Literatura amerykańska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-3SAM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Literatura amerykańska |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Student powinien wcześniej zaliczyć przedmiot „Wstęp do literaturoznawstwa” oraz przedmiot „Historia literatury amerykańskiej”. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu jest przedstawienie rozwoju literatury amerykańskiej po 1945 roku. Studenci zapoznają się z kontekstem historycznym, teoretyczno-literackim, najwybitniejszymi pisarzami i pisarkami kolejnych okresów i nurtów literatury amerykańskiej po II wojnie światowej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny M_8 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo Udział w konwersatorium 30h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń 30h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń) 30h Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 18h Razem: 108h (odpowiada 4 pkt ECTS) |
Literatura: |
Paul Lauter - A Companion to American Literature and Culture (Blackwell Companions to Literature and Culture)-Wiley-Blackwell (2010) Christopher Beach - The Cambridge Introduction to Twentieth-Century American Poetry (Cambridge Introductions to Literature)-Cambridge University Press (2003) Richard Gray - A History of American Literature - Blackwell Publishing (2004) |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG3 - student zna i rozumie utwory, zjawiska i procesy literackie oraz teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi, KA6_WG8 - student zna i rozumie metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych , KA6_UW3 - student potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów literackich zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym, KA6_UW8 - student potrafi właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze literaturoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, KA6_UK3 - student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społecznokulturowych, KA6_KO5 - student jest gotów uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Partyka | |
Prowadzący grup: | Jacek Partyka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Łapińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Łapińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne specjalizacyjne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu jest przedstawienie rozwoju literatury amerykańskiej po 1945 roku. Studenci zapoznają się z kontekstem historycznym, teoretyczno-literackim, najwybitniejszymi pisarzami i pisarkami kolejnych okresów i nurtów literatury amerykańskiej po II wojnie światowej. |
|
Pełny opis: |
Udział w konwersatorium 30h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń 30h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń) 30h Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 18h Razem: 108h (odpowiada 4 pkt ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: Paul Lauter - A Companion to American Literature and Culture (Blackwell Companions to Literature and Culture)-Wiley-Blackwell (2010) Christopher Beach - The Cambridge Introduction to Twentieth-Century American Poetry (Cambridge Introductions to Literature)-Cambridge University Press (2003) Richard Gray - A History of American Literature - Blackwell Publishing (2004) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Łapińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Łapińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu jest przedstawienie rozwoju literatury amerykańskiej po 1945 roku. Studenci zapoznają się z kontekstem historycznym, teoretyczno-literackim, najwybitniejszymi pisarzami i pisarkami kolejnych okresów i nurtów literatury amerykańskiej po II wojnie światowej. |
|
Pełny opis: |
Udział w konwersatorium 30h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń 30h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń) 30h Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 18h Razem: 108h (odpowiada 4 pkt ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: Paul Lauter - A Companion to American Literature and Culture (Blackwell Companions to Literature and Culture)-Wiley-Blackwell (2010) Christopher Beach - The Cambridge Introduction to Twentieth-Century American Poetry (Cambridge Introductions to Literature)-Cambridge University Press (2003) Richard Gray - A History of American Literature - Blackwell Publishing (2004) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu jest przedstawienie rozwoju literatury amerykańskiej po 1945 roku. Studenci zapoznają się z kontekstem historycznym, teoretyczno-literackim, najwybitniejszymi pisarzami i pisarkami kolejnych okresów i nurtów literatury amerykańskiej po II wojnie światowej. |
|
Pełny opis: |
Udział w konwersatorium 30h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń 30h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń) 30h Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 18h Razem: 108h (odpowiada 4 pkt ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: Paul Lauter - A Companion to American Literature and Culture (Blackwell Companions to Literature and Culture)-Wiley-Blackwell (2010) Christopher Beach - The Cambridge Introduction to Twentieth-Century American Poetry (Cambridge Introductions to Literature)-Cambridge University Press (2003) Richard Gray - A History of American Literature - Blackwell Publishing (2004) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.