Teorie nabywania języków [340-AS2-1TNJ]
Rok akademicki 2023/24
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teorie nabywania języków [340-AS2-1TNJ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Zofia Chłopek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Komorowska, H. (red.). 2011. Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf. Ellis, N.C.; Wulff, S. 2019. Cognitive approaches to second language acquisition. N: J. Schwieter (ed.), The Cambridge Handbook of Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press. Róg, T. 2020. Nauczanie języków obcych: Teoria, badania, praktyka. Lublin: Wydawnictwo Werset. VanPatten, B. 2015. Theories in Second Language Acquisition. New York: Routledge. Zeraatpishe, M.; Faravani, A.; Kargozari, H.R.; Azarnoosh, M. 2018. Issues in Applying SLA Theories toward Reflective and Effective Teaching. Brill. https://brill.com/view/title/39069 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W trakcie wykładu zostaną omówione najważniejsze teorie nabywania języków oraz wskazane zostaną ich implikacje dydaktyczne. Zrozumienie procesów psycholingwistycznych zachodzących podczas nauki języków jest bowiem nieodzowne w pracy nauczyciela języka obcego. Podczas wykładu omówione zostaną następujące zagadnienia: Natura teorii Behawioryzm Natywizm Teoria monitora Kognitywizm i konstruktywizm The Concept-Oriented Approach Usage-Based Approaches to SLA Skill Acquisition Theory Przetwarzanie inputu Model deklaratywny/proceduralny Processability Theory Input, Interakcja, Output Teoria socjokulturowa a rozwój języka obcego Complexity Theory Koneksjonizm Implikacje dydaktyczne teorii przyswajania języków |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, dyskusja, zadania indywidualne i grupowe |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obserwacja aktywności i zaangażowania studentów, zadania indywidualne i grupowe, egzamin końcowy. Wymagana jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności). Nieusprawiedliwiona nieobecność na egzaminie jest jednoznaczna z otrzymaniem oceny niedostatecznej. Usprawiedliwienie należy przedłożyć najpóźniej na 3 dni robocze przed egzaminem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.