Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

4 rok PiW SJ sem.letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)

Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: 4 rok PiW SJ sem.letni
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2023 - Rok akademicki 2023/24
2024 - Rok akademicki 2024/25
2025 - Rok akademicki 2025/26
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2023 2024 2025
380-DS5-4XJJD
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2025/26
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu.

W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim).

Strona przedmiotu
380-DS5-4DPD
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2025/26
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie:

• problematyki diagnozy pedagogicznej,

• analizy etapów diagnozowania, diagnoz cząstkowych,

• metod stawiania diagnoz,

• rozpoznania potrzeb opiekuńczych i edukacyjnych.

Strona przedmiotu
380-DS5-4XJKX brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Założeniem przedmiotu jest zapoznanie z teoretycznymi i organizacyjno-prawnymi podstawami edukacji inkluzyjnej oraz przedstawienie roli nauczyciela i rodzica w procesie włączania edukacyjnego. Ponadto celem niniejszego przedmiotu jest wyposażenie Studentów w wiedzę dotyczącą strategii postępowania nauczycielskiego w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz umiejętności oceny poziomu ich funkcjonowania i projektowania wsparcia tych dzieci.

Strona przedmiotu
380-DS5-4JFS
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2025/26
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest ukazanie złożoności problematyki kształcenia zintegrowanego i wynikających z tego konsekwencji dla organizacji procesu uczenia się uczniów klas 1-3. Cele edukacji wczesnoszkolnej. Zasady projektowania działań edukacyjnych. Wiedza filozoficzna, psychologiczna, społeczna i pedagogiczna jako podstawa projektowania działań edukacyjnych w szkole. Koncepcje integracji różnych obszarów wiedzy. Style i techniki pracy z uczniem związane z łączeniem różnych obszarów wiedzy, stymulowanie partycypacyjnego, proaktywnego, refleksyjnego, wspólnego, kooperatywnego uczenia się uczniów - projektowanie zajęć. Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów - projektowanie zajęć. Krytyczna ocena tworzonej praktyki edukacyjnej z wykorzystaniem posiadanej wiedzy

Strona przedmiotu
380-DS5-4XJMJ brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W ramach zajęć student zapozna się z charakterystyką psycho-pedagogiczną dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zapozna się ze sposobami klasyfikowania oraz diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dzieci, a także zasadami projektowania wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i oceną jego skuteczności. Pozna wybrane metody wspierania rozwoju i edukacji dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.

Strona przedmiotu
380-DS5-4JEE2
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Laboratorium - 30 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Laboratorium - 30 godzin
Rok akademicki 2025/26
  • Laboratorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest przygotowanie do realizowania zadań zawodowych: dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wynikających z roli nauczyciela, kształtowanie kompetencji zawodowych oraz gromadzenie doświadczeń związanych z pracą nauczyciela przedszkola.

Student będzie miał możliwość obserwacji działań nauczyciela i aktywności dzieci, skonfrontowania nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym, dokonania diagnozy indywidualnych potrzeb dzieci oraz interpretacji sytuacji pedagogicznych.

Realizacja przedmiotu będzie okazją do projektowania działań pedagogicznych, wykorzystania dostępnych środków i metod pracy w celu realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych, analizy przeprowadzonych diagnoz dzieci, planowania wsparcia dla dzieci go potrzebujących.

Głównym założeniem przedmiotu jest refleksyjne prowadzenie działań dydaktyczno-wychowawczych przez studentów w przedszkolu.

Strona przedmiotu
380-DS5-4SEM2
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Seminarium - 30 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Seminarium - 30 godzin
Rok akademicki 2025/26
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zadaniem prowadzących zajęcia jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności naukowo - badawcze oraz społeczne, niezbędne do przygotowania pracy magisterskiej.

Strona przedmiotu
380-DS5-4XADF brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-DS5-4XADK
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Rok akademicki 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do skutecznego wykorzystywania metod i technik pracy zarówno z całą rodziną, jak i jej poszczególnymi członkami, w tym dziećmi i młodzieżą. Udział w warsztatach umożliwi zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do działania w środowisku rodzinnym. Studenci poznają formy wsparcia oferowanego rodzinom w instytucjach pomocowych oraz rozwiną kompetencje w zakresie twórczego poszukiwania rozwiązań i modyfikowania niewłaściwych zachowań wychowawczych.

Strona przedmiotu
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)