3 rok PiW NJ (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-DN5-3JED |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć omawiane są: podstawowe zagadnienia związane z migracją międzynarodową; uwarunkowania migracji międzynarodowych i ich typów oraz i wynikające z tego konsekwencje dla edukacji uczniów. specyfika pracy z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym; skuteczne porozumiewanie się z uczniami, rodzicami lub opiekunami uczniów z doświadczeniem migracji; działania edukacyjne wspierające uczniów z doświadczeniem migracji w adaptacji do warunków szkolnych; zasady etycznego postępowania w procesie wychowania kształcenia uczniów z doświadczeniem migracji. |
|
||
380-DN5-3JEC |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omawiane na zajęciach zagadnienia dotyczą: koncepcji pedagogicznych i psychologicznych dotyczących aktywności poznawczej, strategii stymulowania aktywności i samodzielności poznawczej dzieci, identyfikowania oraz rozbudzania zainteresowań i zdolności poznawczych dzieci, dostosowywania sposobów i treści uczenia się do ich zasobów, diagnozowania strefy aktualnego i najbliższego rozwoju, wielozmysłowego poznania świata przez dziecko, stosowania gier w rozbudzaniu aktywności intelektualnej dzieci, przestrzeni edukacyjnej jako zewnętrznego kontekst, podejmowania przez dziecko aktywności poznawczej oraz organizowania działań edukacyjnych nastawionych na konstruowanie wiedzy przez dzieci w przedszkolu. |
|
||
380-DN5-3JBN |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów – przyszłych nauczycieli do wspierania aktywności artystycznej dziecka z uwzględnieniem posiadanych przez niego zdolności i zainteresowań. W ramach przedmiotu studenci rozwiną umiejętności tworzenia środowiska uczenia się umożliwiającego swobodny i wszechstronny rozwój różnych form działalności artystycznej dzieci. Podstawowym założeniem przedmiotu jest zdobywanie przez studentów wiedzy dotyczącej istoty tworzenia sytuacji sprzyjających rozwijaniu edukacji artystycznej dziecka. |
|
||
380-DN5-3IBI |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu podniesienie kompetencji merytorycznych i metodycznych studentów edukacji wczesnoszkolnej w zakresie wykorzystania narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania-uczenia się. |
|
||
380-DN5-3BHL |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć omawiane będą zagadnienia związane z: rozwojem umysłowym ucznia w kontekście edukacji matematycznej; formami aktywności uczniów sprzyjającymi kształtowaniu pojęć i umiejętności matematycznych; podejściami do rozwiązywania zadań tekstowych; reprezentacjami graficznymi wykorzystywanymi w ćwiczeniach rachunkowych i rozwiązywaniu zadań tekstowych; kształtowaniem umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, stawianiem i weryfikowaniem hipotez; grami matematycznymi, ich wykorzystaniem w realizacji celów kształcenia; projektowaniem sytuacji stwarzających możliwości kształtowania u uczniów pojęć i umiejętności matematycznych; sposobami motywowania uczniów do uczenia się matematyki; pracą z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. |
|
||
380-DN5-3JBW |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu obejmuje spersonalizowane strategie edukacyjne ukierunkowane na rozwijanie umiejętności mówienia, czytania, pisania oraz rozumienia i analizy czytanych tekstów, tworzenia wypowiedzi w języku pisanym i mówionym (w tym prac twórczych), stosowanie poprawnych form gramatycznych i ortograficznych. Projektowanie działań nauczyciela i aktywności uczniów służących służących osiągnięciu efektów uczenia się uczniów klas I-III . |
|
||
380-DN5-3JEB |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Realizacja przedmiotu ma służyć opanowaniu przez Studentów sposobów wykorzystywania wiedzy merytorycznej o środowisku przyrodniczym i społecznym do projektowania zajęć dydaktycznych w klasach I–III szkoły podstawowej oraz służyć nabyciu umiejętności organizacji zajęć badawczych umożliwiających zrozumienie otaczającego środowiska, czy realizację w podejmowanych działaniach edukacyjnych idei zrównoważonego rozwoju rozwoju. Student będzie projektował rozwiązania metodyczne służące zrozumieniu przez uczniów klas 1-3 zjawisk społecznych oraz działań na rzecz środowiska społecznego o przyrodniczego. |
|
||
380-DN5-3EGZ | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DN5-3AJK1 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady i ćwiczenia dotyczą metodyki rozumianej jako dyscypliny praktycznej; analizy treści programowych zawartych w obowiązujących nauczyciela dokumentach; poznania teorii pedagogicznych wpierających rozwój dzieci i ich implementacji w praktyce; trybu życia w przedszkolu; poznawczego obszaru rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, roli pytań w pracy nauczyciela; okazji edukacyjnych, zajęć dydaktycznych i projektu jako form wspomagania rozwoju dziecka i konstruowania treści programowych; stosowanie metod, zasad i form pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, form rozwoju mowy i myślenia, wczesnego czytania w przedszkolu, treści matematycznych w edukacji przedszkolnej (w tym matematyki sensorycznej); organizowania przestrzeni edukacyjnej - sali przedszkolnej i placu przedszkolnego. |
|
||
380-DN5-3AJK2 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozwój społeczny i wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, współpraca z rodziną, organizacja życia w grupie przedszkolnej, przygotowanie dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego; uczestnictwo dzieci i wspólnoty przedszkolnej w działaniach społeczności lokalnej i w procesach podejmowania decyzji na wielu szczeblach (od lokalnego i krajowego, po europejski i międzynarodowy); wzmacnianie emocjonalnego obszaru rozwoju dzieci; inspirowanie do podejmowania samodzielnej aktywności poznawczej w różnych obszarach rzeczywistości; otoczenie społeczne i przyrodnicze jako źródło doznań estetycznych; sytuacje doświadczania różnych sposobów przekazywania idei między twórcą a odbiorcą w tekstach pisanych (drukowanych i cyfrowych), teatrze, filmie, tańcu, grach, sztuce i wzornictwie, muzyce i architekturze, a także w formach hybrydowych; aktywności polegające na wykorzystywaniu szans i pomysłów oraz przekształcania ich w wartość dla innych osób. |
|
||
380-DN5-3JDW |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Realizacja przedmiotu ma służyć opanowaniu przez Studentów wiedzy merytorycznej z zakresu wiedzy o języku, umożliwiającej im sprawne komunikowanie się z przyszłymi uczniami oraz wskazaniu tych zagadnień, które niezbędne będą do realizacji treści edukacji polonistycznej przewidzianej w podstawie programowej klas I-III. |
|
||
380-DN5-3JDZ |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe struktury matematyki szkolnej (liczby i ich własności, zbiory liczbowe, działania na liczbach, figury, relacje i zależności funkcyjne, reprezentacje graficzne, własności działań na liczbach, systemy pozycyjne i niepozycyjne, zagadnienia miarowe w geometrii, klasyfikowanie figur geometrycznych, symetria). Analiza treści nauczania matematyki w zakresie starszych klas szkoły podstawowej. Proste konstrukcje geometryczne, figury płaskie i przestrzenne. Kodowanie położenia na płaszczyźnie i w przestrzeni. Elementy statystyki opisowej, graficzne reprezentowanie danych. Algorytmy i konstrukcje rekurencyjne. Zastosowania matematyki w życiu codziennym oraz w innych obszarach, w tym w technice, sztuce, ekonomii i przyrodzie. |
|
||
380-DN5-3JEA |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym założeniem przedmiot jest merytoryczne przygotowanie Studentów/Studentek do realizacji przedmiotu edukacja społeczno-przyrodnicza. Zakres treściowy dotyczy tych zagadnień z botaniki, zoologii, ekologii, nauki o człowieku oraz nauk społecznych, które znajdują swe odzwierciedlenie w efektach zawartych w podstawie programowej odnośnie do edukacji przyrodniczej i społecznej oraz tematyce programowej, zawartej w programach kształcenia zintegrowanego. |
|
||
380-DN5-3GJH |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem prowadzących zajęcia jest wyposażenie studenta w elementarną wiedzę w zakresie: • miejsca pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowymi i metodologicznymi powiązaniami z innymi dyscyplinami; • podstawowych orientacji poznawczych w metodologii nauk społecznych –badań ilościowych i jakościowych; • wykorzystywania teorii w badaniach ilościowych; Kształtowanie umiejętności studentów w zakresie: • przygotowania własnego projektu badawczego w badaniach ilościowych oraz krytycznej oceny innych projektów; • analizy i interpretacji rozkładu zmiennych jakościowych lub ilościowych na podstawie wskaźników struktury oraz ich graficznego obrazu; • formułowania wniosków dla praktyki, postulatów i kierunków dalszych badań na podstawie materiału empirycznego; • posługiwania się przypisami bibliograficznymi. Kształtowania kompetencji społecznych studenta w zakresie: • określania i wyjaśniania dylematów etycznych związanych z prowadzeniem badań. |
|
||
380-DN5-3JEE1 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizowania zadań zawodowych: dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, które wynikają z obowiązków zawodowych nauczyciela. Uczestnicząc w zajęciach student będzie miał możliwość obserwacji działań nauczyciela i aktywności dzieci, skonfrontowania nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym, dokonania diagnozy indywidualnych potrzeb dzieci oraz interpretacji różnych sytuacji pedagogicznych. |
|
||
380-DN5-3JEF1 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie do realizowania zadań zawodowych: dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wynikających z roli nauczyciela, kształtowanie kompetencji zawodowych oraz gromadzenie doświadczeń związanych z pracą nauczyciela szkoły. Student będzie miał możliwość skonfrontowania nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym, dokonania diagnozy indywidualnych potrzeb uczniów oraz interpretacji sytuacji pedagogicznych. Realizacja przedmiotu będzie okazją do projektowania działań pedagogicznych, wykorzystania dostępnych środki i metod pracy w celu realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych oraz analizy własnych działań pedagogicznych i wskazania obszarów wymagających zmian. |
|
||
380-DN5-3HET |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wybrane zagadnienia antropologii w edukacji to przedmiot, który zajmuje się analizą zagadnień z zakresu wiedzy o kulturze, jej elementach oraz miejscu i funkcji człowieka w kulturze. Porusza zagadnienia związane z antropologią kulturową, m.in. takie, jak: przedmiot antropologii kulturowej; kulturowe, antropologiczne, aksjologiczne opisy współczesności; funkcje edukacji w życiu społeczeństw i egzystencji jednostek; przekaz kulturowy w edukacji; antropologiczne podstawy wychowania; kulturowe uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w przedszkolu i klasach 1-3 szkoły podstawowej. |
|
||