PNJA Pisanie akademickie 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-3PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA Pisanie akademickie 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | zaliczenie PNJA 2. Kurs ma na celu dalsze doskonalenie umiejętności pisania eseju akademickiego ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności krytycznego myślenia, czytania oraz wykorzystania źródeł zewnętrznych. Kurs przygotowuje studentów także do egzaminu końcowego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy licencjackiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady. Kurs ma na celu dalsze doskonalenie umiejętności pisania eseju akademickiego ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności krytycznego myślenia, czytania oraz wykorzystania źródeł zewnętrznych. Kurs przygotowuje studentów także do egzaminu końcowego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (GZ_1) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów /semestr: rok I, I i II semestr 60 godz., laboratorium Punkty ECTS: 6 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach -60 godz. - udział w konsultacjach - 25 godz. - dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 15 godz. - przygotowanie do zajęć - 20 godz. - przygotowanie do zaliczenia - 30 godz. Razem - 150 godz. Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 85 godz. (3.5 ECTS) - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela : 65 godz. (2.5 ECTS) Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
Literatura: |
Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1, student zna i rozumie zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi (esej) KA6_WG9, student zna i rozumie podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji(esej) KA6_WK1 , student zna i rozumie problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji(esej) KA6_UW4, student potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historycznokulturowym (esej) KA6_UW6, student potrafi dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT)(esej) KA6_UK4, student potrafi brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (esej/obserwacja) KA6_UK6, student potrafi posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w przypadku realizacji lektoratu posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (esej) KA6_UO1, student potrafi planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole(obserwacja/esej) KA6_UU1, student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie(obserwacja) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok, Anna Karczewska, Vitaly Tur | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok, Anna Karczewska, Vitaly Tur | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej |
|
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
|
Literatura: |
Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ LAB
LAB
PT LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok, Anna Karczewska | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok, Anna Karczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej |
|
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
|
Literatura: |
Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej |
|
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
|
Literatura: |
Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.