Podstawy wychowania fizycznego 380-DS5-2IBF
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Borkowska M , Gelleta-Mac I, Wady postawy i stóp u dzieci, PZWL, 2014 Kołodziej J, Systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Kołodziej J Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Madejski E , Węglarz J Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, Impuls, 2018 Pajalunga L , Lang A Joga dla najmłodszych Baw się i rośnij zdrowo i szczęśliwie! , Arkady, 2018 Warchoł K Podstawy Metodyki Współczesnego Wychowania Fizycznego, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2015 |
||
Efekty uczenia się: |
KA7_WG6 Ma wiedzę dotyczącą zróżnicowanych możliwości dzieci/uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym szkolnym, rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii , KA7_WG9 Ma wiedzę dotyczącą znaczenia i możliwości celowego i różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dzieci KA7_WG11 Ma wiedzę dotyczących różnych dziedzin wiedzy zapewniającą konstruktywne jej wykorzystanie w edukacji dziecka KA7_UO2 Profesjonalnie organizuje pracę w zespole i racjonalnie, zgodnie z technikami pracy umysłowej gospodaruje czasem zajęć, odpowiedzialnie i celowo organizuje pracę ucznia/dziecka, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku KA7_UO5Skutecznie animuje i monitoruje realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci/uczniów, wykorzystując między innymi różne formy zabaw , KA7_KO2 Analizuje i ocenia prawidłowość oraz poziom skuteczności własnych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i ustala obszary wymagające modyfikacji, ciągłego doskonalenia swojej pracy |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywność na zajęciach oraz uzyskanie minimum 51% punktów z kolokwium. |
||
Zakres tematów: |
Sylwetka psychofizyczna dziecka w wieku 3-10 lat. Proces uczenia się i nauczania czynności ruchowych. Teorie zabawy, różne definicje zabawy. Funkcje i cechy zabawy, definicje gry. Klasyfikacja gier i zabaw ruchowych. Metodyczne aspekty nauczania zabaw i gier ruchowych. Ćwiczenia korygujące wady postawy. Techniki relaksacyjne wykorzystywane w aktywności ruchowej |
||
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy wtorek, 10:15 - 11:45,
sala A236 |
Katarzyna Nadachewicz, Jarosław Nadachewicz | 22/ |
szczegóły![]() |
2 |
każdy wtorek, 12:00 - 13:30,
sala A236 |
Katarzyna Nadachewicz, Jarosław Nadachewicz | 24/ |
szczegóły![]() |
3 |
każdy piątek, 13:45 - 15:15,
sala A6 |
Katarzyna Nadachewicz, Jarosław Nadachewicz | 25/ |
szczegóły![]() |
4 |
każdy piątek, 12:10 - 13:40,
sala A208 |
Katarzyna Nadachewicz, Jarosław Nadachewicz | 25/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.