Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wstęp do kultury i historii USA 340-AS1-2ACHW
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. SCHUCK P. H. AND JAMES Q. WILSON (eds.) (2008) Understanding America. The Anatomy of an Exceptional Nation. New York: Public Affairs.

2. ROBB L. D. (2004) Operation Hollywood. How the Pentagon Shapes and Censors the Movies. New York: Prometheus Books.

3. BREWER S. A. (2009) Why America Fights. Patriotism and War Propaganda from the Philippines to Iraq. Oxford: Oxford University Press.

4. ROLLINS P.C. AND JOHN E. O’CONNOR (eds.) (2008) America’s Wars in Film and History. Why We Fought. Kentucky: The University Press of Kentucky.

5. LOVEVALL F. (2002) Terrorism and 9/11. A reader. Boston: Houghton Mifflin Company.

6.. Malson L. & M. Kantor (2008) Make’em Laugh. The Funny Business of America. New York: Twelve.

7. Harris B. (2005) First Ladies Factbook. New York: Black Dog & Leventhal Publishers, Inc.

8. Brzeziński Z.. Wielka Szachownica. Trans. Tomasz Wyżyński. Warszawa: Politeja, 1997.

9. Daalder I.H. and Lindsay J.M. 2003 America Unbound The Bush Revolution in Foreign Policy. Washington: Brookings Institution Press

10. Kamensky, J., Governing the Tongue. The Politics of Speech in Early New England. Oxford University Press, 1997, Oxford

11. Phillipson R., Linguistic Imperialism, Oxford University Press, New York 1992.

12. Daniels, R., [2002] Coming to America. A History of Immigration and Ethnicity in American Life. Perennial, New York.

13 Gabaccia, D. R., [2002] Immigration and American Diversity. A Social and Cultural History. Blackwell Publishers, Oxford.

14. Maryanne Datesman, JoAnn Crandall, Edward N. Kearny (eds.), [2014], American Ways: An Introduction to American Culture (4th Edition). Pearson

15. Philip Jenkins, A history of the United States. Palgrave 2nd edition, 2003

Efekty uczenia się:

Wiedza

- K_W02, K_W03, K_W05, K_W07

Umiejętności

- K_U04, K_U05, K_U08, K_U13

Kompetencje

- K_K02, K_K03, K_K04, K_K07, K_K08

Weryfikacja: ocena na podstawie aktywności na zajęciach, testów jednostkowych oraz jakości wykonanej prezentacji.

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia - ocena na podstawie aktywności na zajęciach, testów jednostkowych oraz jakości wykonanej prezentacji.

Student ma prawo do dwóch nieobecności nieusprawiedliwionych. Nieobecność na teście, bądź planowej prezentacji będzie usprawiedliwiona jedynie na podstawie zwolnienia lekarskiego potwierdzającego chorobę, a nie jednodniową wizytę lekarską.

Zakres tematów:

Obszary tematyczne, które będą poruszane w trakcie wykładów oraz ćwiczeń to:

- The Defining Events in US History

- The Key Achievements of American Culture

- Traditional American Values and Beliefs

- The American Religious Heritage

- The Frontier Heritage

- The Heritage of Abundance

- The World of American Business

- Government and Politics in the United States

- Ethnic and Racial Diversity in the United State

- Education in the United States

- How Americans Spend Their Leisure Time

- The American Family

- American Values at the Crossroads

Sugerowane tematy prezentacji:

1. The funny industry of America - przemysł rozrywkowy USA – jego historia i prezentowany przez niego prześmiewczy wizerunek Ameryki.

2. A nation of immigrants. Ameryka jako kraj imigrantów - geneza, źródła i historia fal imigracji do USA.

3. Historia zimnej wojny w kontekście współczesnej polityki zagranicznej USA.

4. 9/11 – zamachy terrorystyczne 11 września – przyczyny oraz skutki dla USA.

5. Hollywoodzkie spojrzenie na wojnę – analiza wybranych filmów, relacje Hollywood z armią amerykańską. Propaganda pro-amerykańska.

6. Polityka językowa w USA. Status języka angielskiego w USA. Status mniejszości językowych.

7. Who needs first ladies? – rola ‘instytucji’ pierwszej damy w historii USA.

Metody dydaktyczne:

- czytanie ze zrozumieniem, analiza szerokiej gamy tekstów źródłowych, autentycznych

- ćwiczenia leksykalne (gap-fil, multiple choice, etc)

- dyskusje, role plays, burza mózgów

praca z obrazkiem, praca z materiałem audio-wizualnym.

Jedynie zdobycie min. 60% punktów kwalifikuje do otrzymania oceny:

60 – 74% = 3, 75 – 82% = 4, 83 – 100% = 5

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45, sala 4
Joanna Wildowicz 28/ szczegóły
2 każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30, sala 4
Joanna Wildowicz 22/ szczegóły
3 każda środa, 9:45 - 11:15, sala 17
Joanna Wildowicz 26/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)