4 rok SPC SJ sem. letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-RS5-4JIR |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student zna podstawy i regulacje prawne edukacji i organizacji zajęć pozalekcyjnych uczniów niepełnosprawnych intelektualną w placówkach specjalnych. Zna formy, zasady i metody oraz środki dydaktyczne postępowania wychowawczo-rewalidacyjnego w placówkach specjalnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zna specyfikę systemu pracy opiekuńczo – wychowawczej w placówkach specjalnych. Zna założenia, cele i funkcje placówek specjalnych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną Potrafi zaplanować wybrane formy zajęć pozalekcyjnych i dobrać odpowiednie metody pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną. Podaje przykłady dobrych praktyk pracy w placówkach specjalnych. Zna formy współpracy ze środowiskiem lokalnym placówek specjalnych. |
|
||
380-RS5-4JKS |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych oraz kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia i opracowywanie oraz modyfikowanie programów kształcenia i wsparcia. Specjalistyczne metody rozwijania kompetencji osobistych, komunikacyjnych i społecznych. Organizowanie przestrzeni szkolnej oraz optymalnego stanowiska pracy. Współpraca z rodziną, innymi nauczycielami i specjalistami |
|
||
380-RS5-4JIK |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-RS5-4JDS |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawy prawne działań profilaktycznych w szkole. Model nauczyciela-wychowawcy, pedagoga szkolnego jako realizatorów oddziaływań profilaktycznych. Strategie profilaktyczne (profilaktyka uniwersalna, selektywna i wskazująca) w szkole. Diagnozowanie czynników ryzyka i czynników chroniących w kontekście profilaktyki szkolnej. Planowanie działań profilaktycznych w szkole. Elementy klasowych i szkolnych programów profilaktycznych (określenie grupy docelowej, celów działania, metod realizacji i ewaluacji działania). Ewaluacja oddziaływań profilaktycznych. |
|
||
380-RS5-4JIG |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z kryteriami definiowania niepełnosprawności intelektualnej w psychologii klinicznej. Na zajęciach omówiona będzie też funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz podstawy diagnostyki. Uwaga będzie też zwrócona na psychologiczne podstawy terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wybrane metody, techniki i programy rehabilitacji psychologicznej. |
|
||
380-RS5-4SEM2 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium magisterskiego jest rozwijanie wiedzy i umiejętności naukowo-badawczych Studentek i Studentów, niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej. |
|
||
380-RS5-4JIJ |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przybliży rolę edukacji i terapii teatralnej w pracy z osobami o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej. W ramach ćwiczeń pojawią się tematy takie, jak: Tworzenie przedstawienia teatralnego, Nauczyciel czy reżyser - wyznaczanie granic, Teatr jako trening umiejętności psychospołecznych, Przykładowe sesje zajęć warsztatowych, Rozgrzewki dla ciała i głosu, Strategie radzenia sobie z konfliktami w grupie. |
|
||
380-RS5-4JDG |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-RS5-4XADK |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-RS5-4XJEL | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student zdobywa wiedzę z zakresu: - nabywania umiejętności życiowych uczniów ze SPE (niepełnosprawność sensoryczna, intelektualna, spektrum autyzmu); - oceny niezależności życiowej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb OzN; - kształtowania umiejętności podstawowych - struktura, etapy i strategie; - kształtowanie umiejętności interpersonalnych i społecznych; - współpraca z rodzicami. |
|
||