Literatura: |
Literatura podstawowa:
Angrosino Michael, Badania etnograficzne i obserwacyjne, tłum. Maja Brzozowska-Brywczyńska, Warszawa 2010, s. 81-125
Babbie Earl, rozdz. 4: Plan badań, [w:] tegoż, Badania społeczne w praktyce, tłum. Witold Betkiewicz i In., Warszawa 2005, s. 109-138
Barbour Rosaline, Badania fokusowe, PWN, Warszawa 2010, s. 21-151
Frankfort-Nachmias Chava, Nachmias David, rozdz. 11: Konstruowanie kwestionariusza, [w:] tychże, Metody badawcze w naukach społecznych, tłum. Elżbieta Hornowska, Poznań 2001,, s. 266-296
Hammersley Martyn, Atkinson Paul, Problemy etyczne, [w:] tychże, Metody badań terenowych, tłum. Sławomir Dymczyk, Poznań 2000, s. 268-291
Nowotny Agata, Sztandar-Sztanderska Karolina, Daszkowska-Kamińska Aleksandra, 2010, Jak diagnozować środowisko lokalne?, „Równać szanse”: http://rownacszanse.pl/uploads_public/cms/parameter-1535/3412_Poradnik_do_diagnozy_RS_2010_OKG.pdf ; http://rownacszanse.pl/uploads_public/cms/parameter-1519/3414_Poradnik_do_diagnozy_wywiady_RS_2010_OKG.pdf
Literatura uzupełniająca:
Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej, Warszawa 2003
Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej. Kontynuacje, Warszawa 2004
Banks Marcus, Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa 2009
Creswell John W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Warszawa 2013
Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S., 2010, (red.), Metody badań jakościowych, t. 1, t. 2
Flick Uwe, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010
Karpiński Jakub, Wprowadzenie do metodologii nauk społecznych, Białystok 2018
Kmita Jerzy, Kultura jako przedmiot badań, Poznań 2001
Kozinets Robert V., Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa 2012
Kvale Steinar, Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, tłum. Stanisław Zabielski, Białystok 2004
Kvale Steinar, Wprowadzenie do badań z zastosowaniem techniki wywiadu; Epistemologiczne problemy związane z prowadzeniem wywiadów, [w:] tegoż: Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2010, s. 27-57.
Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, , t. I i II, PWN, Warszawa 2010
Rapley Tim, Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Warszawa 2010
Salzman Philip Carl, Rice Patricia C., Myśleć jak antropolog, Gdańsk 2009
Schuman Howard, Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych, Warszawa 2013
Silverman David, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007
Silverman David, Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2008
Szerder Mirosław, Metoda i technika sondażowych badań opinii, Warszawa 2010
Sztumiński Janusz, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005
|
Efekty uczenia się: |
Efekt uczenia się:
Student_ka zna i rozumie wybrane współczesne metody badań jakościowych (w tym autoetnografię, etnografię performatywną, analizę dyskursu) stosowane w kulturoznawstwie oraz ich zakorzenienie w tradycjach badawczych i kontekstach etycznych. (P7U_W KA7_WG2, KA7_WK2) : egzamin ustny, projekt badawczy, dyskusja
Student_ka potrafi zaplanować i przeprowadzić małoskalowy projekt badawczy z wykorzystaniem wybranych metod jakościowych, opracować jego założenia metodologiczne oraz zaprezentować wnioski w formie ustnej i pisemnej. (P7U_U KA7_UK2, KA7_UK3):projekt badawczy, prezentacja, referat, aktywność
Student_ka potrafi przeprowadzić wywiad jakościowy, prowadzić obserwację uczestniczącą i zastosować narzędzia analizy treści lub dyskursu z uwzględnieniem kontekstu kulturowego i etycznego. P7U_U KA7_UK3 ćwiczenia praktyczne, projekt, referat
Student_ka wykazuje otwartość na różnorodność kulturową oraz potrafi krytycznie analizować własną pozycję badawczą, dostrzegając wyzwania związane z zaangażowaniem społecznym badacza. (P7U_K KA7_KO1, KA7_KO2): projekt badawczy, aktywność na zajęciach, dyskusja
|