(in Polish) 3 rok 1st. POW stac. sem. zimowy (course group defined by Faculty of Education)
Key
If course is offered then a registration cart will be displayed.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Use one of the "i" icons below for additional information.
2023 - Academic year 2023/2024 2024 - Academic year 2024/2025 2025 - Academic year 2025/2026 (there could be semester, trimester or one-year classes) |
Actions | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||||
380-OS1-3DDR |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Poznanie przez studentów głównych pojęć z zakresu diagnozy psychopedagogicznej, poznanie zasad i schematu poznania diagnostycznego oraz podstawowych metod i narzędzi wykorzystywanych w diagnozie. |
|
||||
380-OS1-3GOZ |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Zapoznanie z podstawami dotyczącymi poznania diagnostycznego, badaniami psychospołecznych problemów ucznia na terenie klasy szkolnej, technikami projekcyjnymi w diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej. Projektowanie treningów dla uczniów mających na celu rozwój umiejętności społecznych, twórczego myślenia oraz integracji. Omówienie zawodu pedagoga szkolnego w procesie wspomagania edukacji, socjalizacji i wychowania dziecka oraz zawodu pedagoga społecznego w pracy z rodziną. |
|
||||
380-OS1-3BEP |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z diagnozą wielu obszarów funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych. Ważnym elementem zajęć będzie analiza relacji pomiędzy wychowankami a wychowawcami, czy jednostką i instytucją. Istotnym elementem zajęć będzie diagnoza instytucji opieki zastępczej zarówno instytucjonalnej jak i rodzinnej. |
|
||||
380-OS1-3GOW |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem instytucji opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Instytucjonalne formy oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych i naprawczych: placówki socjalizacyjne, wsparcia dziennego, typu rodzinnego, interwencyjne, resocjalizacyjne. |
|
||||
380-OS1-3JFW |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie metodyki pracy pedagoga na terenie szkoły, szczególnie wzmocnienie zdolności planowania i organizacji pomocy pedagogicznej, poszerzenia warsztatu pracy opieukuńczo-wychowawczej oraz budowania relacji z uczniami, nauczycielami i rodzicami. |
|
||||
380-OS1-3GIS |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem praktyk jest zastosowanie wiedzy teoretycznej w rzeczywistych warunkach pracy instytucji pedagogicznych. Studenci poznają środowisko lokalne, funkcjonowanie placówek oraz metody, procedury i zadania związane z działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą, profilaktyczną i resocjalizacyjną. Praktyki umożliwiają rozwijanie umiejętności organizacyjnych i społecznych, zdobywanie doświadczenia w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi oraz przygotowanie do samodzielnego planowania ścieżki zawodowej. Zakres działań wynika ze specyfiki danej instytucji i Programu Praktyk. |
|
||||
380-OS1-3GOU |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z analizą i projektowaniem indywidualnych programów pedagogiczno-psychologicznych. Teoretyczne podstawy projektowania i realizacji programów pedagogiczno-psychologicznych. Zasady organizacji pomocy pedagogiczno-psychologicznej i opracowywania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Charakterystyka funkcjonalna dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Analiza struktury i treści indywidualnych programów pedagogicznopsychologicznych. Źródła i zasady doboru treści do programu edukacyjno-terapeutycznego. Monitorowanie i ocena efektów pracy pedagogiczno-psychologicznej. Współpraca z rodzicami i instytucjami w zakresie udzielania indywidualnej pomocy pedagogiczno-psychologicznej. |
|
||||
380-OS1-3GOT |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
380-OS1-3SEM1 |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Analiza doświadczeń studentów wyniesionych z praktyki w placówkach pomocowych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych. Omówienie (w oparciu o literaturę przedmiotu oraz analizę danych wtórnych) wyników własnych badań w terenie i zasad przygotowywania projektu działania (socjalnego opiekuńczego, profilaktycznego). Charakterystyka sposobów prezentacji zgromadzonych danych empirycznych służących do opracowania monografii placówki. Analiza pomysłów, propozycji studentów w zakresie działań wspierających i doskonalących funkcjonowanie wybranych placówek pomocowych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych. Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisarstwa naukowego i z wyeksponowaniem autorskich projektów działania. |
|
||||
380-OS1-3TPE |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Przedmiot przygotowuje do wsparcia i pomocy uczniom z niepowodzeniami edukacyjnymi. |
|
||||