4 rok PiW SJ sem.letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-DS5-4XJJD |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu. W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim). |
|
||
380-DS5-4DPD |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie: • problematyki diagnozy pedagogicznej, • analizy etapów diagnozowania, diagnoz cząstkowych, • metod stawiania diagnoz, • rozpoznania potrzeb opiekuńczych i edukacyjnych. |
|
||
380-DS5-4XJKX |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem przedmiotu jest zapoznanie z teoretycznymi i organizacyjno-prawnymi podstawami edukacji inkluzyjnej oraz przedstawienie roli nauczyciela i rodzica w procesie włączania edukacyjnego. Ponadto celem niniejszego przedmiotu jest wyposażenie Studentów w wiedzę dotyczącą strategii postępowania nauczycielskiego w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz umiejętności oceny poziomu ich funkcjonowania i projektowania wsparcia tych dzieci. |
|
||
380-DS5-4JFS |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ukazanie złożoności problematyki kształcenia zintegrowanego i wynikających z tego konsekwencji dla organizacji procesu uczenia się uczniów klas 1-3. Cele edukacji wczesnoszkolnej. Zasady projektowania działań edukacyjnych. Wiedza filozoficzna, psychologiczna, społeczna i pedagogiczna jako podstawa projektowania działań edukacyjnych w szkole. Koncepcje integracji różnych obszarów wiedzy. Style i techniki pracy z uczniem związane z łączeniem różnych obszarów wiedzy, stymulowanie partycypacyjnego, proaktywnego, refleksyjnego, wspólnego, kooperatywnego uczenia się uczniów - projektowanie zajęć. Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów - projektowanie zajęć. Krytyczna ocena tworzonej praktyki edukacyjnej z wykorzystaniem posiadanej wiedzy |
|
||
380-DS5-4XJMJ | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć student zapozna się z charakterystyką psycho-pedagogiczną dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zapozna się ze sposobami klasyfikowania oraz diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dzieci, a także zasadami projektowania wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i oceną jego skuteczności. Pozna wybrane metody wspierania rozwoju i edukacji dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. |
|
||
380-DS5-4JEE2 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie do realizowania zadań zawodowych: dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wynikających z roli nauczyciela, kształtowanie kompetencji zawodowych oraz gromadzenie doświadczeń związanych z pracą nauczyciela przedszkola. Student będzie miał możliwość obserwacji działań nauczyciela i aktywności dzieci, skonfrontowania nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym, dokonania diagnozy indywidualnych potrzeb dzieci oraz interpretacji sytuacji pedagogicznych. Realizacja przedmiotu będzie okazją do projektowania działań pedagogicznych, wykorzystania dostępnych środków i metod pracy w celu realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych, analizy przeprowadzonych diagnoz dzieci, planowania wsparcia dla dzieci go potrzebujących. Głównym założeniem przedmiotu jest refleksyjne prowadzenie działań dydaktyczno-wychowawczych przez studentów w przedszkolu. |
|
||
380-DS5-4SEM2 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem prowadzących zajęcia jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności naukowo - badawcze oraz społeczne, niezbędne do przygotowania pracy magisterskiej. |
|
||
380-DS5-4XADF | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-4XADK |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do skutecznego wykorzystywania metod i technik pracy zarówno z całą rodziną, jak i jej poszczególnymi członkami, w tym dziećmi i młodzieżą. Udział w warsztatach umożliwi zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do działania w środowisku rodzinnym. Studenci poznają formy wsparcia oferowanego rodzinom w instytucjach pomocowych oraz rozwiną kompetencje w zakresie twórczego poszukiwania rozwiązań i modyfikowania niewłaściwych zachowań wychowawczych. |
|
||