Literatura: |
Literatura podstawowa:
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2013). English File Upper-Intermediate third edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:
Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press.
Philopot S., Curnick, L. (2007). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press.
Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.
Michael McCarthy, Felicity O;Dell, English Vocabulary in Use, CUP, 2012
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com,
http://www.euronews.net
www.euronews.net
Zoom in on America,
The Guardian
Onestopenglish
|
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1: potrafi posługiwać się elementarnym słownictwem kierunkowym z dziedziny nauk pedagogicznych w stopniu umożliwiającym komunikację w języku obcym. (weryfikacja: test kontrolny, test online),
KA6_UW4: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (weryfikacja: kolokwium, test kontrolny, test online),
KA6_UW5: posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań; potrafi sformułować wnioski i zaprezentować wyniki (weryfikacja: test online, prezentacja ustna, dyskusja, ocena aktywności w trakcie zajęć),
KA6_UK2: ma umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów na poziomie językowym B2 (weryfikacja: dyskusja, wypowiedź pisemna, ocena aktywności w trakcie zajęć),
KA6_KK1: ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (weryfikacja: testy online, prezentacja)
KA6_KO3: jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie (weryfikacja: dyskusja, prezentacja, ocena aktywności w trakcie zajęć),
PS6_UK, KA6_UK2: ma umiejętności językowe, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w ramach programu pierwszego roku studiów. (weryfikacja: testy kontrolne, testy online, prace pisemne, dyskusje i prezentacje, ocena aktywności w trakcie zajęć)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia na podstawie:
- testów i kartkówek w sali,
- zadań online,
- prac pisemnych,
- regularnego udziału w zajęciach (dopuszczalne do trzech nieobecności nieusprawiedliwionych w roku),
- przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach.
Wszystkie prace i zadania muszą być zaliczenie na ocenę minimum dostateczną (min. 50%).
Sprawy losowe rozpatrywane są indywidualnie.
|
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny:
- edukacja: terminologia związana z edukacją, etapy kształcenia,
- studia: terminologia związana ze studiami na uczelni wyższej,
- wymiany studenckie, programy edukacyjne w Unii Europejskiej, studenci Erasmusa o swoim doświadczeniu z pobytu na zagranicznej uczelni,
- rola wolontariatu,
- interkulturowość w kontaktach międzynarodowych i akademickich,
- relacje międzyludzkie
- typy osobowości,
- rodzaje inteligencji,
- społeczeństwo i problemy społeczne,
- etapy życia, problemy ludzi w podeszłym wieku
- stereotypy społeczne i narodowościowe, tolerancja,
- komunikacja i porozumiewanie się, komunikacja niewerbalna,
- praca i poszukiwanie pracy, rozmowa kwalifikacyjna,
- rola sztuki w życiu człowieka, przygotowanie i uczestniczenie w wydarzeniach kulturalnych.
|