Literatura: |
Konopczyński M.i, Metody twórczej resocjalizacji. W stronę działań kreujących, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2014
Konopczyński M., Kryzys resocjalizacji czy(li) Sukces działań pozornych: refleksje wokół polskiej rzeczywistości resocjalizacyjnej,
Pedagogium, 2013.
Urban B., Stanik M. (red), Resocjalizacja: teoria i praktyka pedagogiczna, Warszawa 2007, t.1-2.
Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2000
Konopczyński M., Metody twórczej resocjalizacji, Warszawa 2007
Wysocka E., Diagnoza w resocjalizacji, PWN Warszawa 2008.
Arciszewska-Binnebesel A., Arteterapia, szczęśliwy świat tworzenia, Bea-Bleja, Toruń 2003
I Pospiszyl, M. Konopczyński, Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, Pedagogium, Warszawa 2007.
Urban. B., Profilaktyka społeczna i resocjalizacja młodzieży w środowisku otwartym. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.
Gawęcka M., Resocjalizacja w środowisku otwartym. Koincydencja probacji i pracy socjalnej, Probacja 3−4, 2009
Bałandynowicz A., Resocjalizacja wobec skazanych w warunkach kurateli sądowej [w:] Z. Bartkowicz, A. Węgliński (red),Skuteczna resocjalizacja. Doświadczenia i propozycje, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie -Skłodowskiej, Lublin 2008.
Bielecka E. (red.):, Streetworking. Teoria i praktyka, Warszawa 2005.
Michel M., Streetworking. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Kraków 2011.
|
Efekty uczenia się: |
Student:
KA7_WG1
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym
KA7_WK5
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących
KA7_UW2
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych
|
Zakres tematów: |
1. Twórcza resocjalizacja - rys teoretyczny.
2. Środowisko życia i wychowania - oddziaływania rodzinne i instytucjonalne.
3. Resocjalizacja nieletnich w środowisku otwartym.
4. Resocjalizacja dorosłych w środowisku otwartym.
5. Twórczość i proces tworzenia w resocjalizacji.
6. Kulturotechnika wychowawcza.
7. Różne formy oddziaływań resocjalizacyjnych w procesie twórczej resocjalizacji (, np.wykorzystanie arteterapii, sportu, technik teatralnych i teatru).
8. Skuteczność twórczej resocjalizacji - problemy, zadania, nowe wyzwania.
9. Projektowanie oddziaływań resocjalizacyjnych w obszarze twórczej resocjalizacji.
|