Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teorie nabywania języków [340-AS2-1TNJ] Rok akademicki 2023/24
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teorie nabywania języków [340-AS2-1TNJ]
Zajęcia: Rok akademicki 2023/24 [2023] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 17
Budynek Instytutu Neofilologii jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Zofia Chłopek
Literatura:

Komorowska, H. (red.). 2011. Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.

Ellis, N.C.; Wulff, S. 2019. Cognitive approaches to second language acquisition. N: J. Schwieter (ed.), The Cambridge Handbook of Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Róg, T. 2020. Nauczanie języków obcych: Teoria, badania, praktyka. Lublin: Wydawnictwo Werset.

VanPatten, B. 2015. Theories in Second Language Acquisition. New York: Routledge.

Zeraatpishe, M.; Faravani, A.; Kargozari, H.R.; Azarnoosh, M. 2018. Issues in Applying SLA Theories toward Reflective and Effective Teaching. Brill. https://brill.com/view/title/39069

Zakres tematów:

W trakcie wykładu zostaną omówione najważniejsze teorie nabywania języków oraz wskazane zostaną ich implikacje dydaktyczne. Zrozumienie procesów psycholingwistycznych zachodzących podczas nauki języków jest bowiem nieodzowne w pracy nauczyciela języka obcego.

Podczas wykładu omówione zostaną następujące zagadnienia:

Natura teorii

Behawioryzm

Natywizm

Teoria monitora

Kognitywizm i konstruktywizm

The Concept-Oriented Approach

Usage-Based Approaches to SLA

Skill Acquisition Theory

Przetwarzanie inputu

Model deklaratywny/proceduralny

Processability Theory

Input, Interakcja, Output

Teoria socjokulturowa a rozwój języka obcego

Complexity Theory

Koneksjonizm

Implikacje dydaktyczne teorii przyswajania języków

Metody dydaktyczne:

wykład, dyskusja, zadania indywidualne i grupowe

Metody i kryteria oceniania:

Obserwacja aktywności i zaangażowania studentów, zadania indywidualne i grupowe, egzamin końcowy.

Wymagana jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności).

Nieusprawiedliwiona nieobecność na egzaminie jest jednoznaczna z otrzymaniem oceny niedostatecznej. Usprawiedliwienie należy przedłożyć najpóźniej na 3 dni robocze przed egzaminem.

Uwagi:

Grupa nr 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)