SZKOŁA DOKTORSKA 2R ZIMA (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Doktorska Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2021 | 2022 | |||||
270-NPS3-2KSBI |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką badań ilościowych i jakościowych oraz znaczeniem badań ilościowych i jakościowych w naukach prawnych. Doktorant, po pozytywnym ukończeniu zajęć uzyskuje kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności oraz postaw społecznych, które są niezbędne do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych ze stosowaniem wymienionych metod badawczych. Rozumie specyfikę metodologii nauk prawnych oraz istotę badań empirycznych. Cele przedmiotu - zdobycie/uzyskanie przez doktoranta (absolwenta studiów III stopnia): 1. Pogłębionej wiedzy na temat metodologii nauk prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem faktualnego wymiaru zjawisk prawnych. 2. Pogłębionej wiedzy na temat specyfiki badań ilościowych i jakościowych w naukach prawnych oraz ich stosowalności w praktyce tworzenia i stosowania prawa. 3. Umiejętności dokonywania analizy case studies. |
|
||
270-NSS3-3DIISS |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
270-DZS3-2DYDSZW |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócony opis: Założenia i cele przedmiotu: Założenia: doktorant uzyskuje kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności oraz postaw społecznych, które są niezbędne do prowadzenia zajęć dydaktycznych w szkole wyższej oraz dokonywania ich ewaluacji Cele przedmiotu: zdobycie/uzyskanie przez doktoranta: wiedzy z zakresu nowoczesnych tendencji w dydaktyce szkoły wyższej, wiedzy w zakresie teorii procesu kształcenia akademickiego, wiedzy i umiejętności w zakresie metodyki prowadzenia zajęć dydaktycznych w szkole wyższej, kompetencji społecznych w zakresie odpowiedzialności nauczyciela za planowanie, realizację oraz kontrolę i ocenę efektów procesu kształcenia Zakres treści: Dydaktyka szkoły wyższej – terminologia i teoria procesu kształcenia; Organizacja procesu dydaktycznego: planowanie, realizacja, kontrola i ocena efektów uczenia się studentów; ewaluacja procesu kształcenia; Jakość kształcenia – pojęcie, koncepcje teoretyczne, uwarunkowania. |
|
||
270-EFS3-3ITTRG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
270-OS3-2KBN |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem realizacji wykładu pt." Komercjalizacja badań naukowych" jest zapoznanie doktorantów z zagadnieniami związanymi z prawami własności intelektualnej, tzn. prawami autorskimi oraz prawami własności przemysłowej do wyników badań naukowych i prac rozwojowych i sposobami ich transferu z uczelni do gospodarki. |
|
||
270-PES3-2RCZD |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem realizacji przedmiotu jest wiedza dotycząca podstawowych problemów związanych z rozwojem osób dorosłych oraz współczesnych koncepcji twórczości i edukacji, ich wartości aplikacyjnych, krytyczna ocena i twórcze wykorzystanie w praktyce edukacyjnej i społecznej |
|
||
270-EFS3-2SEMEF |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium jest przygotowanie doktorantów do pisania tekstów naukowych, doskonalenie warsztatu naukowego i wchodzenia w dyskurs naukowy. Rezultatem seminarium realizowanego w ciągu 4 lat kształcenia w SDNS jest przygotowanie i ukończenie rozprawy doktorskiej pod kierunkiem promotora. |
|
||
270-EFS3-3SEMEF |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium jest przygotowanie doktorantów do pisania tekstów naukowych, doskonalenie warsztatu naukowego i wchodzenia w dyskurs naukowy. Rezultatem seminarium realizowanego w ciągu 4 lat kształcenia w SDNS jest przygotowanie i ukończenie rozprawy doktorskiej pod kierunkiem promotora. |
|
||
270-NPS3-2SEMNP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium umożliwia przygotowanie do napisania rozprawy doktorskiej oraz realizacji innych elementów Indywidualnego Planu Badawczego. |
|
||
270-NPS3-3SEMNP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium umożliwia przygotowanie do napisania rozprawy doktorskiej i innych elementów realizacji założeń Indywidualnego Planu Badawczego. |
|
||
270-NSS3-2SEMNS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
270-NSS3-3SEMNS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
270-PES3-2SEMPE |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium doktorskie zmierza do przekazania uczestnikowi wiedzy i umiejętności koniecznych do przygotowania i publicznej obrony rozprawy doktorskiej. Jako takie obejmuje zagadnienia metodologiczne, merytoryczne (dyktowane przedmiotem seminarium) oraz zagadnienia formalne konieczne do przygotowania dysertacji. Osobnym elementem seminarium jest wsparcie doktoranta w procesie formułowania Indywidualnego Planu Badawczego, następnie weryfikacja realizacji tego planu. |
|
||
270-PES3-3SEMPE |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest: ¬Przygotowanie doktoranta do opracowania rozprawy doktorskiej. - Wsparcie doktoranta w opracowaniu założeń metodologicznych rozprawy doktorskiej. Wsparcie doktoranta w przygotowaniu artykułów naukowych oraz zgłoszeniu ich do druku w recenzowanym czasopiśmie naukowym wymienionym w wykazie czasopism naukowych ogłaszanym przez MNiSW. Doradztwo merytoryczne w rozwoju rozprawy doktorskiej przygotowywanej przez doktoranta. Weryfikacja postępów w przygotowywaniu rozprawy doktorskiej. Weryfikacja realizacji Indywidualnego Planu Badawczego. Przygotowanie doktoranta do publicznej obrony rozprawy doktorskiej. |
|
||
270-NSS3-2SOCM |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć omówione zostaną przykłady klasycznych i nowych badań z zakresu socjologii miasta. Podjęta zostanie próba dyskusji i wypracowania projektu badań miasta w warunkach nasilających się procesów depopulacji i migracji międzynarodowych. |
|
||
270-NPS3-3SKPW |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatoria obejmujące podstawowy zakres nauczania przedmiotu - prezentacja podstawowych rozwiązań prawnoustrojowych w wybranych systemach rządów wraz z elementami praktyki ustrojowej. |
|
||
270-EFS3-2URG |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia w ramach przedmiotu Uwarunkowania rozwoju gospodarczego jest przekazanie doktorantom pogłębionej wiedzy dotyczącej istoty i przyczyn zróżnicowania rozwoju społeczno-ekonomicznego na świecie, zapóźnień rozwojowych oraz czynników, kierunków i narzędzi pobudzania tego rozwoju. Studenci nabędą umiejętność diagnozowania stanu rozwoju społeczno-gospodarczego krajów, wykorzystując do tego celu szeroką gamę zagregowanych i nieagregowanych wskaźników rozwoju. Zdobędą umiejętność pogłębionej analizy przyczyn i skutków zacofania społeczno-ekonomicznego wybranych państw świata., a także analizy wewnętrznych oraz międzynarodowych czynników powstrzymujących procesy rozwoju gospodarczego w krajach słabo rozwiniętych. Zapoznają się z teoriami mikro i makroekonomicznymi dotyczącymi możliwości pobudzania rozwoju. Studenci nabędą wiedzę o źródłach baz danych statystycznych na temat rozwoju takich, jak Eurostat, OECD, UNSD oraz innych publikatorów danych statystycznych. |
|
||
270-PES3-3WZPS |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podjęta problematyka konwersatorium skupia się na wybranych zagadnieniach ściśle powiązanych z aktualnymi doświadczeniami współczesnego człowieka. Są to: rodzina/rodzicielstwo; migracje międzynarodowe oraz postawy wobec nich; postawy wobec niektórych zjawisk i problemów społecznych oraz ich uwarunkowania. |
|
||