Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria i praktyka wystąpień publicznych [380-DS5-1XIBL] Rok akademicki 2024/25
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoria i praktyka wystąpień publicznych [380-DS5-1XIBL]
Zajęcia: Rok akademicki 2024/25 [2024] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Sobolewska-Popko
Literatura:

Andrzejewski P. (red.), 2005. Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja, czyli trudna sztuka budowania wizerunku. Poznań: Forum.

Grzesiak M., 2017. Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością. Gliwice: Wydawnictwo Helion - Onepress.

Heath Ch., Heath D., 2020. Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane. Przeł. M. Malcherek. Warszawa: Wyd. MT Biznes.

Kordasiewicz S. , Ołdak T. (red.), 2013. Wystąpienia publiczne - kontakty z mediami, spotkania. Podręcznik dla osób reprezentujących instytucje i organizacje. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.

Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., 2008. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności. Przekł. P. Izdebski, A. Jaworska, D. Kobylińska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Pinker S., 2016. Piękny styl. Przekł. A. Nowak-Młynikowska. Sopot: Smak Słowa 2016.

Źródła internetowe:

Gryglaszewski P., Akademicki savoir-vivre w korespondencji e-mailowej, 1/2015 Nasza Politechnika, https://oig.ug.edu.pl/sites/default/files/_nodes/strona-oig/57393/files/akademicki_savoir_vivre_w_korespondencji_mailowej.pdf

Klimek K., Jak mówić wyraźnie, trening artykulacji i dykcji cz. 1

https://www.youtube.com/watch?v=w1VSwHDwwk , data dostępu: 10.09.2024

https://easyvoice.pl/, data dostępu: 10.09.2024

https://lekcjaliteratury.pl/akcent-w-jezyku-polskim-kompendium-wiedzy/, data dostępu: 10.09.2024

Zakres tematów:

Etykieta korespondencji tradycyjnej i elektronicznej – o czym warto wiedzieć i czego unikać?

Etyka słowa. Rozróżnienie pojęć:

- wyrazistość artykulacji,

- akcentowanie,

- intonacja i frazowanie,

- tempo wypowiedzi,

- wykorzystanie pauz.

Podstawowe informacje na temat budowy narządu głosowego i powstawania głosu.

Zasady wystąpień publicznych na przykładzie zebrania z rodzicami.

Wykorzystanie teorii w praktyce poprzez wykonanie indywidualnych zadań dydaktycznych przez Studentów. Przykładowe zadania dydaktyczne: Dzisiaj jest pierwsze zebranie klasowe. Proszę przywitać rodziców, uwzględniając krótką autoprezentację.

Metody dydaktyczne:

Pokaz, dyskusja, indywidualne zadania dydaktyczne.

Metody i kryteria oceniania:

Student może opuścić jedne ćwiczenia. Każdą kolejną nieobecność należy zaliczyć u prowadzącego przedmiot. Zwolnienie lekarskie jest podstawą usprawiedliwienia nieobecności. Student, który nie będzie posiadał minimum 51% obecności na ćwiczeniach, nie może uzyskać zaliczenia.

Na ocenę końcową z ćwiczeń składają się komponenty:

- obecność na zasadach opisanych powyżej

- aktywność na zajęciach

- wykonanie indywidualnego zadania dydaktycznego (lista zadań zostanie przedstawiona studentom na pierwszych ćwiczeniach).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)