Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Scientific writing and publishing in international academic journals [270-PES3-2SWAP] Rok akademicki 2023/24
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Scientific writing and publishing in international academic journals [270-PES3-2SWAP]
Zajęcia: Rok akademicki 2023/24 [2023] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:45 - 13:00
sala A15
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marta Kowalczuk-Walędziak
Literatura:

Literatura podstawowa:

Hartley, J., & J. Hartley. (2008). Academic Writing and Publishing. A Practical Handbook. Routledge.

B. Paltridge, & S. Starfield. (2020). Thesis and Dissertation Writing in a Second Language. A Handbook for Students and their Supervisors. Routledge.

Sword, H., E. Trofimova & M. Ballard. (2018). Frustrated academic writers, Higher Education Research & Development, 37(4), 852-867. DOI: 10.1080/07294360.2018.1441811

Sword, H. (2009). Writing higher education differently: a manifesto on style,

Studies in Higher Education, 34(3), 319-336. DOI: 10.1080/03075070802597101

Sword, H. (2016) ‘Write every day!’: a mantra dismantled, International Journal for Academic Development, 21(4), 312-322. DOI: 10.1080/1360144X.2016.1210153

Thomson, P., & B. Kamler. (2013). Writing for Peer Reviewed Journals. Strategies for getting published. Routledge.

Thomson, P., & B. Kamler. (2016). Detox Your Writing. Strategies for doctoral researchers. Routledge.

Wallwork, A., & A. Southern. (2020). 100 Tips to Avoid Mistakes in Academic Writing and Presenting. Springer Nature.

Literatura uzupełniająca:

https://patthomson.net

Zakres tematów:

1. Introduction to scientific writing for ‘prestigious’ international journals:

- identifying students' expectations, concerns, and plans;

- defining the term ‘academic writing’;

- explaining how academic writing differs from other kinds of writing;

- which is more important: rules for academic writing or rules for doing research?; - mapping the most prestigious journals for publication in your field.

2. Overview of structuring an article:

- identifying and describing types of scientific papers;

- article structure: introduction, literature review, methodology, results, discussion; and conclusion, limitations, and further research

3. Unlocking academic writing: developing students' practical skills in writing scientific papers in English.

Metody dydaktyczne:

reflective discussion, case studies, problem-based learning

Metody i kryteria oceniania:

- Active participation in class discussions

- Mandatory pre-course reading

- Mandatory assignment submitted at the end of this course: students to revisit, edit, and rewrite the paper that they have already published using the tips and advice they gained from this course

Uwagi:

SDNS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)