PNJA - pisanie akademickie 1 [340-AH1-1PWR]
Rok akademicki 2022/23
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | PNJA - pisanie akademickie 1 [340-AH1-1PWR] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alina Suchowilska-Geniusz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Na czym polega pisanie akademickie i czym się różni od innych rodzajów pisania? 2. Czy jest tekst jednoakapitowy? Jego niezbędne elementy. 3. Jedność (zwartość) i spójność jako podstawowe warunki stworzenia logicznie zorganizowanego tekstu. 4. Metody zachowania spójności tekstu. Jednoakapitowy tekst zorganizowany chronologicznie i przestrzennie. 5. Jednoakapitowe teksty zorganizowane na zasadzie porównania i kontrastu. 6. Jednoakapitowe teksty zorganizowane na zasadzie przyczyny i skutku. 7. Wprowadzenie do organizacji eseju. Porównanie poszczególnych części eseju z częściami akapitu. 8. Esej ogólny -- wprowadzenie teoretyczne i ćwiczenia. Pisanie eseju. 9. Esej chronoloigiczny na temat historyczny -- wprowadzenie teoretyczne i ćwiczenia. Pisanie eseju. 10. Esej chronologiczny opisujący proces. 11. Esej porównawczy. 12. Esej przyczynowo-skutkowy. 13. Słownictwo akademickie -- wprowadzenie. 14. Rzeczowniki w języku akademickim. 15. Czasowniki w języku akademickim. 16. Przymiotniki w języku akademickim. 17. Przysłówki w języku akademickim. 18. Phrasal verbs w języku akademickim. 19. Typowe akademickie kolokacje. Powyższa lista tematów tylko częściowo ma charakter chronologiczny. Np. tematy podane jako ostatnie, będą wplatane między zajęcia polegające na pisaniu esejów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia mają charakter praktyczny polegający na wprowadzeniu studentów w zagadnienie, a następnie na zastosowaniu instrukcji w pracy nad własnymi tekstami. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Końcowa ocena z kursu wynika z ocen prac dostarczanych przez studentów. Eseje są oceniane pod względem 1) kompozycji i stylu (formalnego), 2) poprawnego zastosowanego słownictwa (akademickiego) i struktur gramatycznych 3)logiki i rzetelności wywodu. Nieobecność na więcej niż dwóch zajęciach w trakcie semestru bez podania istotnego powodu, potwierdzonego odpowiednim dokumentem, jest równoznaczna z niezaliczeniem przedmiotu. Dostarczenie zwolnień lekarskich wymagane jest nie później niż dwa tygodnie po powrocie na zajęcia. Doskonała frekwencja i aktywne uczestnictwo w zajęciach mogą przyczynić się do podwyższenia oceny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.