Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Systemy probacyjne w wybranych krajach europejskich [380-ZKN2-2HDR] Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Systemy probacyjne w wybranych krajach europejskich [380-ZKN2-2HDR]
Zajęcia: Rok akademicki 2020/21 [2020] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Boćwińska-Kiluk
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

A. Bałandynowicz, Probacja - wychowanie do wolności, Warszawa 1996

A. Bałandynowicz, Probacja. System sprawiedliwego karania, Warszawa 2002

A. Bałandynowicz, Probacja z udziałem społeczeństwa, Warszawa 2011

B. Hołyst, E. Wojtera, Bezpieczeństwo kuratorów sądowych w świetle badań ogólnopolskich, Warszawa 2013

K. Pierzchała, Europejskie standardy postępowania w sprawach objętych probacją. Synteza problemu w oparciu o materiały z Konferencji Senackiej (Popowo, 27−28 października 2008 r.)

file:///C:/Users/Beata/AppData/Local/Temp/4pierzchala.pdf

F. Ciepły, Sprawiedliwość naprawcza wobec przestępstwa, (w:) A. Gretkowski, D. Karbarz (red.), Mediacja w teorii i praktyce, Stalowa Wola 2009.

Literatura uzupełniająca:

M. Konopczyński, Metody twórczej resocjalizacji, Wydawnictwo „Pedagogium”/PWN, Warszawa 2007.

R. Opora, Rola sędziów i kuratorów w resocjalizacji nieletnich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006.

Zakres tematów:

1.System probacji w Europie. Praktyka I – zagadnienia ogólne

2.System probacji w Europie. Praktyka II – Monitoring

3.System probacji w Europie Praktyka IV – specjalne subsystemy: kobiety i dzieci

4. Zapoznanie z rozwiązaniami probacyjnymi stosowanymi w różnych krajach europejskich (wybranych):

-system polski

-system brytyjski

-system francuski

-system belgijski

-system duński

-system fiński

-system niemiecki

-system hiszpański

-system szwedzki

-system czeski

-system rosyjski

Metody dydaktyczne:

Prezentacja

Wykład

Zadania problemowe

Studium przypadku

Dyskusja

Recenzja artykułów

Metody i kryteria oceniania:

Sposób weryfikacji:

Na ocenę pracy studenta składa się:

Ocena ciągła pracy indywidualnej i w grupach, aktywności na zajęciach, Recenzja

Research i prezentacja wybranego systemu probacyjnego z położeniem nacisku na różnice z system probacyjnym w Polsce oraz możliwościami i ograniczeniami jego aplikacji w naszym systemie.

Sposób zaliczenia

- zaliczenie na ocenę

Komentarze do systemów, dyskusja – 10 pkt.

Prezentacja multimedialna – 15 pkt.

Recenzja artykułów – 15 pkt.

Zadania problemowe – 10 pkt.

Razem 50 pkt

Zalicza 51%

Ocena końcowa: średnia z zadań, zalicza 51%

Uwagi:

kuratela_sądowa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)