Literatura: |
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011,
„Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ;
„Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ;
„Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ;
„S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ;
„Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ;
„Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993
« ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ;
300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français.
Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999..
Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observateur etc.
|
Efekty uczenia się: |
1. Student zna zasady redagowania syntezy i dysertacji (tekstu argumentacyjnego). KA6_WG1
2.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. KA6_UK5
3.Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi ustne i pisemne. KA6_UK5
USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 0400-FP1-3UL1, w cyklu: 2019, jednostka dawcy: , grupa przedm.:
Strona 2 z 4 25.09.2020 00:01
4.Student potrafi dobrać właściwy zestaw argumentów do danego tematu wypowiedzi. KA6_UK5
5.Student potrafi dokonać analizy dokumentu pisanego lub wypowiedzi ustnej, także obejmujących słownictwo specjalistyczne. KA6_UK5
6.Student potrafi zabrać głos w debacie na tematy z życia społecznego, politycznego, kulturalnego, popularnonaukowe… KA6_UK5
7.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KA6_UO1
8.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację
psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KA6_KO4
|
Metody i kryteria oceniania: |
1.Formy zaliczenia: pisemne i ustne
Ustne: przeprowadzenie dwóch debat 2x 20 p, aktywność na zajęciach 10p
Pisemne: rozumienie ze słuchu, co dwa działy tematyczne . Nieobecność na zaliczeniu pisemnym, skutkuje oceną niedostateczną. Jedynie zwolnienie lekarskie umożliwia przystąpienie do zaliczenia w ciągu 2 tyg. od zaliczenia pisemnego, na którym student był nieobecny.
2. Podstawą do zaliczenia zajęć stanowi średnia punktów zebranych ze wszystkich form zaliczenia. Próg zaliczeniowy 51%. Student, który nie uzyskał wymaganej sumy punktów (51% ma prawo do przystąpienia do jednego zaliczenia obejmującego cały semestr i zawierającego wszystkie formy zaliczenia dla danego przedmiotu ( pisemne i ustne). Najwyższą oceną możliwą do otrzymania z zaliczenia poprawkowego jest ocena dostateczna.
3. Na ostateczną ocenę z zajęć wpływ mają również nieobecności.
Dopuszczalne są 2 nieobecności na semestr.
Przekroczenie tego limitu może skutkować niezaliczeniem przedmiotu.
Przypadki większej liczby nieobecności studenta z powodu długiej choroby będą rozpatrywane indywidualnie na podstawie zwolnienia lekarskiego, które należy dostarczyć w ciągu 1 tygodnia.
Semestr II
Zaliczenie na ocenę pozytywną testu z rozumienia ze słuchu.
Zaliczenie na ocenę pozytywną dwóch debat w trakcie semestru.
Obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione.
Aktywność na zajęciach.
Skala ocen
51% dostateczny
61%dostateczny plus
71% dobry
81% dobry plus
91% bardzo dobry
|