1. Aleksander T.: Kształcenie ustawiczne, (w:) Pedagogika społeczna. Warszawa 1993 s.295-318
2. Aleksander T.: Andragogika. Podręcznik akademicki. Radom-Kraków 2009
3. Czerniawska O.: Edukacja osób ,,Trzeciego Wieku” (w:) Wprowadzenie do andragogiki. Warszawa 1996 s.213-236
4. Demetrio D.: Edukacja dorosłych, W: Pedagogika, t.3 Gdańsk 2006 s.113-128.
5. Demetrio D.: Pedagogika pamięci. Łódź 2009.
6. Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), Biografie i uczenie się, Łódź 2015
7. Halicka M., Halicki J.: Integracja społeczna i aktywność ludzi starych, (w:) Polska starość. Gdańsk 2002 s.189-218.
8. Halicki J.: Edukacja seniorów w aspekcie teorii kompetencyjnej. Białystok 2000
9. Halicki J.: Edukacja w starości jako działanie poprawiające jakość życia seniorów. Chowanna T.2:2009, s.203-213.
10. Halicki J.: Obrazy starości rysowane przeżyciami seniorów. Białystok 2012
11. Halicki J.: Edukacja osób starszych w Polsce – jej wymiar teoretyczny i praktyczny. Edukacja Dorosłych 2013 nr 2 s.9-18
12. Kargul J.: Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych. Wrocław 2005, s.120-142
13. Kruszewski K.: Wizerunek ucznia we współczesnych koncepcjach dydaktycznych, (w:) Wprowadzenie do pedagogiki dorosłych [Red.]
T. Wujek. Warszawa 1992, s.228-259.
14. Lengrand P.: Obszary permanentnej samoedukacji. Warszawa 1995
15. Malewski M.: Andragogika i jej metodologiczne dylematy (w:) Wprowadzenie do andragogiki. Warszawa 1996, s.391-430
16. Malewski M.: Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wrocław 2010.
17. Marotzki W.: Kierunki rozwoju koncepcja badań biograficznych w naukach o wychowaniu, (w:) Edukacja alternatywna. [Red.] J.
Piekarski, B. Śliwerski,. Kraków 2000, s.132-143.
18. Nowak J., Cieślak A.: Edukacja dorosłych w Polsce i na świecie. Warszawa 1973 s.28-58
19. Oleś P.K.: Psychologia człowieka dorosłego, Warszawa 2011
20. Pachociński R.: Andragogika w wymiarze międzynarodowym. Warszawa 1998 s. 35-48
|