Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Ostaszewski J. (red.), Finanse, Difin, Warszawa 2010.
2. Pietrzak B, Polański Z., Woźniak B. (red.), System finansowy w Polsce, cz. 1 i 2, PWN, Warszawa 2008.
3. Szczodrowski G. Polski system podatkowy, PWN, Warszawa 2013
4. Bednarz J., Gostomski E., Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018.
5. Milic-Czerniak R. (red.), Finanse osobiste: kompetencje, narzędzia, instytucje, produkty, decyzje, Wydawnictwo Difin, warszawa 2016.
6. Hubbard R. G., O'Brien A. P., Money, Banking, and the Financial System, 2nd Edition, Pearson Education Limited, Harlow England 2014.
Literatura uzupełniająca:
1. Cegłowski B., Podgórski B., Wprowadzenie do finansów w przykładach i zadaniach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022.
2. Owsiak S., Finanse publiczne. Współczesne ujęcie, PWN, Warszawa 2017.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ogólna z przedmiotu obejmuje 40% formy przewidzianej na ćwiczeniach +60% egzamin.
Warunkiem zaliczenia wykładów jest osiągniecie założonych efektów uczenia się. Forma przewidziana do ich weryfikacji to egzamin pisemny (test z pytaniami zamkniętymi– 100%).
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest osiągniecie efektów uczenia się założonych do realizacji w ramach ćwiczeń. Podstawą zaliczenia egzaminu jest uzyskanie minimum 51% łącznej liczby punktów z egzaminu.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 3/2020 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 1 października 2020 r.).
|
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do finansów - Istota i funkcje finansów
2. Rynki finansowe - charakterystyka, podmioty, instrumenty
3. Elementy finansów publicznych
4. Charakterystyka podatków centralnych
5. Elementy finansów przedsiębiorstw
6. Elementy finansów osobistych
|
Metody dydaktyczne: |
Wykład w formie tradycyjnej
Wykład w formie tradycyjnej oraz zdalnej (wirtualne spotkanie - platforma Eduportal), prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu oraz formułowania własnych wypowiedzi. Wykorzystanie form aktywizujących Studentów (np. konwersacja, interaktywne quizy).
Zgodnie z decyzją nr Decyzja nr 2/2023 Dyrektora Instytutu Zarządzania UwB z dnia 10 lutego 2023 r. w sprawie prowadzenia zajęć dydaktycznych i konsultacji, weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się w semestrze letnim roku akademickiego 2022/2023 na studiach niestacjonarnych w Instytucie Zarządzania UwB wykłady w semestrze letnim roku akademickiego 2022/2023 realizowane są w formie mieszanej: 15% godzin wykładów w formie stacjonarnej oraz 85% godzin zajęć wykładowych. Weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się jest przeprowadzona w siedzibie Uczelni.
|