3 rok SPC SJ sem. letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
380-RS5-3GKG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem realizacji przedmiotu jest przygotowanie Studentów i Studentek do planowania i prowadzenia badań empirycznych w paradygmacie ilościowym, w szczególności zaś do: a) wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS Excel do analizy badań ilościowych; b) stosowania podstawowych metod statystycznych w naukach społecznych; c) operacjonalizacji zmiennych (stosowanie wskaźników i skal); d) budowania narzędzi badawczych (głównie kwestionariuszy ankiet); e) wprowadzania i czyszczenia danych z badań ilościowych do arkusza kalkulacyjnego MS Excel a następnie ich przetwarzania i analizy; f) graficznego ilustrowania wyników badań; g) interpretacji podstawowych statystyk (statystyki opisowe i analiza związku między zmiennymi ilościowymi – współczynnik korelacji r-Pearsona i jakościowymi – test niezależności chi kwadrat); h) dbania o etyczne aspekty prowadzonych badań. |
|
||
380-RS5-3JDU |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest umożliwienie studentom zrozumienia problematyki obejmującej: składniki, funkcje i typologie kultury organizacyjnej; definicje kultury szkoły i kultury szkoły włączającej; rozwój kultury włączającej szk. i przywódczą rolę dyrektora; budowanie przestrzeni edukacyjnego dialogu– współdziałanie n-li w codziennej pracy, współpraca ze specjalistami, kadrą pomocniczą; rolę n-la jako kreatora wspólnoty uczącej się; efektywność edukacji włączającej i jej uwarunkowania w świetle badań empirycznych; organizację wsparcia edukacji włączającej; kształcenie kadr dla edukacji włączającej; doskonalenie zawodowe n-li; zespoły samokształceniowe; rolę i organizację WDN; tworzenie i funkcjonowanie szkolnych baz zasobów metodycznych dla edukacji włączającej; Indeks włączania i inne narzędzia wspomagające rozwój; współpracę z rodzicami, ich udział w życiu społeczności szkolnej; współpracę szkoły z lokalnym środowiskiem na rzecz integracji społecznej osób z niepełnosprawnością |
|
||
380-RS5-3GKH |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do projektowania i realizacji badań jakościowych z zakresu pedagogiki specjalnej. Studenci w ramach powołanych w trakcie zajęć zespołów badawczych zaprojektują i przeprowadzą badania jakościowe zgodnie z zasadami współczesnych badań pedagogicznych. Ponadto dokonają analizy i interpretacji zgromadzonego materiału badawczego. W konsekwencji zaprezentują wyniki swoich badań podczas seminarium naukowego zorganizowanego podczas ostatniego spotkania. Przedmiot realizowany jest w formie warsztatu metodologicznego skoncentrowanego wokół realizacji zespołowych projektów badawczych. Studenci podczas zajęć poznają w praktyce etapy badań naukowych od procesu ich projektowania po prezentację raportu badawczego. |
|
||
380-RS5-3JFU |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z merytorycznymi i metodycznymi podstawami pracy terapeutycznej z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Kształtowanie umiejętności projektowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. |
|
||
380-RS5-3JDR |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką całościowych zaburzeń rozwojowych, wspierania rozwoju ucznia ze spektrum autyzmu oraz metodami i programami wspierającymi pracę edukacyjno- terapeutyczną. Jak również zapoznanie z teoretycznymi podstawami wspierania rozwoju, celami edukacyjno- terapeutycznymi, wymaganiami edukacyjnymi i sposobami dostosowania organizacji nauczania do specjalnych potrzeb ucznia, tworzenie sytuacji edukacyjnych i wykorzystanie sytuacji naturalnych do nabywania doświadczeń społeczno- komunikacyjnych i poznawczych. |
|
||
380-RS5-3JDP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji przedmiotu jest przygotowanie studentów do prowadzenia oddziaływań wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych i opiekuńczych z uwzględnieniem rozwiązań istotnych ze względu na chorobę przewlekłą i niepełnosprawność ruchową. |
|
||
380-RS5-3BGZ |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach tego przedmiotu studenci zdobędą wiedzę dotyczącą edukacji ucznia zdolnego, metod i form pracy w tym obszarze oraz rozwiną umiejętności praktyczne (diagnostyczne i metodyczne) w zakresie kompleksowego systemu działań w pracy z uczniem zdolnym. |
|
||
380-RS5-3JDT |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istota i cele socjoterapii. Socjoterapia a praca opiekuńczo-wychowawcza, rehabilitacyjna, resocjalizacyjna. Zasady, metody i formy oddziaływań w obszarze socjoterapii. Socjoterapia a trening interpersonalny i psychoterapia. Zasady w socjoterapii. Socjoterapia w pracy profilaktyczno-wychowawczej z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Struktura zajęć socjoterapeutycznych. Cele: - poznanie istoty socjoterapii, - wskazanie na różnice i podobieństwa między socjoterapią, treningiem interpersonalnym a psychoterapią, - poznanie procesu socjoterapeutycznego oraz dynamiki grupy, - zapoznanie z konstruowaniem diagnozy dynamicznej dziecka, - poznanie budowy scenariusza zajęć socjoterapeutycznych. |
|
||
380-RS5-3JDL |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-RS5-3IAU |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyki jest zapoznanie się ze specyfiką edukacji włączającej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto celem praktyki jest konfrontowanie nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. Co najmniej 60% łącznego wymiaru godzin musi być zrealizowane jako praktyka asystencka, w której przewidziano również samodzielne prowadzenie zajęć |
|
||