Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA Pisanie akademickie 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS1-3PWR
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA Pisanie akademickie 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień
Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

zaliczenie PNJA 2.


Kurs ma na celu dalsze doskonalenie umiejętności pisania eseju akademickiego ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności krytycznego myślenia, czytania oraz wykorzystania źródeł zewnętrznych. Kurs przygotowuje studentów także do egzaminu końcowego.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo Gramatyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie

Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy licencjackiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady.

Kurs ma na celu dalsze doskonalenie umiejętności pisania eseju akademickiego ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności krytycznego myślenia, czytania oraz wykorzystania źródeł zewnętrznych. Kurs przygotowuje studentów także do egzaminu końcowego.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (GZ_1)

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów /semestr: rok I, I i II semestr

60 godz., laboratorium

Punkty ECTS: 6

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w zajęciach -60 godz.

- udział w konsultacjach - 25 godz.

- dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 15 godz.

- przygotowanie do zajęć - 20 godz.

- przygotowanie do zaliczenia - 30 godz.

Razem - 150 godz.

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 85 godz. (3.5 ECTS)

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela : 65 godz. (2.5 ECTS)

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Efekty uczenia się:

KA6_WG1, student zna i rozumie zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi (esej)

KA6_WG9, student zna i rozumie podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji(esej)

KA6_WK1 , student zna i rozumie problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji(esej)

KA6_UW4, student potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historycznokulturowym (esej)

KA6_UW6, student potrafi dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT)(esej)

KA6_UK4, student potrafi brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (esej/obserwacja)

KA6_UK6, student potrafi posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w przypadku realizacji lektoratu posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (esej)

KA6_UO1, student potrafi planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole(obserwacja/esej)

KA6_UU1, student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie(obserwacja)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Dziok, Anna Karczewska, Vitaly Tur
Prowadzący grup: Anna Dziok, Anna Karczewska, Vitaly Tur
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej

Pełny opis:

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Dziok, Anna Karczewska
Prowadzący grup: Anna Dziok, Anna Karczewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej

Pełny opis:

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej

Pełny opis:

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)