Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Konflikt i kryzys w organizacji 0300-ZS2-2PKKO
Rok akademicki 2019/20
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Konflikt i kryzys w organizacji 0300-ZS2-2PKKO
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 205
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Instytutu Zarządzania jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jerzy Janowicz
Literatura:

1. Deutsch M, Coleman P.T., Rozwiązywanie konfliktów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005,

2. Gigol T., Kryzys przedsiębiorstwa a przywództwo, Difin, Warszawa 2015.

3. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa 2003.

4. Roszkowska E., Wybrane modele negocjacji, Wydawnictwo UwB, Białystok 2011,

5. Slatter S., Lovett D., Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych, WIG-Press, Warszawa 2001,

6. Wachowiak P., Profesjonalny menedżer, umiejętność pełnienia ról kierowniczych, Difin, Warszawa 2001

7. Wachowiak P., Konflikty w organizacji, [w:] Romanowska M., [red.]: Podstawy organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa 2001

8. Zelek A., Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie – perspektywa strategiczna, ORGMASZ, Warszawa 2003.

Zakres tematów:

Wykład 1. Istota, cechy i źródła konfliktu w przedsiębiorstwie

Wykład 2. Techniki przezwyciężania konfliktu w przedsiębiorstwie

Wykład 3. Negocjacje jako forma rozwiązywania konfliktu

Wykład 4. Asertywność i komunikacja czyli profilaktyka konfliktu

Wykład 5. Kryzys w przedsiębiorstwie

Wykład 6. Zarządzanie kryzysowe

Wykład 7. Kultura organizacyjna jako podsystem zarządzania antykryzysowego

Wykład 8. Kryzys jako sytuacja decyzyjna

Wykład 9. Kryzys a wizerunek przedsiębiorstwa

Wykład 10. Rola lidera w rozwiązywaniu konfliktów

Wykład 11. Strategie kryzysowe

Wykład 12. Monitoring przebiegu kryzysu w organizacji

Wykład 13. Zapobieganie kryzysom w przyszłości

Wykład 12. Monitoring przebiegu kryzysu w organizacji

Wykład 13. Zapobieganie kryzysom w przyszłości.

Metody dydaktyczne:

Trzy wykłady realizowane w formie stacjonarnej.

Dziesięć wykładów realizowanych w formie zdalnej (platforma Blackboard).

Metody i kryteria oceniania:

30% oceny to wyniki testów z każdego wykładu prowadzonego w formie zdalnej (platforma Blackboard)

70% oceny to wynik egzaminu prowadzonego w formie zdalnej (platforma Blackboard).

Egzamin to 10 pytań zamkniętych, po jednym pytaniu z dziesięciu wybranych wykładów. Pytanie nie obejmują materiałów dodatkowych. Czas egzaminu 20 min.

Ocena końcowa wg następujących przedziałów:

51% - 3.0, 61% - 3,5, 71% - 4.0, 81% - 4.5, 91% - 5.0.

Uwagi:

Letni, PwZ

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.