Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

3 rok SPC SJ sem. letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)

Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: 3 rok SPC SJ sem. letni
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2023 - Rok akademicki 2023/24
2024 - Rok akademicki 2024/25
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2023 2024
380-RS5-3GKG
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zasadniczym celem realizacji przedmiotu jest przygotowanie Studentów i Studentek do planowania i prowadzenia badań empirycznych w paradygmacie ilościowym, w szczególności zaś do:

a) wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS Excel do analizy badań ilościowych;

b) stosowania podstawowych metod statystycznych w naukach społecznych;

c) operacjonalizacji zmiennych (stosowanie wskaźników i skal);

d) budowania narzędzi badawczych (głównie kwestionariuszy ankiet);

e) wprowadzania i czyszczenia danych z badań ilościowych do arkusza kalkulacyjnego MS Excel a następnie ich przetwarzania i analizy;

f) graficznego ilustrowania wyników badań;

g) interpretacji podstawowych statystyk (statystyki opisowe i analiza związku między zmiennymi ilościowymi – współczynnik korelacji r-Pearsona i jakościowymi – test niezależności chi kwadrat);

h) dbania o etyczne aspekty prowadzonych badań.

Strona przedmiotu
380-RS5-3JDU
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest umożliwienie studentom zrozumienia problematyki obejmującej: składniki, funkcje i typologie kultury organizacyjnej; definicje kultury szkoły i kultury szkoły włączającej; rozwój kultury włączającej szk. i przywódczą rolę dyrektora; budowanie przestrzeni edukacyjnego dialogu– współdziałanie n-li w codziennej pracy, współpraca ze specjalistami, kadrą pomocniczą; rolę n-la jako kreatora wspólnoty uczącej się; efektywność edukacji włączającej i jej uwarunkowania w świetle badań empirycznych; organizację wsparcia edukacji włączającej; kształcenie kadr dla edukacji włączającej; doskonalenie zawodowe n-li; zespoły samokształceniowe; rolę i organizację WDN; tworzenie i funkcjonowanie szkolnych baz zasobów metodycznych dla edukacji włączającej; Indeks włączania i inne narzędzia wspomagające rozwój; współpracę z rodzicami, ich udział w życiu społeczności szkolnej; współpracę szkoły z lokalnym środowiskiem na rzecz integracji społecznej osób z niepełnosprawnością

Strona przedmiotu
380-RS5-3GKH
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do projektowania i realizacji badań jakościowych z zakresu pedagogiki specjalnej. Studenci w ramach powołanych w trakcie zajęć zespołów badawczych zaprojektują i przeprowadzą badania jakościowe zgodnie z zasadami współczesnych badań pedagogicznych. Ponadto dokonają analizy i interpretacji zgromadzonego materiału badawczego. W konsekwencji zaprezentują wyniki swoich badań podczas seminarium naukowego zorganizowanego podczas ostatniego spotkania. Przedmiot realizowany jest w formie warsztatu metodologicznego skoncentrowanego wokół realizacji zespołowych projektów badawczych. Studenci podczas zajęć poznają w praktyce etapy badań naukowych od procesu ich projektowania po prezentację raportu badawczego.

Strona przedmiotu
380-RS5-3JFU
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zapoznanie z merytorycznymi i metodycznymi podstawami pracy terapeutycznej z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Kształtowanie umiejętności projektowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Strona przedmiotu
380-RS5-3JDR
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką całościowych zaburzeń rozwojowych, wspierania rozwoju ucznia ze spektrum autyzmu oraz metodami i programami wspierającymi pracę edukacyjno- terapeutyczną. Jak również zapoznanie z teoretycznymi podstawami wspierania rozwoju, celami edukacyjno- terapeutycznymi, wymaganiami edukacyjnymi i sposobami dostosowania organizacji nauczania do specjalnych potrzeb ucznia, tworzenie sytuacji edukacyjnych i wykorzystanie sytuacji naturalnych do nabywania doświadczeń społeczno- komunikacyjnych i poznawczych.

Strona przedmiotu
380-RS5-3JDP
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem realizacji przedmiotu jest przygotowanie studentów do prowadzenia oddziaływań wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych i opiekuńczych z uwzględnieniem rozwiązań istotnych ze względu na chorobę przewlekłą i niepełnosprawność ruchową.

Strona przedmiotu
380-RS5-3BGZ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W ramach tego przedmiotu studenci zdobędą wiedzę dotyczącą edukacji ucznia zdolnego, metod i form pracy w tym obszarze oraz rozwiną umiejętności praktyczne (diagnostyczne i metodyczne) w zakresie kompleksowego systemu działań w pracy z uczniem zdolnym.

Strona przedmiotu
380-RS5-3JDT
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Istota i cele socjoterapii. Socjoterapia a praca opiekuńczo-wychowawcza, rehabilitacyjna, resocjalizacyjna. Zasady, metody i formy oddziaływań w obszarze socjoterapii. Socjoterapia a trening interpersonalny i psychoterapia. Zasady w socjoterapii. Socjoterapia w pracy profilaktyczno-wychowawczej z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Struktura zajęć socjoterapeutycznych.

Cele:

- poznanie istoty socjoterapii,

- wskazanie na różnice i podobieństwa między socjoterapią, treningiem interpersonalnym a psychoterapią,

- poznanie procesu socjoterapeutycznego oraz dynamiki grupy,

- zapoznanie z konstruowaniem diagnozy dynamicznej dziecka,

- poznanie budowy scenariusza zajęć socjoterapeutycznych.

Strona przedmiotu
380-RS5-3JDL
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS5-3IAU
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Praktyka - 120 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Praktyka - 120 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem praktyki jest zapoznanie się ze specyfiką edukacji włączającej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto celem praktyki jest konfrontowanie nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. Co najmniej

60% łącznego wymiaru godzin musi być zrealizowane jako praktyka asystencka, w której przewidziano również samodzielne prowadzenie zajęć

Strona przedmiotu
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)