Nowoczesne tendencje w dydaktyce 0800-N2-2YNTD
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2019/20
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 10 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
A. Karpińska, A. Szwarc, W. Wróblewska (red.), Edukacja całożyciowa wybrane obszary, Toruń 2019. A. Karpińska, K. Borawska - Kalbarczyk, K. Kowalczuk, Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia, Toruń 2019. A. Karpińska, M. Zińczuk, P. Remża (red.), Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Toruń 2019. A. Karpińska, K. Borawska-Kalbarczyk, A. Szwarc (red.), Edukacja w perspektywie oczekiwań współczesności, Toruń 2016. A. Karpińska, W. Wróblewska, K. Kowalczuk (red.), W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta, Toruń 2016. A. Karpińska, M. Zińczuk, P. Remża (red.), Edukacja wobec niepowodzeń i szans ich minimalizacji, Toruń 2016. |
||
Efekty uczenia się: |
Student: Potrafi wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania, potrafi dobierać metody, środki dydaktyczne, formy organizacji pozwalające osiągać optymalne efekty kształcenia - (przygotowanie i prezentacja projektu dydaktycznego, konspekt zajęć)) Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania działań dydaktycznych - (samoocena studentów, konwersacja) Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce edukacyjnej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych – (obserwacja, konwersacja) |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie i prezentacja projektu dydaktycznego (kryteria oceny projektu: merytoryczne, formalne – forma i sposób prezentacji oraz umiejętność inspirowania członków grupy do aktywności), konspektu zajęć, obecność i aktywność podczas zajęć (zaliczenie nieobecności podczas konsultacji, przy czym nie więcej niż 50% godzin nieobecności umożliwia zaliczenie przedmiotu). |
||
Zakres tematów: |
1. Problematyka zajęć, metody i formy organizacji zajęć oraz warunki zaliczenia przedmiotu, literatura przedmiotu. 2. Idea projektów dydaktycznych w edukacji. 3. Instrumentarium pracy pedagoga w aspekcie nowoczesnych kierunków oraz zmian programowych. 4. Proponowane tematy projektów (do wyboru): - Edukacja w trosce o jakość życia, - Edukacja zawodowa wobec zmian i oczekiwań rynku pracy, - Budowanie innowacyjnej przestrzeni edukacyjnej, - Technologie cyfrowe w perspektywie innowacji edukacyjnych, - Edukacyjne konteksty procesu kształcenia, - Proces kształcenia w przestrzeni akademickiej, - Nauczyciel i uczeń w procesie kształcenia - oczekiwania i postulaty, - Edukacyjne przestrzenie zmian współczesnego świata, - Edukacyjne problemy w dydaktycznych kontekstach – wątki ontodydaktyczne, teleologiczne i aksjologiczne, - Działania dydaktyczne zorientowane na studenta, - Student w centrum edukacji akademickiej, - Niepowodzenia edukacyjne i możliwość ich minimalizacji, - W trosce o efektywność działań edukacyjnych – rekomendacje teoretyczne i praktyczne. 5. Ewaluacja wyników kształcenia. |
||
Metody dydaktyczne: |
- metoda projektu, - konwersacja, - dyskusja, - pokaz, - gry dydaktyczne, - metoda zadań praktycznych, - praca z tekstem. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda sobota, 17:10 - 18:40,
sala C2.2 |
Monika Zińczuk | 22/ |
szczegóły![]() |
2 |
każda sobota, 12:45 - 14:15,
sala B224 |
Monika Zińczuk | 21/ |
szczegóły![]() |
3 |
każda sobota, 11:00 - 12:30,
sala B224 |
Monika Zińczuk | 20/ |
szczegóły![]() |
4 |
każda sobota, 15:30 - 17:00,
sala C2.2 |
Monika Zińczuk | 16/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.