Teoria i praktyka wystąpień publicznych [380-DS5-1XIBL]
Rok akademicki 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Teoria i praktyka wystąpień publicznych [380-DS5-1XIBL] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Agnieszka Sobolewska-Popko |
Literatura: |
Andrzejewski P. (red.), 2005. Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja, czyli trudna sztuka budowania wizerunku. Poznań: Forum. Grzesiak M., 2017. Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością. Gliwice: Wydawnictwo Helion - Onepress. Heath Ch., Heath D., 2020. Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane. Przeł. M. Malcherek. Warszawa: Wyd. MT Biznes. Kordasiewicz S. , Ołdak T. (red.), 2013. Wystąpienia publiczne - kontakty z mediami, spotkania. Podręcznik dla osób reprezentujących instytucje i organizacje. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., 2008. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności. Przekł. P. Izdebski, A. Jaworska, D. Kobylińska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Pinker S., 2016. Piękny styl. Przekł. A. Nowak-Młynikowska. Sopot: Smak Słowa 2016. Źródła internetowe: Gryglaszewski P., Akademicki savoir-vivre w korespondencji e-mailowej, 1/2015 Nasza Politechnika, https://oig.ug.edu.pl/sites/default/files/_nodes/strona-oig/57393/files/akademicki_savoir_vivre_w_korespondencji_mailowej.pdf Klimek K., Jak mówić wyraźnie, trening artykulacji i dykcji cz. 1 https://www.youtube.com/watch?v=w1VSwHDwwk , data dostępu: 10.09.2024 https://easyvoice.pl/, data dostępu: 10.09.2024 https://lekcjaliteratury.pl/akcent-w-jezyku-polskim-kompendium-wiedzy/, data dostępu: 10.09.2024 |
Zakres tematów: |
Etykieta korespondencji tradycyjnej i elektronicznej – o czym warto wiedzieć i czego unikać? Etyka słowa. Rozróżnienie pojęć: - wyrazistość artykulacji, - akcentowanie, - intonacja i frazowanie, - tempo wypowiedzi, - wykorzystanie pauz. Podstawowe informacje na temat budowy narządu głosowego i powstawania głosu. Zasady wystąpień publicznych na przykładzie zebrania z rodzicami. Wykorzystanie teorii w praktyce poprzez wykonanie indywidualnych zadań dydaktycznych przez Studentów. Przykładowe zadania dydaktyczne: Dzisiaj jest pierwsze zebranie klasowe. Proszę przywitać rodziców, uwzględniając krótką autoprezentację. |
Metody dydaktyczne: |
Pokaz, dyskusja, indywidualne zadania dydaktyczne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student może opuścić jedne ćwiczenia. Każdą kolejną nieobecność należy zaliczyć u prowadzącego przedmiot. Zwolnienie lekarskie jest podstawą usprawiedliwienia nieobecności. Student, który nie będzie posiadał minimum 51% obecności na ćwiczeniach, nie może uzyskać zaliczenia. Na ocenę końcową z ćwiczeń składają się komponenty: - obecność na zasadach opisanych powyżej - aktywność na zajęciach - wykonanie indywidualnego zadania dydaktycznego (lista zadań zostanie przedstawiona studentom na pierwszych ćwiczeniach). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.