Specjalistyczny warsztat językowy [380-N2-2YHDTA]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Specjalistyczny warsztat językowy [380-N2-2YHDTA] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga |
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Zakres tematów: |
1.Języki obce we współczesnym świecie: wpływ nauki języków obcych na zdrowie psychiczne i rozwój mózgu 2.Problemy i wyzwania współczesnej edukacji; edukacja w dobie pandemii. 3 Problemy starzejącego się społeczeństwa. 4.Bezdomnosć, bezdomność wsród dzieci. 5. Problemy współczesnego rynku pracy, np drenaż mózgów, bezrobocie 6. Konflikty zbrojne i ich konsekwencje: uchodźcy |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: 50% w formie wideokonferenji platforma BLACKBOARD/TEAMS oraz 50% z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie BLACKBOARD w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne. Metoda warsztatowa- zajęcia polegają na poszerzaniu słownika angielskich wyrażeń specjalistycznych; ćwiczenie rozumienia tekstu/nagrania specjalistycznego; wyrabianie oglądu różnic i podobieństw tekstów specjalistycznych polskich i angielskojęzycznych. - analiza tektów/nagrań autentycznych - dyskusja - praca w grupach |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie: - ocenę bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa. - prac i testów pisemnych w sali - modułów nauczania na platformie Blackboard Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów w sali oraz prac pisemnych -zaliczenie na min 51% modułów na platformie Blackboard -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo ( udział w dyskusji i współpracy w grupie) 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 80% - 89% - dobry plus (4.5) 70% - 79% - dobry (4.0) 60% - 69% - dostateczny plus (3.5) 51% - 59% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec III semestru WERYFIKACJA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA ODBYWA SIĘ W OPARCIU O PLATFORMĘ BLACKBOARD Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosć streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.