2 rok 1st. RES stac. sem. letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-RS1-2JDB |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Diagnoza pozytywna w placówkach resocjalizacyjnych zorientowana jest w podejściu teoretyczno-empirycznym w obszarze resilience. Celem przedmiotu jest przedstawienie podstaw teoretycznych diagnozy pozytywnej, która dotyczy rozpoznania zasobów osobowościowych i społecznych jednostek funkcjonujących w przestrzeni instytucjonalnej. Diagnoza pozytywna jest bardziej istotna i znacząca dla procesu projektowania działań interwencyjnych niż diagnoza negatywna. Dotyczy wykorzystania w projektowaniu czynników bezpośrednio stymulujących rozwój, polega na eliminacji czynników hamujących rozwój. Założenie to wynika z konstatacji, potwierdzonej zarówno zdroworozsądkowo, jak i teoretycznie oraz empirycznie, że skuteczne działanie, służące zmianie jest oparte na tym, co w jednostce sprawne i rozwija się w prawidłowym kierunku. Jednocześnie w projektowaniu postdiagnostycznym nie należy pomijać działań usprawniających istniejące deficyty, jednak ma to zwykle — lub powinno mieć — charakter pomocniczy. |
|
||
380-RS1-2JAN4 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Korzystanie ze źródeł obcojęzycznych, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku. |
|
||
380-RS1-2JNI4 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów, zwłaszcza ćwiczenia konwersacyjne i przygotowujące do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja międzykulturowa, a także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu nauk pedagogicznych. |
|
||
380-RS1-2JRO4 | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym oraz rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. 1. Педагогика общей заботы и воспитательной работы - https://ahns.pl › магистратура › пе 2.Самовоспитание и перевоспитание личности по: https://studme.org › pedagogika › 3.Педагогика общей заботы и воспитательной работы с детьми и молодёжью в России 4.Опекунско-воспитательная педагогика с педагогической терапией 5.Социально-педагогическая деятельность по: https://pgusa.ru › socialnaya-rabota 6.Пенитенциарная система в России |
|
||
380-RS1-2PRE |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-RS1-2GJH |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem prowadzących zajęcia jest wyposażenie studenta w elementarną wiedzę w zakresie: • miejsca pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowymi i metodologicznymi powiązaniami z innymi dyscyplinami; • podstawowych orientacji poznawczych w metodologii nauk społecznych –badań ilościowych i jakościowych; • wykorzystywania teorii w badaniach ilościowych; Kształtowanie umiejętności studentów w zakresie: • przygotowania własnego projektu badawczego w badaniach ilościowych oraz krytycznej oceny innych projektów; • analizy i interpretacji rozkładu zmiennych jakościowych lub ilościowych na podstawie wskaźników struktury oraz ich graficznego obrazu; • formułowania wniosków dla praktyki, postulatów i kierunków dalszych badań na podstawie materiału empirycznego; • posługiwania się przypisami bibliograficznymi. Kształtowania kompetencji społecznych studenta w zakresie: • określania i wyjaśniania dylematów etycznych związanych z prowadzeniem badań. |
|
||
380-RS1-2JDC |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Proces resocjalizacji dorosłych może mieć wymiar instytucjonalny lub pozainstytucjonalny. W pierwszym przypadku dotyczy izolacji penitencjarnej, stąd też istotne jest przekazanie słuchaczom wiedzy z zakresu m.in. organizacji systemu kary pozbawienia wolności, specyfiki funkcjonowania więzienia jako instytucji totalnej, form pracy z osadzonymi, w tym oddziaływań penitencjarnych i pomocy postpenitencjarnej. Z drugiej strony słuchacze zostaną zaznajomieni z alternatywnym do formy instytucjonalnej, środkiem resocjalizacyjnych, jakim jest probacja, która w kontekście badań świadczących o niskiej skuteczności bezwzględnego stosowania kar pozbawienia wolności,jest nadzieją na efektywną resocjalizację w środowisku wolnościowym. |
|
||
380-RS1-2GOB |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z głównymi psychologicznymi koncepcjami nieprzystosowania podmiotu. W ramach wykładanych zagadnień omówione zostaną specyficzne czynniki i mechanizmy kształtujące zaburzenia zachowania, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia myślenia oraz niedojrzałą osobowość. |
|
||
380-RS1-2XSWR |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istotą przedmiotu jest poznanie procesów skutecznej pomocy socjoterapeutycznej w warunkach resocjalizacji oraz zdobycie umiejętności w zakresie korekty zachowań z wykorzystaniem oddziaływań grupy socjoterapeutycznej. Istotna jest budowa umiejętności projektowania i prowadzenia warsztatów socjoterapeutycznych z pogłębioną analizą celów i funkcji terapeutycznych, edukacyjnych i rozwojowych. Efektem kształcenia jest umiejętność realizacji programów socjoterapeutycznych ukierunkowanych na wybrane cele korekcyjne w grupie resocjalizacyjnej w oparciu o analizę doboru treści ćwiczeń socjoterapeutycznych. |
|
||
380-RS1-2JDD |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||