Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy wychowania fizycznego 380-DS5-2IBF
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Borkowska M , Gelleta-Mac I, Wady postawy i stóp u dzieci, PZWL, 2014

Kołodziej J, Systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006

Kołodziej J Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006

Madejski E , Węglarz J Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, Impuls, 2018

Pajalunga L , Lang A Joga dla najmłodszych Baw się i rośnij zdrowo i szczęśliwie! , Arkady, 2018

Warchoł K Podstawy Metodyki Współczesnego Wychowania Fizycznego,

Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2015

Efekty uczenia się:

KA7_WG6 Ma wiedzę dotyczącą zróżnicowanych możliwości dzieci/uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym szkolnym, rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii

, KA7_WG9 Ma wiedzę dotyczącą znaczenia i możliwości celowego i różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dzieci

KA7_WG11 Ma wiedzę dotyczących różnych dziedzin wiedzy zapewniającą konstruktywne jej wykorzystanie w edukacji dziecka

KA7_UO2 Profesjonalnie organizuje pracę w zespole i racjonalnie, zgodnie z technikami pracy umysłowej gospodaruje czasem zajęć, odpowiedzialnie i celowo organizuje pracę ucznia/dziecka, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku

KA7_UO5Skutecznie animuje i monitoruje realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci/uczniów, wykorzystując między innymi różne formy zabaw

, KA7_KO2 Analizuje i ocenia prawidłowość oraz poziom skuteczności własnych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i ustala obszary wymagające modyfikacji, ciągłego doskonalenia swojej pracy

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywność na zajęciach oraz uzyskanie minimum 51% punktów z kolokwium.

Zakres tematów:

Sylwetka psychofizyczna dziecka w wieku 3-10 lat.

Proces uczenia się i nauczania czynności ruchowych.

Teorie zabawy, różne definicje zabawy.

Funkcje i cechy zabawy, definicje gry.

Klasyfikacja gier i zabaw ruchowych.

Metodyczne aspekty nauczania zabaw i gier ruchowych.

Ćwiczenia korygujące wady postawy.

Techniki relaksacyjne wykorzystywane w aktywności ruchowej

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Nadachewicz, Jarosław Nadachewicz 22/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Nadachewicz, Jarosław Nadachewicz 24/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Nadachewicz, Jarosław Nadachewicz 25/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Nadachewicz, Jarosław Nadachewicz 25/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)