(in Polish) 1 rok 2st. POW stac. sem. letni (course group defined by Faculty of Education)
Course group schedules
Key
If course is offered then a registration cart will be displayed.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Use one of the "i" icons below for additional information.
2023 - Academic year 2023/2024 2024 - Academic year 2024/2025 2025 - Academic year 2025/2026 (there could be semester, trimester or one-year classes) |
Actions | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||||
380-OS2-1XPES |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) omawiane będą podstawowe zagadnienia związane z kulturą, sztuką i estetyką. Poruszone zostaną kwestie dotyczące środków wyrazu plastycznego, zasad kompozycyjnych i kolorystycznych. Wykłady dotyczyć będą również wiadomości z zakresu liternictwa, projektowania graficznego i współczesnej reklamy oraz głównych nurtów w sztuce współczesnej. |
|
||||
380-OS2-1AKU |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Antropologia kulturowa jest nowoczesną dziedziną zajmującą się człowiekiem w aspekcie kulturowym. Przedmiotem jej zainteresowań są odrębności człowieka wynikające z faktu posiadania kultury, stąd zajmuje się człowiekiem jako istotą społeczną wytwarzającą kulturę. Antropologia kultury porusza zagadnienia związane z genealogią pojęcia kultura i cywilizacja oraz relacje: natura - kultura, cywilizacja - kultura. Omawia szerokie i wąskie rozumienie pojęcia kultura; różne aspekty jej definiowania; kategorie i typy kultury oraz podstawowe składniki kultury (wartości, wzory, kanony, obyczaje, obrzędy, rytuały, mity, symbole); zagadnienie czasoprzestrzeni w kulturze; dominację nowego typu języka i form przekazu; podstawowe cechy kultury współczesnej oraz polskie tradycje i zwyczaje świąteczne. W obszarze jej zainteresowań znajdują się różne systemy kultury (nauka, religia, sztuka, język, komunikacja). |
|
||||
380-OS2-1XGLI | n/a |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Studenci poznają najważniejsze definicje i terminologię zagadnienia dziedzictwa kulturowego, Ochrona dziedzictwa kulturowego jako podstawa rozwoju i upowszechniania kultury, a także jako potencjał regionu podlaskiego. Dobra ruchome i nieruchome Podlasia. Budowle użyteczności publicznej. Zabytki architektury świeckiej . Architektura drewniana Podlasia. Kraina otwartych okiennic. Kościoły, klasztory, najpiękniejsze sanktuaria na Podlasiu. Cerkiew na Podlasiu. Meczety w Kruszynianach, Bohonikach, niedokończona budowa w Białymstoku. Kultura żydowska , Muzea i Galerie sztuki . Teatry, Opera I Filharmonia w Białymstoku. Znani aktorzy, muzycy, kompozytorzy, artyści plastycy, fotograficy z Podlasia. Parki Narodowe. Rekreacja, Literatura i literaci Podlasia. Zabytki dziedzictwa przemysłowego, będące dokumentacją rozwoju techniki Szlaki dziedzictwa Podlasia Szlaki techniki Wielokulturowość a dziedzictwo Zakres dziedzinowy: zarządzanie, zabytkoznawstwo, architektura krajobrazu, muzeologia. |
|
||||
380-OS2-1KWP |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
380-OS2-1JAK |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem realizacji przedmiotu jest wprowadzenie w problematykę szeroko rozumianej dostępności przestrzeni edukacyjnej i społecznej, barier fizycznych i społecznych oraz wynikających z nich zróżnicowanych potrzeb osób z niepełnosprawnością. Studenci poznają zagadnienia dotyczące współczesnych kierunków zmian w podejściu do niepełnosprawności, osób z niepełnosprawnością (podmiotowość, autonomia, inkluzja społeczna, normalizacja środowiska). Uzyskują również wiedzę na temat idei i zasad projektowania uniwersalnego, mechanizmu racjonalnych usprawnień z uwzględnieniem preferencji osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnością. Nabywają umiejętność praktycznego zastosowania metodologii projektowania uniwersalnego na potrzeby przyszłej pracy zawodowej. |
|
||||
380-OS2-1JAN |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
||||
380-OS2-1JRO |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
||||
380-OS2-1GLC |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) przedmiot analizuje problemy komunikowania sie zarówno w obrazie społecznym jak i problemów z komunikowaniem interpersonalnym w sytuacji gdy zaangazowany jest czynnik różnicy kulturowej |
|
||||
380-OS2-1SEM2 |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem seminarium magisterskiego jest rozwijanie wiedzy i umiejętności naukowo-badawczych Studentek i Studentów, niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej z zakresu szeroko pojętej pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej (uwzględniającej oddziaływania pedagogiczne w warunkach zmiany kulturowej ( socjalizacji): indywidualizmu i oprotestowania tradycji; działalność instytucji opiekuńczo - wychowawczych; szeroko rozumianej profilaktyki analiz dobrostanu jednostek jako efektu wsparcia w rozwoju i procesów opiekuńczych państwa, organizacji samorządowych czy instytucji edukacyjnych. |
|
||||
380-OS2-1HCD |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Przekazanie wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej, w szczególności zagadnień materialnych i proceduralnych z zakresu prawa autorskiego oraz prawa własności przemysłowej w Polsce i Unii Europejskiej |
|
||||
380-OS2-1GTP |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem zajęć będzie rozwijania problematyki związanej z: człowiekiem wychowywanym, człowieka wychowującym siebie (samowychowaniem), człowiekiem wychowujący innych. W trakcie cyklu wykładów z Antropologii Pedagogicznej zostaną podjęte zagadnienia odnoszące się do procesu wychowania, w którym to rolę szczególną odgrywają dwie osoby: dorosły i dziecko. Zajmujemy się rolą wychowawcy w procesie wychowania, sytuacjami wychowawczymi, zaganianiem „sumienia”, rozumiem „służy dziecku”, sensem „bycia człowiekiem”, doskonaleniem mistrzostwa pedagogicznego nauczycieli, całościowego wychowania człowieka jako członka społeczeństwa. podjęte zostaną próby dyskusji na temat: jak wychowywać człowieka? jaka jest kondycja człowieka w świecie ponowoczesności? |
|
||||
380-OS2-1XGIS |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
380-OS2-1GKG |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Zasadniczym celem realizacji przedmiotu jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań empirycznych w paradygmacie ilościowym, w szczególności zaś do: a) wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS Excel do analizy badań ilościowych; b) stosowania podstawowych metod statystycznych w naukach społecznych; a) operacjonalizacji zmiennych (stosowanie wskaźników i skal); b) budowania narzędzi badawczych (głównie kwestionariuszy ankiet); c) wprowadzania i czyszczenia danych z badań ilościowych do arkusza kalkulacyjnego MS Excel a następnie ich przetwarzania i analizy; d) graficznego ilustrowania wyników badań; e) interpretacji podstawowych statystyk opisowych (średnia, mediana, dominanta, odchylenie standardowe); f) stosowania wybranych testów statystycznych (test t-studenta, test niezależności chi-kwadrat); g) dbania o etyczne aspekty prowadzonych badań. |
|
||||