Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym 380-ZKS2-2HDO
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Konopczyński M.i, Metody twórczej resocjalizacji. W stronę działań kreujących, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2014 Konopczyński M., Kryzys resocjalizacji czy(li) Sukces działań pozornych: refleksje wokół polskiej rzeczywistości resocjalizacyjnej, Pedagogium, 2013. Urban B., Stanik M. (red), Resocjalizacja: teoria i praktyka pedagogiczna, Warszawa 2007, t.1-2. Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2000 Konopczyński M., Metody twórczej resocjalizacji, Warszawa 2007 Wysocka E., Diagnoza w resocjalizacji, PWN Warszawa 2008. Arciszewska-Binnebesel A., Arteterapia, szczęśliwy świat tworzenia, Bea-Bleja, Toruń 2003 I Pospiszyl, M. Konopczyński, Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, Pedagogium, Warszawa 2007. Urban. B., Profilaktyka społeczna i resocjalizacja młodzieży w środowisku otwartym. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007. Gawęcka M., Resocjalizacja w środowisku otwartym. Koincydencja probacji i pracy socjalnej, Probacja 3−4, 2009 Bałandynowicz A., Resocjalizacja wobec skazanych w warunkach kurateli sądowej [w:] Z. Bartkowicz, A. Węgliński (red),Skuteczna resocjalizacja. Doświadczenia i propozycje, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie -Skłodowskiej, Lublin 2008. Bielecka E. (red.):, Streetworking. Teoria i praktyka, Warszawa 2005. Michel M., Streetworking. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Kraków 2011. |
||
Efekty uczenia się: |
Student: KA7_WG1 zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym KA7_WK5 ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących KA7_UW2 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: aktywny udział w zajęciach, przygotowanie i zaprezentowanie projektu. |
||
Zakres tematów: |
1. Twórcza resocjalizacja - rys teoretyczny. 2. Środowisko życia i wychowania - oddziaływania rodzinne i instytucjonalne. 3. Resocjalizacja nieletnich w środowisku otwartym. 4. Resocjalizacja dorosłych w środowisku otwartym. 5. Twórczość i proces tworzenia w resocjalizacji. 6. Kulturotechnika wychowawcza. 7. Różne formy oddziaływań resocjalizacyjnych w procesie twórczej resocjalizacji (, np.wykorzystanie arteterapii, sportu, technik teatralnych i teatru). 8. Skuteczność twórczej resocjalizacji - problemy, zadania, nowe wyzwania. 9. Projektowanie oddziaływań resocjalizacyjnych w obszarze twórczej resocjalizacji. |
||
Metody dydaktyczne: |
praca indywidualna, grupowa, burza mózgów, dyskusja, metoda projektowa, analiza przypadków, scenki dramowe, itd. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy wtorek, 15:30 - 17:00,
sala B123 |
Anna Chańko-Kraszewska | 17/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.