3L stac. I st. studia europeistyki - przedmioty fakultatywne - WILNO (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2022 | 2023 | |||||
400-US1-3EPA |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w obszar europejskiego prawa administracyjnego, przede wszystkim prawa ustrojowego i regulacji prawa administracyjnego Rady Europy i Unii Europejskiej a także implementacji standardów wypracowanych przez te organizacji w porządkach krajowych. Przedmiot obejmuje także problematykę kadr administracji europejskiej w podstawowym zakresie. |
|
||
400-US1-3EPG |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu europejskiego prawa gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem Rynku Wewnętrznego (swobód rynku wewnętrznego) oraz prawa ochrony konkurencji Unii Europejskiej (w tym również w zakresie relacji z prawem państw członkowskich UE). |
|
||
400-US1-3LUE |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi rozwiązaniami prawnymi dotyczącymi lobbingu w państwach Unii Europejskiej oraz praktyką ich funkcjonowania. |
|
||
400-US1-3MMR | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ze względu na konkurencyjny charakter relacji zachodzących pomiędzy regionami europejskimi, a w szczególności miastami istnieje potrzeba rozwijania wiedzy i umiejętności związanych z kreowaniem wizerunku budującego przewagę w pozyskiwaniu niezbędnych zasobów dla rozwoju jednostek terytorialnych. Celem przedmiotu jest więc nabycie i uporządkowanie podstawowej wiedzy związanej z marketingiem miasta i regionu, a także nabycie umiejętności diagnozowania potrzeb interesariuszy jednostki terytorialnej oraz profesjonalnego przygotowania materiałów promocyjnych i spójnej strategii komunikacji ukierunkowanej na założone cele wizerunkowe. |
|
||
400-US1-3PZK | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Swoboda przepływu pracowników w UE według dyrektywy. Swoboda przepływu pozostałych obywateli UE, w tym członków ich rodzin według dyrektywy. Ograniczenia w swobodzie przemieszczania się osób w UE. Swoboda przepływu pracowników w UE według orzecznictwa TRUE. Swoboda przepływu pozostałych obywateli UE, w tym członków ich rodzin według orzecznictwa TRUE. |
|
||
400-US1-3POR |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu jest wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu polityki regionalnej. Studenci nabywają wiedzę, umiejętności i kwalifikacje w zakresie celów, narzędzi, oczekiwanych (a także ex post) efektów oraz ewolucji polityki regionalnej. |
|
||
400-US1-3PDC | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie Studentom wiedzy dotyczącej podstawowych instytucji, roli i funkcji regulacji oraz zasad podejmowania, wykonywania i zakończenia działalności gospodarczej w państwach członkowskich Unii Europejskiej przez pryzmat założeń i celów UE oraz reguł przyjętych w prawie polskim (stanowiących punkt odniesienia). Powyższe koncentruje się na ukazaniu i wyjaśnieniu (również w sposób ogólny i generalny właściwy dla ogółu państw członkowskich UE): - potrzeby, roli i funkcji istnienia tzw. prawa przedsiębiorców, - stosowanej terminologii, - podstawowych instytucji właściwych dla tego typu regulacji wraz z uzasadnieniem ich roli i funkcji. |
|
||