Warsztaty: dziennikarskie, teatralne, filmowe, fotograficzne, etnograficzne [430-KS1-2WAR]
Rok akademicki 2021/22
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty: dziennikarskie, teatralne, filmowe, fotograficzne, etnograficzne [430-KS1-2WAR] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 12 |
Prowadzący: | Tomasz Adamski |
Literatura: |
WARSZTATY FILMOWE: T. Kingdon, Sztuka reżyserii filmowej B. Brown, Światło w filmie W. Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego J. Monaco, How to read a film R. Brzozowski, Ambrotypia. Proces magiczny, Gdynia 2015 J. Hacking, Historia Fotografii, Warszawa 2020 M. Szwaczko, Mokry kolodion. Proces magiczny w praktyce, Lublin 2021 M. Szyryk, Dotykając kolodionu, Łódź 2015 http://klasycznetechnikifotograficzne.blogspot.com/p/cyjanotypia.html https://gabinet.art/solarigrafia/ https://fotoblogia.pl/15214,jak-zrobic-wlasny-wywolywacz-caffenol-i-utrwalacz-domowym-sposobem Barley N. 1997. Niewinny antropolog. [fragmenty] Charyton M. A. 2011. Współczesna medycyna ludowa na Podlasiu – oczyma szeptuch, w: E. Anczyk (red.), Szkice z nauk o zdrowiu, t. 3, A. Anczyk (red.), Medicina magica. Oblicza medycyny niekonwencjonalnej, Sosnowiec, s. 57-84. Charyton M. A. 2010. Oblicza „chorób ludowych” w kulturze podlaskich Białorusinów, w: J. Jurkiewicz (red.), Białorusini – historia i kultura. Sesja naukowa. Szreniawa, 25-26 czerwca 2010, Szreniawa, s. 61-74. Charyton M. A. 2010. Szeptuchy – tradycja żywa. Współcześni uzdrowiciele ludowi na Podlasiu, w: D. Penkala-Gawęcka (red.), Nie czas chorować? Zdrowie, choroba i leczenie w perspektywie antropologii medycznej, Poznań, s. 119-140. Czyżewski K. (red.) 2008. Warto zapytać o kulturę, t. 3. Obcy, inny, swój, Białystok – Sejny. [fragmenty] Grębecka Z. 2006. Słowo magiczne poddane technologii, Kraków. [fragmenty] Kauffman J.-C. 2010, Wywiad rozumiejący. [fragmenty] Lubańska M., Ładykowska A. 2013. Prawosławie – „chrześcijaństwo peryferyjne”? O teologicznych uwikłaniach teorii antropologicznej i stronniczości perspektyw poznawczych antropologii chrześcijaństwa, „Lud” 97, s. 195-219, dostęp: https://apcz.umk.pl/LUD/article/view/lud97.2013.00/14546 Stomma L. 2000. Antropologia kultury wsi polskiej XIX w., Gdańsk. [fragmenty] Sadanowicz E. 2018. Szeptuchy jako specyficzne zjawisko znachorskie pogranicza na Podlasiu, „Pogranicze. Studia społeczne” t. 32, s. 190-207, dostęp: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.hdl_11320_7484 Sadanowicz E. 2020. Prawosławne praktyki religijne na Podlasiu, s. 271-286, dostęp: https://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/11320/9658/1/E_Sadanowicz_Prawoslawne_praktyki_religijne_na_Podlasiu.pdf |
Zakres tematów: |
1. Plany filmowe. Wprowadzenie do języka filmu. 2. Praca z przysłoną. 3. Praca z migawką. 4. Praca z ISO i zmienną optyką. 5. Pierwsze ujęcia filmowe. 6. Stabilizacja obrazu 7. Pisanie scenariusza 8. Postprodukcja 9. Wspólna analiza zrealizowanych na zajęciach etiud filmowych |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne wykorzystujące projektowanie uniwersalne w edukacji, prezentacja, analiza tekstów kultury, dyskusja, ćwiczenia praktyczne, wykład wzbogacony o prezentacje multimedialne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach, aktywność, realizacja w grupie etiudy filmowej. Metody i kryteria oceniania zgodne z koncepcją projektowania uniwersalnego istnieje możliwość prowadzenia elastycznych/różnorodnych form zaliczenia dla osób ze szczególnymi potrzebami po uzgodnieniu wykładowca: student. |
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.