Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowe technologie w badaniach pedagogicznych [270-PES3-2KSNT] Rok akademicki 2020/21
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nowe technologie w badaniach pedagogicznych [270-PES3-2KSNT]
Zajęcia: Rok akademicki 2020/21 [2020] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Krzysztof Sawicki
Literatura:

Gnitecki, J. (1993). Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego.

Konecki, K. T. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Flick, U. (2010). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Juszczyk, S. (2013). Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice: Wydawnictwo UŚ

Kvale, S. (2004). InterViews. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego. Białystok: Trans Humana.

J. Bieliński, K. Iwińska, A. Rosińska-Kordasiewicz (2007). Analiza danych jakościowych przy użyciu programów komputerowych, ASK, 2007, nr 16, s. 89–114.

P.P. Grzybowski, K. Sawicki (2010). Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Kraków: Impuls.

Creswell, J. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo UJ.

Juszczyk, S. (2013). Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice: Wydawnictwo UŚ.

D. A. Dillman, J. D. Smyth, L. M. Christian (2014). Internet, phone, mail and mixed-mode surveys. The tailored design method.Hoboken: Wiley & Sons.

Zakres tematów:

- Gromadzenie literatury przedmiotu z wykorzystaniem nowych technologii i analiza literatury za pomocą ICT

- zarządzanie bibliografią za pomocą ICT

- opracowanie danych empirycznych

- ilościowa i jakościowa analiza danych

- wizualizacja danych

- alternatywne możliwości edycji tekstów

- udostępnianie efektów pracy przez badacza społecznego

Metody dydaktyczne:

pokaz,

metody problemowe

Metody i kryteria oceniania:

• ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność podczas zajęć, , -

• praca własna - efekt oceny pracy w zespole tematycznym opracowującym wybrane zagadnienie.

zaliczenie końcowe - zaliczenie w formie rozwiązywania zadań (praktyczna obsługa aplikacji omawianych w trakcie zajęć). W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

Uwagi:

SDNS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)