Literatura: |
Literatura podstawowa
Bidziński, M. (2020) (red.), Dziecko jako badacz, Kielce.
Dolya G. (2007), Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka.
J.H. Helm, L. G. Katz (2003), Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej, Warszawa.
Jaszczyszyn E. (2013), Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka (s. 201-215). W: J. Uszyńska-Jarmoc, B. Dudel, M. Głoskowska-Sołdatow, Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji, BIałystok.
Jaszczyszyn, E. (2020). Miejsce nauk ścisłych w edukacji przedszkolnej. W: A. Klim-Klimaszewska, Iveta Scholtzová (red.) Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (s. 109-121). Siedlce: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie.
Bilewicz-Kuźnia, B. (2014), Edukacja geometryczna dzieci, Lublin.
Jaworska M., Jędrzejewska M., Nawrocka, K., (2019), Dziecinnie prosta matematyka, Warszawa.
K.J. Szmidt (2022/3), Dziecko odkrywca twórczych problemów i pytań, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, Vol. 17, No. 66, p. 11-26.
A. Korwin-Szymanowska (2017), Doświadczanie w świetle edukacji dla zrównoważonego rozwoju-w stronę paradygmatu uczenia się, [w:] J. Bałachowicz, A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, A. Witkowska-Tomaszewska, Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację, Warszawa.
E. Lewandowska (2017), Edukacja obywatelska-edukacja demokratyczna-edukacja dla zrównoważonego rozwoju, [w:] J. Bałachowicz, A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, A. Witkowska-Tomaszewska, Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację, Warszawa.
Literatura uzupełniająca
J. Andrzejewska (2009) (red.), Wspieranie rozwoju kompetencji komunikacyjnych dzieci, Wydawnictwo UMSC, Lublin.
I. Dudzińska, St. Lipina, K. Wlaźnik, (1981), Metodyka wychowania w przedszkolu, cz. 1, Warszawa.
D. Hunziker (2018), Kompetencje bez tajemnic, Słupsk; Warszawa.
B. Stankiewicz (1979) Zabawy twórcze i widowiska lalkowe w wychowaniu przedszkolnym, Warszawa.
P. Toutgh (2014), Jak dzieci osiągają sukces, przekład A. Nowak, Warszawa.
|
Efekty uczenia się: |
K7_WG2 - zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
KA7_WG6 - zna metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym
KA7_WG7 - rozumie znaczenie i dostrzega możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci
KA7_UW3 - uwzględnia w opracowywanych przez siebie projektach współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka.
KA7_UW4 - potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia.
KA7_UK2 - potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci.
KA7_UO3 - potrafi identyfikować spontaniczne zachowania dzieci lub uczniów jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w procesie
edukacji oraz realizacji celów terapeutycznych
KA7_KK4 - wykazuje się autorefleksją nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami merytorycznymi
|