Nowe technologie w badaniach pedagogicznych [270-PES3-2KSNT]
Rok akademicki 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Nowe technologie w badaniach pedagogicznych [270-PES3-2KSNT] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Krzysztof Sawicki |
Literatura: |
Gnitecki, J. (1993). Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego. Konecki, K. T. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Flick, U. (2010). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Juszczyk, S. (2013). Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice: Wydawnictwo UŚ Kvale, S. (2004). InterViews. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego. Białystok: Trans Humana. J. Bieliński, K. Iwińska, A. Rosińska-Kordasiewicz (2007). Analiza danych jakościowych przy użyciu programów komputerowych, ASK, 2007, nr 16, s. 89–114. P.P. Grzybowski, K. Sawicki (2010). Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Kraków: Impuls. Creswell, J. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo UJ. Juszczyk, S. (2013). Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice: Wydawnictwo UŚ. D. A. Dillman, J. D. Smyth, L. M. Christian (2014). Internet, phone, mail and mixed-mode surveys. The tailored design method.Hoboken: Wiley & Sons. |
Zakres tematów: |
- Gromadzenie literatury przedmiotu z wykorzystaniem nowych technologii i analiza literatury za pomocą ICT - zarządzanie bibliografią za pomocą ICT - opracowanie danych empirycznych - ilościowa i jakościowa analiza danych - wizualizacja danych - alternatywne możliwości edycji tekstów - udostępnianie efektów pracy przez badacza społecznego |
Metody dydaktyczne: |
pokaz, metody problemowe |
Metody i kryteria oceniania: |
• ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność podczas zajęć, , - • praca własna - efekt oceny pracy w zespole tematycznym opracowującym wybrane zagadnienie. zaliczenie końcowe - zaliczenie w formie rozwiązywania zadań (praktyczna obsługa aplikacji omawianych w trakcie zajęć). W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. |
Uwagi: |
SDNS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.