Literatura: |
Podstawowa i uzupełniająca (wybrane pozycje):
1. Ciborowski R.W., Gruszewska E., Meredyk K., Podstawy rachunku efektywności inwestycji, UwB Białystok 2001
2. Dziawgo D., Zawadzki A., Finanse przedsiębiorstwa. Istota – Narzędzia – Zarządzanie, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2011
3. Gallagher T.J., Financial Management: Principles and Practice, Textbook Media Press, 2016
4. Gąsiorkiewicz L., Analiza Ekonomiczno-Finansowa Przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2011
5. Gos W., Rachunek przepływów pieniężnych w świetle krajowego standardu rachunkowości, Difin, Warszawa 2004
6. Podgórska M., Klimkowska J., Matematyka finansowa, PWN, Warszawa 2006
7. Sierpińska M., Jachna T., Metody podejmowania decyzji finansowych. Analiza przykładów i przypadków, PWN, Warszawa 2007
8. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa wg standardów światowych, PWN Warszawa 2011
|
Metody i kryteria oceniania: |
• Warunkiem zaliczenia wykładu jest osiągniecie założonych efektów uczenia się. Forma przewidziana do ich weryfikacji, to: egzamin pisemny lub ustny (w przypadku studentów, którzy uzyskali z ćwiczeń ocenę 5,0).
• Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest osiągnięcie efektów uczenia się założonych do realizacji w ramach ćwiczeń.
• Podstawą zaliczenia egzaminu jest uzyskanie min. 51% punktów możliwych do zdobycia.
|
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do problematyki inwestowania. Teoretyczne aspekty kalkulacji zmian wartości pieniądza w czasie
2. Inwestycje przedsiębiorstw i ich finansowanie. Przegląd metod kalkulacji kosztu kapitału w przedsiębiorstwie
3. Przegląd metod spłaty kredytu
4. Istota przepływów pieniężnych i metody ich prezentacji
5. Dynamiczne metody oceny efektywności inwestycji
6. Zmodyfikowane dynamiczne metody oceny efektywności inwestycji
7. Przegląd metod uwzględniania niepewności i ryzyka w ocenie efektywności inwestycji
8. Proste (statyczne) metody oceny efektywności inwestycji
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne:
• wykład informacyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych umożliwiający studentom zadawanie pytań oraz udział w dyskusji;
• metoda pokazu w ramach zajęć zdalnych asynchronicznych.
• rozwiązywanie testów on-line w ramach zajęć bez bezpośredniego udziału nauczyciela tj. w formie e-learningu.
W okresie od 7 stycznia do 6 lutego 2023 r. zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy eduPortal w formie asynchronicznej (tj. e-learningu, jako zajęcia bez bezpośredniego udziału nauczycieli).
|