Warsztaty umiejętności wychowawczych w pracy z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną [380-RS5-5JJU]
Rok akademicki 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności wychowawczych w pracy z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną [380-RS5-5JJU] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Katarzyna Podstawka |
Literatura: |
Stein, A. (2019). Dziecko z bliska idzie w świat. Warszawa: Wydawnictwo Mamania. Stańczyk, M. (2024). Moje dziecko się złości. Warszawa: Wydawnictwo Mamania. Stein, A. (2018). Nowe wychowanie seksualne. Warszawa: Wydawnictwo Mamania. Kaufman, R. (2016). Autyzm: przełom w podejściu. Białystok: Vivante. Wilde, K. (2016). Logistyka autyzmu. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Liberska, H., Trempała, J. (red.) (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
Zakres tematów: |
KA7_WG8 Absolwent zna i rozumie współczesne podejście do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wynikające z niego nowe formy edukacji, w tym integracyjna i włączająca (sposób weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć, zadanie projektowe); KA7_WK6 Absolwent zna i rozumie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia (sposób weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć, zadanie projektowe); KA7_UW4 Absolwent potrafi diagnozować złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne, projektować i prowadzić zajęcia z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów (sposób weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć, zadanie projektowe); KA7_UK1 Absolwent potrafi wykorzystywać na podstawowym poziomie wiedzę psychologiczną i na poziomie rozszerzonym wiedzę pedagogiczną oraz pozyskiwać dane do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w obszarze rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji (sposób weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć, zadanie projektowe); KA7_UU1 Absolwent potrafi analizować własne działania pedagogiczne, dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze i rehabilitacyjne, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych (sposób weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć, zadanie projektowe). |
Metody dydaktyczne: |
Metody: dyskusja, burza mózgów, pokaz, metody praktyczne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń: • obecność na zajęciach (dopuszczalna nieusprawiedliwiona nieobecność na jednych zajęciach – 2 godz., przy czym nie więcej niż 50% liczby godz. przewidzianych na realizację ćwiczeń); nieobecność - zaliczenie indywidualne na konsultacjach • aktywność na zajęciach, • przygotowanie zadań praktycznych. Student podpisuje się w protokole potwierdzając znajomość uzyskanej oceny z ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.