Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA Pisanie akademickie 3 340-AS1-3PWR
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 60
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Efekty uczenia się:

KA6_WG1, student zna i rozumie zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi (esej/obserwacja)

KA6_WG9, student zna i rozumie podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji(esej)

KA6_WK1 , student zna i rozumie problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji (esej)

KA6_UW4, student potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historycznokulturowym (esej)

KA6_UW6, student potrafi dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT)(esej)

KA6_UK4, student potrafi brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich(obserwacja)

KA6_UK6, student potrafi posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w przypadku realizacji lektoratu posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (esej)

KA6_UO1, student potrafi planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole (obserwacja)

KA6_UU1, student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (obserwacja)

Metody i kryteria oceniania:

Student otrzymuje ocenę za każdy pisany na zajęciach esej. Oceny ze wszystkich esejów brane są pod uwagę w wyliczaniu średniej. Student ma prawo zrezygnować z pisania jednego eseju w semestrze. Wszystkie pozostałe są obowiązkowe. W przypadku nieobecności, student ma obowiązek uzgodnić z prowadzącym termin odpracowywania zajęć.

Zakres tematów:

Tematy esejów są przedstawiane ss na początku każdej sesji pisania; obejmują one tematy dotyczące społecznych, politycznych, kulturowych problemów współczesnego świata

1. Wprowadzenie

2. Znaczenie krytycznego myślenia

3. Czym jest teza i blueprint

4. Jak napisać dobry esej argumentacyjny

5. Cytowanie, streszczenie, parafraza

6. System przypisów

Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna studenta na zajęciach poprzedzona lekturą w domu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (parzyste), 9:45 - 11:15, Budynek Instytutu Neofilologii, sala 9
co drugi czwartek (parzyste), 11:30 - 13:00, Budynek Instytutu Neofilologii, sala 9
Anna Dziok 15/ szczegóły
2 co drugi piątek (nieparzyste), 8:00 - 9:30, Budynek Wydziału Filologicznego, sala 151
co drugi piątek (nieparzyste), 9:45 - 11:15, Budynek Wydziału Filologicznego, sala 151
Anna Dziok 16/ szczegóły
3 co drugi piątek (parzyste), 9:45 - 11:15, Budynek Wydziału Filologicznego, sala 151
co drugi piątek (parzyste), 8:00 - 9:30, Budynek Wydziału Filologicznego, sala 151
Anna Dziok 17/ szczegóły
4 co drugi wtorek (nieparzyste), 11:30 - 13:00, Budynek Instytutu Neofilologii, sala 1C
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15, Budynek Instytutu Neofilologii, sala 1C
Anna Karczewska 15/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6 (2025-03-04)