Literatura: |
Literatura podstawowa
K. Bidziński (2020) (red.), Dziecko jako badacz, Kielce.
Dolya G. (2007), Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka.
J.H. Helm, L. G. Katz (2003), Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej, Warszawa.
E. Jaszczyszyn (2013), Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka (s. 201-215). W: J. Uszyńska-Jarmoc, B. Dudel, M. Głoskowska-Sołdatow, Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji, BIałystok.
E. Jaszczyszyn (2020). Miejsce nauk ścisłych w edukacji przedszkolnej. W: A. Klim-Klimaszewska, Iveta Scholtzová (red.) Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (s. 109-121). Siedlce: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie.
A. Korwin-Szymanowska (2017), Doświadczanie w świetle edukacji dla zrównoważonego rozwoju-w stronę paradygmatu uczenia się, [w:] J. Bałachowicz, A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, A. Witkowska-Tomaszewska, Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację, Warszawa.
E. Lewandowska (2017), Edukacja obywatelska-edukacja demokratyczna-edukacja dla zrównoważonego rozwoju, [w:] J. Bałachowicz, A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, A. Witkowska-Tomaszewska, Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację, Warszawa.
Literatura uzupełniająca
J. Andrzejewska (2009) (red.), Wspieranie rozwoju kompetencji komunikacyjnych dzieci, Wydawnictwo UMSC, Lublin.
I. Dudzińska, St. Lipina, K. Wlaźnik, (1981), Metodyka wychowania w przedszkolu, cz. 1, Warszawa.
D. Hunziker (2018), Kompetencje bez tajemnic, Słupsk; Warszawa.
A. Kozdroń (2015), Wychowanie przez zabawę. Projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży, Warszawa.
B. Stankiewicz (1979) Zabawy twórcze i widowiska lalkowe w wychowaniu przedszkolnym, Warszawa.
P. Toutgh (2014), Jak dzieci osiągają sukces, przekład A. Nowak, Warszawa.
|
Efekty uczenia się: |
A7_WG2 - zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów - sposób weryfikacji: ocena odpowiedzi pisemnej.
KA7_WG6 - zna metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym - sposób weryfikacji: ocena odpowiedzi pisemnej.
KA7_WG7 - rozumie znaczenie i dostrzega możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci - sposób weryfikacji: ocena odpowiedzi pisemnej.
KA7_UW3 - uwzględnia w opracowywanych przez siebie projektach współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka - sposób weryfikacji: ocena odpowiedzi pisemnej.
KA7_UW4 - potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia -sposób weryfikacji: ocena odpowiedzi pisemnej.
KA7_UK2 - potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci - sposób weryfikacji: ocena odpowiedzi ustnej.
KA7_UO3 - potrafi identyfikować spontaniczne zachowania dzieci jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w procesie
edukacji oraz realizacji celów terapeutycznych - sposób weryfikacji: ocena odpowiedzi pisemnej.
KA7_KK4 - wykazuje się autorefleksją nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami merytorycznymi - sposób weryfikacji: ocena odpowiedzi pisemnej.
|