3 rok 1st. POW stac. sem. zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Plany zajęć grupy przedmiotów
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-OS1-3DDR |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie przez studentów głównych pojęć z zakresu diagnozy psychopedagogicznej, poznanie zasad i schematu poznania diagnostycznego oraz podstawowych metod i narzędzi wykorzystywanych w diagnozie. |
|
||
380-OS1-3GOZ |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z podstawami dotyczącymi poznania diagnostycznego, badaniami psychospołecznych problemów ucznia na terenie klasy szkolnej, technikami projekcyjnymi w diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej. Projektowanie treningów dla uczniów mających na celu rozwój umiejętności społecznych, twórczego myślenia oraz integracji. Omówienie zawodu pedagoga szkolnego w procesie wspomagania edukacji, socjalizacji i wychowania dziecka oraz zawodu pedagoga społecznego w pracy z rodziną. |
|
||
380-OS1-3BEP |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z diagnozą wielu obszarów funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych. Ważnym elementem zajęć będzie analiza relacji pomiędzy wychowankami a wychowawcami, czy jednostką i instytucją. Istotnym elementem zajęć będzie diagnoza instytucji opieki zastępczej zarówno instytucjonalnej jak i rodzinnej. |
|
||
380-OS1-3GOW |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem instytucji opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Instytucjonalne formy oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych i naprawczych: placówki socjalizacyjne, wsparcia dziennego, typu rodzinnego, interwencyjne, resocjalizacyjne. |
|
||
380-OS1-3JFW |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie metodyki pracy pedagoga na terenie szkoły, szczególnie wzmocnienie zdolności planowania i organizacji pomocy pedagogicznej, poszerzenia warsztatu pracy opieukuńczo-wychowawczej oraz budowania relacji z uczniami, nauczycielami i rodzicami. |
|
||
380-OS1-3GIS |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk jest zastosowanie wiedzy teoretycznej w rzeczywistych warunkach pracy instytucji pedagogicznych. Studenci poznają środowisko lokalne, funkcjonowanie placówek oraz metody, procedury i zadania związane z działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą, profilaktyczną i resocjalizacyjną. Praktyki umożliwiają rozwijanie umiejętności organizacyjnych i społecznych, zdobywanie doświadczenia w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi oraz przygotowanie do samodzielnego planowania ścieżki zawodowej. Zakres działań wynika ze specyfiki danej instytucji i Programu Praktyk. |
|
||
380-OS1-3GOU |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z analizą i projektowaniem indywidualnych programów pedagogiczno-psychologicznych. Teoretyczne podstawy projektowania i realizacji programów pedagogiczno-psychologicznych. Zasady organizacji pomocy pedagogiczno-psychologicznej i opracowywania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Charakterystyka funkcjonalna dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Analiza struktury i treści indywidualnych programów pedagogicznopsychologicznych. Źródła i zasady doboru treści do programu edukacyjno-terapeutycznego. Monitorowanie i ocena efektów pracy pedagogiczno-psychologicznej. Współpraca z rodzicami i instytucjami w zakresie udzielania indywidualnej pomocy pedagogiczno-psychologicznej. |
|
||
380-OS1-3GOT |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS1-3SEM1 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analiza doświadczeń studentów wyniesionych z praktyki w placówkach pomocowych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych. Omówienie (w oparciu o literaturę przedmiotu oraz analizę danych wtórnych) wyników własnych badań w terenie i zasad przygotowywania projektu działania (socjalnego opiekuńczego, profilaktycznego). Charakterystyka sposobów prezentacji zgromadzonych danych empirycznych służących do opracowania monografii placówki. Analiza pomysłów, propozycji studentów w zakresie działań wspierających i doskonalących funkcjonowanie wybranych placówek pomocowych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych. Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisarstwa naukowego i z wyeksponowaniem autorskich projektów działania. |
|
||
380-OS1-3TPE |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przygotowuje do wsparcia i pomocy uczniom z niepowodzeniami edukacyjnymi. |
|
||
380-OS1-3XWOL |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe kategorie pojęciowe - wolontariat, wolontariusz, zachowania prospołeczne. Regulacje prawne wolontariatu. Rodzaje i obszary działalności wolontariatu. Wolontariat młodzieżowy i studencki. Rola wolontariatu w sektorze pozarządowym |
|
||