Filologia obca nauczycielska 2 stopień 2 rok sem.zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Filologiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
340-ON2-2SJA1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności analizowania zjawisk z zakresu nauczania, uczenia się i nabywania języka drugiego i kolejnych oraz doskonalenie warsztatu glottodydaktycznego |
|
||
340-ON2-2SJA2 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności analizowania zjawisk z zakresu nauczania, uczenia się i nabywania języka drugiego i kolejnych oraz doskonalenie warsztatu glottodydaktycznego. |
|
||
340-ON2-2DNA |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego, w szczególności wprowadzenie najważniejszych zagadnień związanych z dydaktyką języka angielskiego jako obcego na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Kurs obejmuje zagadnienia związane z metodami i technikami pracy na zajęciach języka angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące, metoda projektów - ich właściwy dobór; nauczanie struktur leksykalnych i gramatycznych, umiejętności językowych, wymowy, wykorzystanie środków dydaktycznych, zróżnicowanie form pracy i typów interakcji; rola nauczyciela w procesie nauczania-uczenia się, znaczenie współpracy nauczyciela w procesie dydaktycznym z rodzicami, środowiskiem pozaszkolnym. |
|
||
340-ON2-2EG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie zagadnień związanych z emisją głosu. Budowa, działanie i ochrona narządu mowy. Zasady emisji głosu, posługiwanie się aparatem emisji głosu zgodnie z zasadami. Skuteczne korygowanie błędów językowych i doskonalenie aparatu emisji głosu nauczyciela. Problematykę pracy z uczniami z ograniczoną znajomością języka polskiego lub zaburzeniami komunikacji językowej. Znaczenie języka jako narzędzia pracy nauczyciela: metody porozumiewania się w celach dydaktycznych – sztuka wykładania i zadawania pytań, sposoby zwiększania aktywności komunikacyjnej uczniów, praktyczne aspekty wystąpień publicznych – poprawność językową, etykę języka, etykietę korespondencji tradycyjnej i elektronicznej. Poprawne posługiwanie się językiem polskim. |
|
||
340-ON2-2PD |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji treści przedmiotu "Podstawy dydaktyki" w zakresie ćwiczeń jest zdobycie przez studentów wiedzy o procesie kształcenia, wybranych elementach instrumentarium pracy dydaktycznej nauczyciela, kształtowanie umiejętności niezbędnych do projektowania zajęć dydaktycznych oraz rozwijanie kompetencji społecznych wymaganych do wykonywania zadań zawodowych wynikających z przyszłej roli nauczyciela. Celem realizacji treści wykładów z "Podstaw dydaktyki" jest ukształtowanie wiedzy studentów o współczesnym środowisku edukacyjnym, zdobycie przez studentów wiedzy o dydaktyce jako subdyscyplinie pedagogicznej; poznanie i zrozumienie współczesnych teorii uczenia się i nauczania, jak i różnych ujęć koncepcji szkoły; poznanie wybranych elementów procesu projektowania działań dydaktycznych. |
|
||
340-ON2-2ZNA |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu podjęte zostaną następujące tematy: 1. Zagadnienia związane z programem nauczania – tworzenie i modyfikacja, analiza, ocena, dobór; analiza rozkładu materiału; 2. Zasady projektowania procesu kształcenia, 3. Zagadnienia związane z projektowaniem zadań językowych, 4. Konstruowanie konspektów lekcji języka angielskiego, 5. Metody i techniki skutecznego uczenia się, 6. Warsztat pracy nauczyciela. |
|
||
340-ON2-2PS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia łączą w sobie teoretyczne, metodologiczne i praktyczne zagadnienia psychologii społecznej i uwzględniają ich wartość praktyczną w obszarach edukacyjnych. Kurs obejmuje najważniejsze zagadnienia psychologii społecznej istotne w różnych obszarach i kontekstach, zwłaszcza kluczowych w zawodach związanych z edukacją i pracą między ludźmi. Studiowana jest natura człowieka w szeregu zagadnień szczegółowych, tak teoretycznych, jak i praktycznych. Omawiane są kwestie zarówno pozytywne, jak i te, które stanowią bolączkę współczesnych grup, społeczności i kultur. Na bazie teorii, badań z aktualnej literatury przedmiotu, studenci mają możliwość zdobycia umiejętności rozumienia zjawisk natury społecznej dotyczących człowieka i jego relacji z innymi. |
|
||
340-ON2-2PJS1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Umiejętności łączone Pisanie akademickie Przedmioty wchodzące w skład PZJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady. |
|
||
340-ON2-2PJS2 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Umiejętności łączone Pisanie akademickie Przedmioty wchodzące w skład PZJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady. |
|
||
340-ON2-2SEM1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem seminarium magisterskiego w trakcie drugiego roku studiów jest napisanie pracy magisterskiej. Studenci powinni wykorzystać zgromadzoną literaturę przedmiotu, kontynuować projekt badawczy i doprowadzić do końca proces pisania pracy magisterskiej, a następnie zdać egzamin dyplomowy. Cele i treści obejmują przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac, napisanie i złożenie pracy magisterskiej. |
|
||
340-ON2-2SEM2 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem seminarium magisterskiego w trakcie drugiego roku studiów jest napisanie pracy magisterskiej. Studenci powinni wykorzystać zgromadzoną literaturę przedmiotu, kontynuować projekt badawczy i doprowadzić do końca proces pisania pracy magisterskiej, a następnie zdać egzamin dyplomowy. Cele i treści obejmują przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac, napisanie i złożenie pracy magisterskiej. |
|
||
340-ON2-2SEMR1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy i umiejętności studentów z zakresu prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. Student-badacz będzie dążył do rozbudowy i systematyzowania istotnych dla glottodydaktyki informacji opisujących i/lub wyjaśniających dane zjawiska. Student powinien zdobyć umiejętność samodzielnego sformułowania problemu badawczego, analizowania zjawisk i problemów językowych, dydaktycznych i społecznych, przeprowadzenia stosunkowo prostych badań empirycznych, wyciągania wniosków z rezultatów tych badań i samodzielnego przygotowania pisemnej pracy magisterskiej spełniającej kryteria metodologiczne, merytoryczne i formalne (poprawny język, właściwe korzystanie ze źródeł itp.). |
|
||
340-ON2-2SOP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest: 1) wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu prawa oświatowego; 2) przedstawienie założeń prawa oświatowego w Polsce; 3) prezentacja podstaw prawnych organizacji i funkcjonowania systemu edukacji w Polsce; 5) kształtowanie umiejętności analizy oraz interpretacji podstawowych zasad polityki oświatowej, także w ujęciu komparatywnym. 1. Podstawowe pojęcia z zakresu polityki i prawa oświatowego, główne źródła prawa oświatowego, statut szkoły jako źródło prawa wewnątrzszkolnego. 2. Założenia polityki oświatowej w Polsce (cele, wartości, struktura systemu oświaty, funkcje szkoły). 3. Podmioty uprawnione do prowadzenia szkół (organy prowadzące), 4. Nadzór pedagogiczny w systemie oświaty (wymagania państwa wobec placówek, organy nadzoru pedagogicznego, formy nadzoru). 5. Demokratyzacja i uspołecznienie – stan prawny i faktyczny (organy społeczne w systemie oświaty) 7. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówkach |
|
||
340-ON2-2TOA |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu podjęte zostaną następujące tematy: 1. Kreowanie sytuacji dydaktycznych 2. Organizacja pracy w klasie szkolnej 3. Sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej 4. Techniki obserwacji lekcji języka obcego 5. Zasady interakcji ucznia i nauczyciela w toku lekcji 6. Moderowanie interakcji między uczniami 7. Indywidualizacja procesu nauczania. |
|
||
340-ON2-2TW |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoria wychowania jest przedmiotem, który pomoże studentom zrozumieć czym jest proces wychowania, jaka jest jego struktura oraz prawidłowości i uwarunkowania. Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę, która pozwoli im podjąć problematykę wychowania w zakresie kształtowania postaw wobec innych ludzi, norm i wartości, cech osobowych osób wychowywanych, zarówno w swojej pracy zawodowej, jak też w dalszych studiach. Zdobyta na ten wiedza umożliwi jej praktyczne zastosowanie w codzienności wychowawczej. Zakres tematyczny: podstawowe treści z zakresu metodologicznych i aksjologicznych zagadnień teorii wychowania oraz struktury i uwarunkowań procesu wychowania. |
|
||
340-ON2-2WEA |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów ze współczesnymi tendencjami w edukacji językowej, zagadnienia związane z doborem i wykorzystaniem zasobów edukacyjnych – elektronicznych. |
|
||