Literatura: |
1. Deutsch M, Coleman P.T., Rozwiązywanie konfliktów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005,
2. Gigol T., Kryzys przedsiębiorstwa a przywództwo, Difin, Warszawa 2015.
3. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa 2003.
4. Roszkowska E., Wybrane modele negocjacji, Wydawnictwo UwB, Białystok 2011,
5. Slatter S., Lovett D., Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych, WIG-Press, Warszawa 2001,
6. Wachowiak P., Profesjonalny menedżer, umiejętność pełnienia ról kierowniczych, Difin, Warszawa 2001
7. Wachowiak P., Konflikty w organizacji, [w:] Romanowska M., [red.]: Podstawy organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa 2001
8. Zelek A., Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie – perspektywa strategiczna, ORGMASZ, Warszawa 2003.
|
Efekty uczenia się: |
S2A_W04 Ma wiedzę na temat czynników zakłócających więzi społeczne w organizacjach, będących źródłami kryzysów i konfliktów -
Z2_W04
S2A_W05 Ma wiedzę na temat zachowań człowieka w sytuacjach konfliktowych i kryzysowych- Z2_W05
S2A_W07 Ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach społecznych organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi
prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze w zakresie sytuacji konfliktowych i kryzysowych - Z2_W07
S2A_U01 Potrafi wyjaśniać przyczyny sytuacji konfliktowych i kryzysowych - Z2_U01
S2A_U05 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do wyjaśnienia mechanizmu powstawania i przebiegu sytuacji konfliktowych i
kryzysowych - Z2_U05
S2A_U07 Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do proponowania rozwiązań sytuacji konfliktowych i kryzysowych- Z2_U07
S2A_K02 Potrafi pracować w grupie przy rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych i kryzysowych- Z2_K02
S2A_K04 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane
z zarządzaniem sytuacjami konfliktowymi - Z2_K04
|
Metody i kryteria oceniania: |
30% oceny to wyniki testów z każdego wykładu prowadzonego w formie zdalnej (platforma Blackboard)
70% oceny to wynik egzaminu prowadzonego w formie zdalnej (platforma Blackboard).
Egzamin to 10 pytań zamkniętych, po jednym pytaniu z dziesięciu wybranych wykładów. Pytanie nie obejmują materiałów dodatkowych. Czas egzaminu 20 min.
Ocena końcowa wg następujących przedziałów:
51% - 3.0, 61% - 3,5, 71% - 4.0, 81% - 4.5, 91% - 5.0.
|
Zakres tematów: |
Wykład 1. Istota, cechy i źródła konfliktu w przedsiębiorstwie
Wykład 2. Techniki przezwyciężania konfliktu w przedsiębiorstwie
Wykład 3. Negocjacje jako forma rozwiązywania konfliktu
Wykład 4. Asertywność i komunikacja czyli profilaktyka konfliktu
Wykład 5. Kryzys w przedsiębiorstwie
Wykład 6. Zarządzanie kryzysowe
Wykład 7. Kultura organizacyjna jako podsystem zarządzania antykryzysowego
Wykład 8. Kryzys jako sytuacja decyzyjna
Wykład 9. Kryzys a wizerunek przedsiębiorstwa
Wykład 10. Rola lidera w rozwiązywaniu konfliktów
Wykład 11. Strategie kryzysowe
Wykład 12. Monitoring przebiegu kryzysu w organizacji
Wykład 13. Zapobieganie kryzysom w przyszłości
Wykład 12. Monitoring przebiegu kryzysu w organizacji
Wykład 13. Zapobieganie kryzysom w przyszłości.
|