Literatura: |
• Julio González-Díaz, Ignacio García-Jurado, M. Gloria Fiestras-Janeiro, An Introductory Course on Mathematical Game Theory, American Mathematical Society 2010
• Philip D. Straffin, Teoria gier, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2001
• Marcin Malawski, Andrzej Wieczorek, Honorata Sosnowska, Konkurencja i kooperacja – teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004
• Marek M. Kamiński, Gry więzienne – tragikomiczny świat polskiego więzienia, Oficyna Naukowa, Warszawa 2006
• G. Owen, Teoria gier, PWN, Warszawa 1975
|
Efekty uczenia się: |
Efekty osiągnięte w ramach realizacji przedmiotu:
Student(ka) posiada wiedzę obejmującą możliwości stosowania narzędzi Teorii Gier w praktyce do modelowania zjawisk i procesów ekonomicznych. - KA7_UW14, KA7_WG06, KA7_UK04
Student(ka) zna podstawowe pojęcia z zakresu Teorii Gier. - KA7_WG04
Student(ka) zna podstawowe przykłady gier. - KA7_WG04
Student(ka) dobiera oraz modyfikuje strategie. - KA7_UW17
Student(ka) interpretuje kryteria Savage'a, Laplace'a, Walda i Hurwicza. - KA7_UW17
Student(ka) projektuje i implementuje algorytmy typu Minimax i AlfaBeta. - KA7_UW17
Student(ka) identyfikuje, formułuje, analizuje proste problemy społeczne i ekonomiczne z wykorzystaniem narzędzi Teorii Gier. - KA7_WG06
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wykładu ma formę pisemną. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest:
1. obecność na wykładach. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na wykładach. Każdą kolejną nieobecność należy usprawiedliwić stosownym zaświadczeniem lub odrobić.
2. zaliczenie ćwiczeń.
Skala ocen:
niedostateczny – do 50,9%
dostateczny – od 51% do 60,9%
dostateczny plus – od 61% do 70,9%
dobry – od 71% do 80,9%
dobry plus – od 81% do 90,9%
bardzo dobry – od 91%.
|
Zakres tematów: |
Gry macierzowe; drzewka gry; gry o sumie zerowej; gry przeciwko Naturze; gry dwuosobowe o sumie niezerowej - niekooperacyjne i kooperacyjne; równowaga Nasha; dylemat więźnia; modele przetargów (schemat arbitrażowy Nasha); problem duopolu; gry ewolucyjne (strategie stabilne ewolucyjnie); gry N-osobowe; koncepcje rozwiązań kooperacyjnych gier N-osobowych (wartość
Shapley’a, rdzeń, zbiory stabilne, Nukleous).
|