3 rok PiW SJ sem.letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2022 | 2023 | |||||
380-DS5-3JEC |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poruszane na zajęciach zagadnienia dotyczą: koncepcji pedagogicznych i psychologicznych dotyczących aktywności poznawczej, strategii stymulowania aktywności i samodzielności poznawczej dzieci, identyfikowania oraz rozbudzania zainteresowań i zdolności poznawczych dzieci, dostosowywania sposobów i treści uczenia się do ich zasobów, diagnozowania strefy aktualnego i najbliższego rozwoju, wielozmysłowego poznania świata przez dziecko, stosowania gier w rozbudzaniu aktywności intelektualnej dzieci, przestrzeni edukacyjnej jako zewnętrznego kontekst, podejmowania przez dziecko aktywności poznawczej oraz organizowania działań edukacyjnych nastawionych na konstruowanie wiedzy przez dzieci w przedszkolu. |
|
||
380-DS5-3IBI |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu zakłada się rozwijanie wiedzy i umiejętności studenta, niezbędnych do: - realizacji zajęć kształtujących wiedzę i umiejętności uczniów z zakresu celowego oraz właściwego posługiwania się przez nich typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych, oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji; - stwarzania sytuacji problemowych oraz inspirowania i angażowania uczniów do kreatywności i rozwoju myślenia komputacyjnego; - rozwijania u uczniów umiejętności programowania w środowisku blokowo-wizualnym z zastosowaniem oraz bez wykorzystania komputera; - integrowania zajęć edukacji informatycznej z elementami innych edukacji, jak i z aktywnościami wizualnymi, słuchowymi i kinestetycznymi; - promowania i kształtowania u uczniów postawy obywatelskiej i prospołecznej oraz odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych. |
|
||
380-DS5-3BHL |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest stworzenie możliwości do nabywania przez Studentów/tki kompetencji nauczycielskich w zakresie projektowania i prowadzenia zajęć matematycznych w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Studenci/tki uzupełnią wiedzę dotycząca warunków rozwoju myślenia uczniów na zajęciach matematycznych, poznają determinanty kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych dzieci oraz usprawnią umiejętności projektowania pracy nauczyciela i uczniów. |
|
||
380-DS5-3JBW |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu obejmuje spersonalizowane strategie edukacyjne ukierunkowane na rozwijanie umiejętności mówienia, czytania, pisania oraz rozumienia i analizy czytanych tekstów, tworzenia wypowiedzi w języku pisanym i mówionym (w tym prac twórczych), stosowanie poprawnych form gramatycznych i ortograficznych. |
|
||
380-DS5-3AJK2 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozwój społeczny i wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, współpraca z rodziną, organizacja życia w grupie przedszkolnej, przygotowanie dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego; uczestnictwo dzieci i wspólnoty przedszkolnej w działaniach społeczności lokalnej i w procesach podejmowania decyzji na wielu szczeblach (od lokalnego i krajowego, po europejski i międzynarodowy); wzmacnianie emocjonalnego obszaru rozwoju dzieci; inspirowanie do podejmowania samodzielnej aktywności poznawczej w różnych obszarach rzeczywistości; otoczenie społeczne i przyrodnicze jako źródło doznań estetycznych; sytuacje doświadczania różnych sposobów przekazywania idei między twórcą a odbiorcą w tekstach pisanych (drukowanych i cyfrowych), teatrze, filmie, tańcu, grach, sztuce i wzornictwie, muzyce i architekturze, a także w formach hybrydowych; aktywności polegające na wykorzystywaniu szans i pomysłów oraz przekształcania ich w wartość dla innych osób. |
|
||
380-DS5-3GJH |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem prowadzących zajęcia jest wyposażenie studenta w elementarną wiedzę w zakresie: • miejsca pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej jako subdyscyplin pedagogicznych w systemie nauk oraz ich przedmiotowymi i metodologicznymi powiązaniami z innymi dyscyplinami; • podstawowych paradygmatów w metodologii nauk społecznych – pozytywistycznym i humanistycznym; • wykorzystywania teorii w paradygmacie pozytywistycznym; Kształtowanie umiejętności studentów w zakresie: • przygotowania własnego projektu badawczego; • analizy i interpretacji rozkładu zmiennych jakościowych lub ilościowych na podstawie wskaźników struktury oraz ich graficznego obrazu; • formułowania wniosków dla praktyki, postulatów i kierunków dalszych badań na podstawie materiału empirycznego; • posługiwania się przypisami bibliograficznymi. Kształtowania kompetencji społecznych studenta w zakresie: • określania i wyjaśniania dylematów etycznych związanych z prowadzeniem badań. |
|
||
380-DS5-3JEF1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie do realizowania zadań zawodowych: dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wynikających z roli nauczyciela, kształtowanie kompetencji zawodowych oraz gromadzenie doświadczeń związanych z pracą nauczyciela szkoły. Student będzie miał możliwość skonfrontowania nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym, dokonania diagnozy indywidualnych potrzeb uczniów oraz interpretacji sytuacji pedagogicznych. Realizacja przedmiotu będzie okazją do projektowania działań pedagogicznych, wykorzystania dostępnych środki i metod pracy w celu realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych oraz analizy własnych działań pedagogicznych i wskazania obszarów wymagających zmian. |
|
||
380-DS5-3HET |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||