Literatura: |
Literatura podstawowa:
S. Pieprzny, Administracja bezpieczeństwa i porządku publicznego, Rzeszów 2014.
M. Zdyb, J. Stelmasiak, K. Sikora, (red.) System bezpieczeństwa i porządku publicznego. Organy i inne podmioty administracji, Warszawa 2015.
A. Warmiński, Administracja bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce, Warszawa 2013.
Literatura uzupełniająca:
Krajowa Administracja Skarbowa. Komentarz (red.) Andrzej Melezini, Krzysztof Teszner, Warszawa 2018
Ustawa o Straży Granicznej Komentarz, Opaliński Bartłomiej, Rogalski Maciej, Szustakiewicz Przemysław, Warszawa 2018
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza, absolwent zna i rozumie:
KA6_WG1 - w pogłębionym stopniu zasady i instytucje prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego)
Umiejętności, absolwent potrafi:
KA6_UO1 - kierować pracą zespołu
Kompetencje społeczne, absolwent jest gotów do:
KA6_KO1 - wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska publicznego podejmując czynności w obszarze administracji publicznej
KA6_KO2 - inicjowania działań na rzecz interesu publicznego podejmując czynności w obszarze administracji publicznej
Sposób weryfikacji – zaliczenie pisemne z uwzględnieniem wyników z zajęć zdalnych
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin w formie ustnej.
Skala ocen:
- bardzo dobry 5 (co najmniej 91% możliwych do uzyskania punktów)
- dobry plus 4,5 (co najmniej 81%)
- dobry 4 (co najmniej 71%)
- dostateczny plus 3,5 (co najmniej 61%)
- dostateczny 3 (co najmniej 51%)
- niedostateczny 2 (poniżej 51%).
W zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia/egzaminu z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej
|
Zakres tematów: |
1. Służby Graniczne – zagadnienia wprowadzające
2. Podstawy prawne funkcjonowania
3. Struktura organizacyjna
4. Procedury i prawne formy działania
6. Służba celno - skarbowa - zagadnienia wprowadzające
7. Podstawy prawne funkcjonowania
8. Struktura organizacyjna
9. Procedury i prawne formy działania
|
Metody dydaktyczne: |
wykład klasyczny, wykład konwersatoryjny, metoda heurystyczna, metoda problemowa (dotyczy wykładów), metoda pokazu (w ramach zdalnych asynchronicznych), dyskusja moderowana (w ramach konsultacji)
|