Warsztaty terenowe [380-SS1-3XHCC]
Rok akademicki 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty terenowe [380-SS1-3XHCC] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Głódź | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Beckett C. Podstawy teorii dla praktyków pracy socjalnej, przekł. Jasiński M., Maliszewska B., Warszawa 2010. Brągiel J., Sikora P. [red.], Praca socjalna – wielość perspektyw; Rodzina – Multikulturowość – Edukacja, Opole 2004. Jedynak W., Wyzwania dla pomocy społecznej w wymiarze lokalnym, Rzeszów 2012. Kanios A., Praca socjalna z rodziną problemową: perspektywa metodyczna, Kraków 2016. Kędzior J., Ładażyński A., Współczesne wyzwania pracy socjalnej, Toruń 2006. Krasiejko I., Metodyka działania asystenta rodziny. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w pracy socjalnej, Katowice 2010. Kurtyka-Chałas J., Pracownik socjalny wobec sytuacji kryzysowych, Białystok 2016. Podgórska-Jachnik D., Praca socjalna z osobami bezdomnymi, Warszawa 2014. Rybczyńska D.A., Olszak-Krzyżanowska B., Aksjologia pracy socjalnej - wybrane zagadnienia: pracownik socjalny wobec problemów i kwestii społecznych, Warszawa 1995. Rymsza M., Pracownicy socjalni i praca socjalna w Polsce: między służbą społeczną a urzędem, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: Sałustowicz P., Praca socjalna: między dyscypliną a profesją, Katowice 2003. Szczepkowski J., Praca socjalna – podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, Toruń 2010. Żukiewicz A. [red. nauk.], Praca socjalna w służbie ludziom, Toruń 2012. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do tematyki zajęć 2. Podstawowe umiejętności warsztatowe pracownika socjalnego (komunikacja, język specjalistyczny, metody pracy). 3. Możliwości rozwoju wiedzy i umiejętności pracownika socjalnego. 4. Zagadnienia pracy socjalnej, a polityka społeczna. Wizyta w ROPS. 5.Sposoby wsparcia jednostki potrzebującej w praktyce. Wizyta w stowarzyszeniu Klanza. 6. Wyzwalanie własnych sił życiowych u rodzin napotykających trudności życiowe (choroba terminalna). Wizyta w Stowarzyszeniu Pomóż im. 7.Przedstawienie prac zaliczeniowych (esej). |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody praktyczne, dyskusja, pokaz prezentacji multimedialnej |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: esej/wypracowanie dt. funkcjonowania wybranej placówki pomocowej. Praca musi uwzględniać m.in: przykład zmian, które można wprowadzić do placówki dla lepszych efektów udzielanej pomocy, opisywać stosowane metody pomocy i diagnozy w danej placówce, charakteryzować działanie pomocowe placówki. Student musi oddać pracę w określonym terminie (ostatnie zajęcia). Dopuszczalna liczba godzin nieobecności studenta na zajęciach, która nie wymaga zaliczenia podczas indywidualnych konsultacji oraz nie wpływa na ocenę końcową z ćwiczeń – jedne ćwiczenia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.