Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA Pisanie akademickie 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS1-3PWR
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA Pisanie akademickie 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień
Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Zajęcia są oparte o nastepujące zagadnienia: budowa akapitu angielskiego (topic sentencje, controlling idea, supporting sentences), jednolitość tematyczna – wykluczenie materiału odbiegającego od tematu (unity), logika tekstu (coherence, transitions), spójność tekstu, interpunkcja, elementy stylistyki, rejestr formalny, rodzaj tekstu: argumentative essay, cel pracy, świadomość odbiorcy, łaczenie zdań, szyk wyrazów.

Skrócony opis:

student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej

Pełny opis:

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Efekty uczenia się:

K_W02, K_W03, K_W04, K_W09, K_W10

K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U11

K_K01, K_K03, K_K04, K_K06

Metody i kryteria oceniania:

70% Portfolio (złożenie prac: argumentative essays)

15% Prace domowe

15% Praca podczas zajęć

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Dziok, Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Anna Karczewska
Prowadzący grup: Anna Dziok, Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Anna Karczewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej

Pełny opis:

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Dziok, Anna Karczewska, Vitaly Tur
Prowadzący grup: Anna Dziok, Anna Karczewska, Vitaly Tur
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej

Pełny opis:

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej

Pełny opis:

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)