Literatura: |
1. B. Bilewicz – Kuźnia (red.), Zabawa i zabawka. Konteksty, wartości, znaczenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, Lublin 2017.
2. M. Caiati, S. Delac, A. Muller, Czy wszystko mi wolno? Znaczenie swobodnych zabaw w przedszkolu, Kielce 2003.
3. K. Miłek, Zabawa jako obszar poznania dziecka, [w:] S.Guz, M. Centner – Guz, J. Zwierzchowska (red.), W trosce o rozwój i wczesną edukację dziecka, UMCS, Lublin 2015.
4. Z. Bogdanowicz, Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997.
5. A. Kopik, M. Zatorska, Wielorakie podróże – edukacja dla dziecka, Kielce 2010.
6. W. Okoń, Zabawa a rzeczywistość, Żak, Warszawa 1995.
7. C. Rose, G. Dryden, Zabawy fundamentalne, Transfer Learning, Gdańsk 2004 (wszystkie części).
8. K. Oleksa, Po co ta cała zabawa? O znaczeniu i roli zabawy w życiu dziecka, Wychowanie w Przedszkolu, 2015/8.
9. K. Idkowiak, Praca przedszkolaka, czyli poważnie o zabawie, Wychowanie w Przedszkolu, 2014/3.
10. M. Kozłowski, Teoria zabawy cz. 1, Remedium, 2013/5.
11. M. Kozłowski, Teoria zabawy cz. 2, Remedium, 2013/6.
|
Efekty uczenia się: |
K_W09: Student zna podstawowe teorie i rodzaje zabaw, rozumie rolę zabawy z ogólnym rozwoju małego dziecka.
K_W16: Student ma elementarną wiedzę z zakresu pedagogiki zabawy i metodyki aktywności zabawowej.
K_U04: Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, dotyczącą roli zabawy w rozwoju dziecka oraz rozwijać umiejętności organizowania środowiska dziecka inspirującego do podejmowania różnego rodzaju zabaw.
K_U07: Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej w kontaktach z dziećmi i dorosłymi oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu pedagogiki zabawy.
K_U09: Student potrafi posługiwać się metodami i procedurami w obszarze aktywności zabawowej dziecka oraz wykorzystuje przykłady dobrych praktyk w tym zakresie.
K_K08: Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne związane z tworzeniem warunków do aktywności zabawowej. Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru oceniania zachowania w zabawie dzieci w wieku przedszkolnym.
|