Teoria gier 360-MF2-1TGI
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
• Julio González-Díaz, Ignacio García-Jurado, M. Gloria Fiestras-Janeiro, An Introductory Course on Mathematical Game Theory, American Mathematical Society 2010 • Philip D. Straffin, Teoria gier, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2001 • Marcin Malawski, Andrzej Wieczorek, Honorata Sosnowska, Konkurencja i kooperacja – teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004 • Marek M. Kamiński, Gry więzienne – tragikomiczny świat polskiego więzienia, Oficyna Naukowa, Warszawa 2006 • G. Owen, Teoria gier, PWN, Warszawa 1975 |
||
Efekty uczenia się: |
Efekty osiągnięte w ramach realizacji przedmiotu: Student(ka) posiada wiedzę obejmującą możliwości stosowania narzędzi Teorii Gier w praktyce do modelowania zjawisk i procesów ekonomicznych. - KA7_UW14, KA7_WG06, KA7_UK04 Student(ka) zna podstawowe pojęcia z zakresu Teorii Gier. - KA7_WG04 Student(ka) zna podstawowe przykłady gier. - KA7_WG04 Student(ka) dobiera oraz modyfikuje strategie. - KA7_UW17 Student(ka) interpretuje kryteria Savage'a, Laplace'a, Walda i Hurwicza. - KA7_UW17 Student(ka) projektuje i implementuje algorytmy typu Minimax i AlfaBeta. - KA7_UW17 Student(ka) identyfikuje, formułuje, analizuje proste problemy społeczne i ekonomiczne z wykorzystaniem narzędzi Teorii Gier. - KA7_WG06 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie ćwiczeń student(ka) ma następujące możliwości zdobywania punktów: 1. dwa kolokwia. Za każde kolokwium student(ka) może otrzymać maksymalnie 45 punktów. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności na kolokwium, student(ka) może przystąpić do kolokwium w dodatkowym terminie ustalonym przez prowadzącego. 2. aktywność w trakcie zajęć. Za każde zgłoszenie się do tablicy i prawidłowe rozwiązanie zadania student(ka) otrzymuje 1 punkt. Podstawą uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest: 1. obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Każdą kolejną nieobecność należy usprawiedliwić stosownym zaświadczeniem lub odrobić. 2. uzyskanie z każdego kolokwium co najmniej 15 punktów. 3. uzyskanie łącznie co najmniej 51 punktów. Skala ocen: niedostateczny – do 50,9 punktów dostateczny – od 51 do 60,9 punktów dostateczny plus – od 61 do 70,9 punktów dobry – od 71 do 80,9 punktów dobry plus – od 81 do 90,9 punktów bardzo dobry – od 91 punktów Student(ka), który(a) nie spełnia w/w warunków może przystąpić na koniec semestru do kolokwium ratunkowego (obejmującego materiał z całego semestru) pod warunkiem, że: 1. liczba nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach nie przekracza trzech. Ewentualne pozostałe nieobecności są usprawiedliwione lub odrobione. 2. student(ka) uzyskał(a) przynajmniej z jednego kolokwium co najmniej 15 punktów. Uzyskanie co najmniej 51% punktów z kolokwium ratunkowego zalicza ćwiczenia na ocenę dostateczną. |
||
Zakres tematów: |
Gry macierzowe; drzewka gry; gry o sumie zerowej; gry przeciwko Naturze; gry dwuosobowe o sumie niezerowej - niekooperacyjne i kooperacyjne; równowaga Nasha; dylemat więźnia; modele przetargów (schemat arbitrażowy Nasha); problem duopolu; gry ewolucyjne (strategie stabilne ewolucyjnie); gry N-osobowe; koncepcje rozwiązań kooperacyjnych gier N-osobowych (wartość Shapley’a, rdzeń, zbiory stabilne, Nukleous). |
||
Metody dydaktyczne: |
Na ćwiczeniach są rozwiązywane zadania. Studenci są stymulowani do dyskusji wyników i samodzielnej pracy w domu. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy wtorek, 8:15 - 9:45,
sala 3006 |
Małgorzata Hryniewicka | 7/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Matematyki i Instytutu Informatyki - Kampus |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.