PNJF2-umiejętności łączone (pisanie)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-HF1-2UL1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF2-umiejętności łączone (pisanie) |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Język francuski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | (tylko po angielsku) The aim of the course is to improve students’ skills in creating written texts in French. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
PNJF2 składa się z: semestr zimowy PNJF2 - mówienie/słuchanie PNJF2 - wymowa PNJF2 - słownictwo i tłumaczenie PNJF2 - pisanie PNJF2 - doskonalenie językowe B semestr letni PNJF2 - umiejętności łączone (mówienie/słuchanie/wymowa) PNJF2 - umiejętności łączone (pisanie) PNJF2 - słownictwo i tłumaczenie PNJF2 - gramatyka praktyczna PNJF2 - doskonalenie językowe C Dalsze rozwijanie kompetencji komunikacyjnej i umiejętności przetwarzania informacji; systematyzowanie wiedzy i motywowanie do samodzielnej pracy; doskonalenie i dalszy rozwój wszystkich sprawności językowych dla potrzeb akademickich i zawodowych na poziomie B2. Umiejętność klarownej wypowiedzi dotyczącej zainteresowań, pasji, przedstawianie własnego punktu widzenia. Umiejętność pisania streszczeń, doskonalenie słownictwa. Zajęcia wchodzą w skład przedmiotu PNJF2 |
Pełny opis: |
Opis dotyczy PNJF2-pisanie Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (MK_1) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: II / 4 Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 godz. (laboratorium) Punkty ECTS: 3 Metody dydaktyczne: podające, problemowe, praktyczne Bilans nakładu pracy studenta udział w zajęciach 30 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 4 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 39 godz., egzamin 2 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt. ECTS. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 36 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 34 godz., co odpowiada 1,4 pkt. ECTS |
Literatura: |
Chantal Cali, Véronique Dupuis, Réussir le Delf-Dalf, compte rendu, résumé, synthèse, Didier/Hatier, 1998. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: KP6_WG1 - student ma uporządkowaną wiedzę na temat systemu morfo-syntaktycznego na poziomie B2 KP6_WK1 - student rozumie strukturę sprawozdania (compte-rendu) KP6_WG1 - student umie rozróżniać odpowiedni rejestry językowy adekwatne do danego kontekstu (język potoczny, język standardowy, język oficjalny) KP6_WG1 – student rozumie strukturę czytanego tekstu prasowego UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KP6_UW7 - student operuje adekwatnym rejestrem, złożonymi strukturami gramatycznymi i leksykalnymi służącymi do sporządzenia klarownego i uporządkowanego sprawozdania KP6_UO1 - student wykonuje zadania indywidualnie oraz w grupie KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KP6_KK1 - student rozumie stan swojej wiedzy i umiejętności oraz stale je uzupełnia KP6_KK2 - student świadomie i adekwatnie wykorzystuje swoją wiedzę językową w odpowiednim kontekście społecznym i kulturowym |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne na ocenę Egzamin pisemny na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Kaznowski | |
Prowadzący grup: | Jan Kaznowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają charakter laboratorium i są przeznaczone dla studentów 2. roku filologii francuskich (FAT, FF, FH). Trwają 1. semestr. Wymiar godzin: 30. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania sprawozdania (compte rendu) tekstu pisanego w języku francuskim. Ćwiczenie poszczególnych etapów analizy tekstu i pisania sprawozdania. Pisanie sprawozdania. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego na piśmie. Wyrażanie własnych opinii w formie pisemnej na temat poruszany w artykule. |
|
Literatura: |
- Anne-Simone Dufief, S'exprimer avec logique, Hatier, 1995 - Armance Lauga, Florence Michelet, Guide d'expression écrite française à l'usage des étudiants polonais, UAM, 2003 - Saisir les nuances des mots, Thème et champ lexical, dans: Les Exercices du Français du CCDMD, p. 1-9, www.ccdmd.qc.ca - Ghislaine Cotentin-Rey, Le résumé, le compte rendu, la synthèse, CLE International, 1995 - Chantal Cali, Véronique Dupuis, Réussir le Delf-Dalf, compte rendu, résumé, synthèse, Didier/Hatier, 1998 - teksty źródłowe (artykuły), których sprawozdania studenci będą pisać w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Kaznowski | |
Prowadzący grup: | Jan Kaznowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
PNJF2 składa się z: semestr zimowy PNJF2 - mówienie/słuchanie PNJF2 - wymowa PNJF2 - słownictwo i tłumaczenie PNJF2 - pisanie PNJF2 - doskonalenie językowe B semestr letni PNJF2 - umiejętności łączone (mówienie/słuchanie/wymowa) PNJF2 - umiejętności łączone (pisanie) PNJF2 - słownictwo i tłumaczenie PNJF2 - gramatyka praktyczna PNJF2 - doskonalenie językowe C Dalsze rozwijanie kompetencji komunikacyjnej i umiejętności przetwarzania informacji; systematyzowanie wiedzy i motywowanie do samodzielnej pracy; doskonalenie i dalszy rozwój wszystkich sprawności językowych dla potrzeb akademickich i zawodowych na poziomie B2. Umiejętność klarownej wypowiedzi dotyczącej zainteresowań, pasji, przedstawianie własnego punktu widzenia. Umiejętność pisania streszczeń, doskonalenie słownictwa. Zajęcia wchodzą w skład przedmiotu PNJF2 |
|
Pełny opis: |
Opis dotyczy PNJF2-pisanie Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (MK_1) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: II / 4 Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 godz. (laboratorium) Punkty ECTS: 3 Metody dydaktyczne: podające, problemowe, praktyczne Bilans nakładu pracy studenta udział w zajęciach 30 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 4 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 39 godz., egzamin 2 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt. ECTS. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 36 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 34 godz., co odpowiada 1,4 pkt. ECTS. |
|
Literatura: |
Chantal Cali, Véronique Dupuis, Réussir le Delf-Dalf, compte rendu, résumé, synthèse, Didier/Hatier, 1998. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.