. Wizyta w Stowarzyszeniu MONAR Poradni Profilaktyczno-Konsultacyjnej w Białymstoku [3h] 7. Rodzina z dzieckiem cierpiącym na przewlekłą i nieuleczalną chorobę. Spotkanie z Fundacją Pomóż Im[3h] 8. Praca socjalna z osobami w sytuacji ryzyka. Spotkanie z przedstawicielem białostockiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej [3h] 9. Praca socjalna z osobami bezdomnymi. Zadania pracownika socjalnego w noclegowni. 10. Omówienie doświadczeń uzyskanych na praktykach- teoria a praktyka. 10. Zaliczenie |
|||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metodami dydaktycznymi wykorzystywanymi podczas wizyt studyjnych w placówkach są: - praca warsztatowa; - dyskusja moderowana przez prowadzącego; - praca w grupach - praca indywidualna -prezentacja |
|||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student aby zaliczyć przedmiot musi spełnić takie wymagania jak; -Obecność na zajęciach (możliwa 1 nieobecność) -Prezentacja informacji uzyskanych w danej placówce ( na podstawie praktyk) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.