Seminarium licencjackie [430-KS1-3SEML7]
Rok akademicki 2022/23
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [430-KS1-3SEML7] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 9 |
Prowadzący: | Karolina Wierel |
Literatura: |
Małgorzata Rygielska, O „tekście kultury”, Zeszyty Etnologii Wrocławskiej nr 2015/1(22), Wrocław 2015 http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf Magdalena Wołoszyn, Czy memy to teksty kultury?, TORUŃSKIE STUDIA BIBLIOLOGICZNE, 2019, nr 1 (22)2019, s. 9-28 https://sun.uwb.edu.pl/mail/?_task=mail&_action=get&_mbox=INBOX&_uid=5834&_part=2&_frame=1&_extwin=1 J. Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003. Teksty kultury: oblicza komunikacji XXI wieku, t. 1-2, red. J. Mazur, M. Rzeszutko-Iwan, Lublin 2006. G. Rose, Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, Warszawa 2010 Teksty kultury : oblicza komunikacji XXI wieku. pod red. J. Mazura, M. Rzeszutko-Iwan, t. 1-2, Lublin 2006. - Czytanie tekstów kultury. Metodologia, badania, metodyka, red. B. Myrdzik i I. Morawska, Lublin 2007. - Tradycja w tekstach kultury, pod red. J. Adamowskiego, J. Styka, Lublin 2009. - A. Gwóźdź, Obrazy i rzeczy. Film między mediami, Kraków 1997.1. - Tajemnica w tekstach kultury, pod red. A. Borkowskiego, E. Borkowskiej, M. Pliszki, Siedlce 2011. - Katarzyna Cichocka-Segiet, Piotr Mostowski, Paweł Rutkowski, "Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych" - Ewa Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: Oblicza życia. Księga jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli |
Zakres tematów: |
Propozycje problemów badawczych: - sposoby reprezentacji światów fikcyjnych w tekstach kultury popularnej - cechy dystynktywne wyobraźni popkulturowej - przemiany sposobów kreowania wyobrażeń światów fabularnych - interseksualność - tematy humanistyki zaangażowanej i ich reprezentacja - analiza i interpretacja tekstów kultury popularnej w kontekście ich hybrydyczności - analiza fabuł tekstów kultury charakterystyczna dla obecnych czasów obecnych – ujęcie w perspektywie historii kultury (literatura, filmy, seriale, gry komputerowe, sztuki wizualne i performatywne, takie jak teatr, wystawy - konstruowanie pracy licencjackiej, zasady tworzenia dokumentów zgodnych z zasadami projektowania uniwersalnego (zasady, formatowanie, stawianie tez i argumentacji, aspekty merytoryczne, konstruowanie odsyłaczy, bibliografii, filomografii i netografii) |
Metody dydaktyczne: |
Wykorzystanie zasad projektowania uniwersalnego w edukacji oraz zasad zapewnienia różnorodnego form angażujących w zajęcia: -metody dydaktyczne: seminarium, konsultacje, wykorzystanie metody "burza mózgów", grupy problemowe, wykorzystanie treści multimedialnych Zaliczenie na ocenę – ocena aktywności na seminarium, praca licencjacka, egzamin dyplomowy napisany w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w edukacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Wedle standardów i kryteriów oceny pracy licencjackiej na kierunku kulturoznawstwo oraz egzaminu licencjackiego: Temat pracy musi być zatwierdzony do końca V semestru studiów. Tematy prac oraz wszelkie w nim zmiany wymagają zatwierdzenia przez Radę Instytutu. Kierownik seminarium po semestrze V (do końca sesji poprawkowej semestru zimowego) wystawia ocenę cząstkową na podstawie: - zatwierdzanego tematu pracy licencjackiej przez radę ISK - bibliografii pracy licencjackiej - przesłanego do promotora pierwszego rozdziału pracy licencjackiej ( do końca sesji poprawkowej semestru zimowego). Ocena końcowa/zaliczeniowa seminarium obejmuje średnią z ocen na półroczne (mikro zaliczenie) i na koniec roku. Kalendarium pracy nad dysertacją: 1. koniec sesji poprawkowej semestru V: I rozdział 2. koniec marca: II rozdział 3. koniec kwietnia: III rozdział 4. 15 czerwca – ostateczna wersja pracy zatwierdzona przez promotora zostaje wprowadzona do systemu APD W porozumieniu z prowadzącą możliwe jest wprowadzenie "zasady elastyczności" dla osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.