Teoria wychowania 380-DN5-1TWY
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 7 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Braun – Gałkowska M., W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych, Warszawa 1994. Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2010. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowawcze, Warszawa 2008. Zarzecki L., Teoretyczne podstawy wychowania, Wydawnictwo KPSW, Jelenia Góra 2012. |
||
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student: KA6_WG3 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw KA6_WK2 zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów KA6_WK8 ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej W zakresie umiejętności student: KA6_UW2 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych a także motywów i wzorów ludzkich zachowań KA6_UK1 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin KA6_UO1 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań KA6_UO3 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych W zakresie kompetencji społecznych student: KA6_KO1 ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
- 75% obecność na zajęciach, - kolokwium – zaliczenie powyżej 51%, - aktywność na zajęciach, - praca w grupie. |
||
Zakres tematów: |
Integracja grupy. Rola ćwiczeń integrujących. Struktura procesu wychowania cz. I warstwa aksjologiczna, Struktura procesu wychowania cz. II warstwa operacyjna. |
||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, praca w grupie, praca z tekstem naukowym, prezentacja multimedialna |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda niedziela, 16:15 - 18:30,
sala C2.19 |
Sylwia Romanowska | 28/ |
szczegóły![]() |
2 |
każda niedziela, 13:45 - 16:00,
sala C2.2 |
Sylwia Romanowska | 31/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.