Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Praktyczna nauka języka rosyjskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-RP1-2PNR Kod Erasmus / ISCED: 09.001 / (0231) Języki obce
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka rosyjskiego
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii rosyjskiej dla poczatkujących-przedmioty obowiązkowe
Filologia rosyjska dla rozpoczynających 2 rok sem.letni 1 stopień - podstawy
Filologia rosyjska dla rozpoczynających 2 rok sem.zimowy 1 stopień - podstawy
Punkty ECTS i inne: 13.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: rosyjski
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Praktyczna nauka języka rosyjskiego 0400-RP1-1PNR
Praktyczna nauka języka rosyjskiego - moduł specjalności, zajęcia dodatkowe 0400-RP1-1PNRM

Założenia (opisowo):

Student powinien mieć opanowany materiał z zakresu praktycznej nauki języka rosyjskiego z I r. studiów

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Nauczanie języka rosyjskiego poprzez rozwijanie w sposób syntetyczny i zintegrowany wszystkich sprawności językowych: pisania, czytania, mówienia i rozumienia ze słuchu. Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem rosyjskim w mowie i piśmie.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki;

Forma studiów: stacjonarne;

Rodzaj przedmiotu: kierunkowy, obowiązkowy, MK_1;

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauka o języku;

Rok studiów/semestr: rok II, semestr 3 i 4;

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): praktyczna nauka języka rosyjskiego, cz. 1; praktyczna nauka języka rosyjskiego - cz. 1 - moduł specjalności, zajęcia dodatkowe; egzamin po I roku studiów;

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 240 godzin, ćwiczenia;

Metody dydaktyczne: dyskusja, pogadanka, wypowiedzi ustne, praca z tekstem, praca indywidualna, praca w grupach, projekty, konsultacje;

Punkty ECTS: 23;

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w zajęciach: 240 h (9,6 ECTS),

- przygotowanie do zajęć: 150 h (6 ECTS),

- udział w konsultacjach: 60 h (3 ECTS),

- przygotowanie do egzaminu i egzamin 35h (4,4 ECTS);

Wskaźniki ilościowe:

liczba punktów ECTS za przedmiot/moduł – 23, w tym:

Punkty ECTS w ramach zajęć wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów - 12,6 (300 h)

Punkty ECTS w ramach zajęć o charakterze praktycznym - 23 (300 h)

Literatura:

Literatura podstawowa:

- J. Chomko, Podręcznik do praktycznej nauki języka rosyjskiego (dla studentów filologów – II rok studiów), Białystok 2002.

Literatura uzupełniająca:

- T. Cwejman, W. Torzecka, Materiały do praktycznej nauki języka rosyjskiego, Warszawa 1984.

- I.Grek-Pabisowa, Słownik ortograficzny języka rosyjskiego, Warszawa 1995.

- W. Ingram, S. Paszt, Język rosyjski w ćwiczeniach, Warszawa 1981.

- A. Pado, Читай, пиши, говори, cz. II, Warszawa 1998.

- J. Dobrowolski, Туры по России, Warszawa 2011.

- S. Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994.

- K. Rumińska, H. Waszkielewicz, Język rosyjski. Mały podręcznik tekstów pisanych, Warszawa-Kraków 1996.

- Н. Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, ч. 1, Москва 2006.

- Д. Э. Розенталь, Пособие по русскому языку, Москва 2006.

- Д. Э. Розенталь, И. Б. Голуб, Русский язык для поступающих в вузы, Москва 2006.

- Т. Барышникова, Весь русский язык в правилах и упражнениях, Москва 2004.

- Т. Барышникова, Вся орфография русского языка в правилах и упражнениях, Москва 2002.

- А.В.Хлебникова, Е.Ф.Плотникова, Сборник текстов для закрепления навыков правописания, Москва 1972.

- В. В. Ежов-Строителев, Упражнения и задания по русскому языку для средней и старшей школы, Москва 2000.

- Н. Григорьева, Русский язык, Москва 2006.

- Artykuły prasowe, materiały internetowe.

Efekty uczenia się:

1. Potrafi przygotować typowe prace pisemne w języku rosyjskim (rozprawka, charakterystyka, opowiadanie) z wykorzystaniem nowopoznanej leksyki (związanej z tematami: poczta, kulinaria i żywienie, odzież, sklepy i inne miejsca użyteczności publicznej, muzeum, kino, teatr, transport, ochrona zdrowia), poznanych na I i II roku studiów podstawowych zasad ortograficznych (pisownia samogłosek nieakcentowanych w rdzeniach, pisownia przedrostków, użycie miękkiego i twardego znaku, pisownia „n” i „nn”, pisownia „nie” z różnymi częściami mowy, pisownia przysłówków), gramatycznych (deklinacja, koniugacja) i stylistycznych języka rosyjskiego, opanowanych w trakcie zajęć i na podstawie innych źródeł; (KA6_WG1, KA6_WG2, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG6, KA6_WG9, KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW7, KA6_UK4, KA6_UK5, KA6_UO1, KA6_KK1, KA6_KK2).

2. Potrafi przygotować wypowiedzi ustne w języku rosyjskim z wykorzystaniem poznanych na I i II roku studiów podstawowych zasad fonetycznych (artykulacja samogłosek akcentowanych i nieakcentowanych i spółgłosek, podstawowe zasady intonacji rosyjskiej), gramatycznych (deklinacja i koniugacja) i stylistycznych języka rosyjskiego i nowopoznanej leksyki (związanej z tematami: poczta, kulinaria i żywienie, odzież, sklepy i inne miejsca użyteczności publicznej, muzeum, kino, teatr, transport, ochrona zdrowia), opanowanej w trakcie zajęć i na podstawie innych źródeł; (KA6_WG1, KA6_WG2, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG6, KA6_WG9, KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW7, KA6_UK4, KA6_UK5, KA6_UO1, KA6_KK1, KA6_KK2).

3. Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu językoznawstwa w języku rosyjskim (nazwy części mowy, nazwy kategorii gramatycznych itp.), co umożliwia mu pogłębianie znajomości zasad ortograficznych i gramatycznych, poznanych na I i II roku studiów, oraz efektywne korzystanie ze źródeł specjalistycznych (słowniki itp.); (KA6_WG4, KA6_UW2).

4. Potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące tematyki zajęć z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (literatura piękna, literatura fachowa, prasa, Internet); (KA6_UW6, KA6_UW7).

5. Potrafi pracować i współdziałać w grupie podczas dyskusji i w trakcie przygotowywania prac projektowych, przyjmując w niej różne role; (KA6_UO1, KA6_KK1, KA6_KO1, KA6_KO2).

6. Potrafi postrzegać język rosyjski kompleksowo ze świadomością jego złożoności i zmienności znaczeń. (KA6_WG1, KA6_WG9, KA6_KK2).

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę ćwiczeń w semestrze zimowym i letnim, egzamin w sesji letniej.

Ocenianie bieżące i ocena końcowa z ćwiczeń:

Ocena semestralna wystawiana jest na podstawie ocen z prac pisemnych (wypracowania, dyktanda, testy gramatyczne, kartkówki) oraz w oparciu o oceny z wypowiedzi ustnych (w tym prace domowe). Przy ocenie uwzględnienia się również udział studentów w zajęciach (systematyczność i aktywność). Uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu (w sesji letniej).

W ciągu semestru dopuszczalne są 4 nieobecności. Nieobecności 5-8 zaliczane są na konsultacjach. Uzyskanie powyżej 8 nieobecności nie kwalifikuje studenta do zaliczenia przedmiotu (limit nieobecności nie jest brany pod uwagę w przypadku choroby - obowiązkowe jest usprawiedliwienie lekarskie, które należy dostarczyć nie później, niż tydzień po powrocie do zajęć). Uczestnictwo w zapowiadanych pracach kontrolnych jest obowiązkowe niezależnie od wykorzystania/niewykorzystania limitu dozwolonych nieobecności. Prace kontrolne, które podlegają obowiązkowej poprawie należy zaliczyć w ciągu dwóch tygodni od dnia, w którym pisała cała grupa. W przypadku długotrwałej choroby czas ten jest ustalany indywidualnie z prowadzącym, jednak poprawa pracy nie może się odbyć później, niż dwa tygodnie po powrocie studenta do zajęć.

Od studenta wymagana jest systematyczna praca w ciągu całego semestru. Ocena semestralna z ćwiczeń wystawiana jest na podstawie ocen cząstkowych. Z tego względu nie dopuszcza się "masowych" popraw ocen pod koniec semestru. Minimalną pozytywną ocenę (3,0) na zaliczeniu semestralnym uzyskuje student, którego średnia ocen cząstkowych jest wyższa niż 2,7.

Obowiązkowym poprawom prac kontrolnych podlegają kartkówki z leksyki, ortografii (nie uwzględniając dyktand) i kolokwia z gramatyki. Każdy student może pisać daną pracę kontrolną maksymalnie trzy razy.

Nie podlegają poprawom oceny z dyktand, wypracowań, prac domowych, prac na zajęciach. Uzyskanie pojedynczych ocen niedostatecznych z tego zakresu nie jest przeszkodą w otrzymaniu zaliczenia na koniec semestru, ale oceny te są wliczane do średniej wszystkich ocen w semestrze.

Egzamin: składa się z 4 części: dyktando, test gramatyczny, wypracowanie, odpowiedź ustna. Ocena według kryteriów.

W przypadku zaistnienia okoliczności, które uniemożliwiają przeprowadzenie egzaminu w sposób tradycyjny (np. pandemia), forma egzaminu ulega zmianie; egzamin w takich sytuacjach ma formę pisemną i składa się z 1 części (test leksykalno-gramatyczno-ortograficzny + dłuższa wypowiedź pisemna). Ocena według kryteriów.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 180 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Mordań
Prowadzący grup: Michał Mordań
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Praktyczna nauka języka rosyjskiego 0400-RP1-1PNR
Praktyczna nauka języka rosyjskiego - moduł specjalności, zajęcia dodatkowe 0400-RP1-1PNRM

Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Nauczanie języka rosyjskiego poprzez rozwijanie w sposób syntetyczny i zintegrowany wszystkich sprawności językowych: pisania, czytania, mówienia i rozumienia ze słuchu. Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem rosyjskim w mowie i piśmie.

Pełny opis:

Leksyka:

- Почта (главпочтамт и почтовые отделения; услуги, оформляемые на почте; работа почтальона; письма и поздравления; телефонная связь; электронная почта);

- Кулинария (русская национальная кухня; русские и польские национальные блюда; кулинарные рецепты; ресторан, кафе, столовая; приготовление пищи; посуда; диеты);

- Обслуживание населения (магазин, покупки; одежда, пошивочное ателье, мода; сапожник; парикмахер; салон красоты часовщик; прачечная; фотограф; банк; бюро находок);

- Музей, галерея (Эрмитаж; Третьяковская галерея; русская живопись; известные русские живописцы и их картины);

- Кино (жанры фильмов; работа актёра; русские кинофильмы, актёры и режиссёры);

- Театр (виды театра; виды театральных представлений; лица, создающие театральные представления; постановка и исполнение ролей; театральные помещения и оборудование; части театрального представления; посещение театра; Большой театр в Москве; театр кукол);

- Транспорт (виды транспорта; покупка билетов; вокзал, аэропорт; машина; водительские права; автомобильная авария);

- Здравоохранение (виды болезней; медицинское обслуживание в России и в Польше; визит у врача; болезни XXI века; традиционные и домашние способы лечения).

Gramatyka:

- повторение грамматических правил;

- образование повелительного наклонения;

- образование и склонение причастий;

- образование деепричастий;

- склонение имён числительных;

- сочетание числительных с существительными и прилагательными

- местоимения.

Ortografia:

- повторение орфографических правил;

- правописание н/нн в прилагательных и причастиях;

- правописание частиц не и ни;

- правописание наречий;

- правописание сложных слов;

- правила употребления прописных букв.

Literatura:

Literatura podstawowa:

- J. Chomko, Podręcznik do praktycznej nauki języka rosyjskiego (dla studentów filologów – II rok studiów), Białystok 2002.

Literatura uzupełniająca:

- T. Cwejman, W. Torzecka, Materiały do praktycznej nauki języka rosyjskiego, Warszawa 1984.

- I.Grek-Pabisowa, Słownik ortograficzny języka rosyjskiego, Warszawa 1995.

- W. Ingram, S. Paszt, Język rosyjski w ćwiczeniach, Warszawa 1981.

- A. Pado, Читай, пиши, говори, cz. II, Warszawa 1998.

- J. Dobrowolski, Туры по России, Warszawa 2011.

- S. Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994.

- K. Rumińska, H. Waszkielewicz, Język rosyjski. Mały podręcznik tekstów pisanych, Warszawa-Kraków 1996.

- Н. Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, ч. 1, Москва 2006.

- Д. Э. Розенталь, Пособие по русскому языку, Москва 2006.

- Д. Э. Розенталь, И. Б. Голуб, Русский язык для поступающих в вузы, Москва 2006.

- Т. Барышникова, Весь русский язык в правилах и упражнениях, Москва 2004.

- Т. Барышникова, Вся орфография русского языка в правилах и упражнениях, Москва 2002.

- А.В.Хлебникова, Е.Ф.Плотникова, Сборник текстов для закрепления навыков правописания, Москва 1972.

- В. В. Ежов-Строителев, Упражнения и задания по русскому языку для средней и старшей школы, Москва 2000.

- Н. Григорьева, Русский язык, Москва 2006.

- Artykuły prasowe, materiały internetowe.

Uwagi:

Przedmioty "praktyczna nauka języka rosyjskiego" i "praktyczna nauka języka rosyjskiego - moduł specjalności, zajęcia dodatkowe" są prowadzone na zasadzie ich połączenia, stąd wszelkie dane wskazane powyżej (liczba godzin, punkty ECTS, bilans nakładu pracy, wskaźniki ilościowe itd.) zostały podane łącznie dla obu przedmiotów, wchodzących w skład modułu MK_6.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (w trakcie)

Okres: 2021-10-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 180 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Praktyczna nauka języka rosyjskiego 0400-RP1-1PNR
Praktyczna nauka języka rosyjskiego - moduł specjalności, zajęcia dodatkowe 0400-RP1-1PNRM

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Nauczanie języka rosyjskiego poprzez rozwijanie w sposób syntetyczny i zintegrowany wszystkich sprawności językowych: pisania, czytania, mówienia i rozumienia ze słuchu. Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem rosyjskim w mowie i piśmie.

Pełny opis:

Leksyka:

- Почта (главпочтамт и почтовые отделения; услуги, оформляемые на почте; работа почтальона; письма и поздравления; телефонная связь; электронная почта);

- Кулинария (русская национальная кухня; русские и польские национальные блюда; кулинарные рецепты; ресторан, кафе, столовая; приготовление пищи; посуда; диеты);

- Обслуживание населения (магазин, покупки; одежда, пошивочное ателье, мода; сапожник; парикмахер; салон красоты часовщик; прачечная; фотограф; банк; бюро находок);

- Музей, галерея (Эрмитаж; Третьяковская галерея; русская живопись; известные русские живописцы и их картины);

- Кино (жанры фильмов; работа актёра; русские кинофильмы, актёры и режиссёры);

- Театр (виды театра; виды театральных представлений; лица, создающие театральные представления; постановка и исполнение ролей; театральные помещения и оборудование; части театрального представления; посещение театра; Большой театр в Москве; театр кукол);

- Транспорт (виды транспорта; покупка билетов; вокзал, аэропорт; машина; водительские права; автомобильная авария);

- Здравоохранение (виды болезней; медицинское обслуживание в России и в Польше; визит у врача; болезни XXI века; традиционные и домашние способы лечения).

Gramatyka:

- повторение грамматических правил;

- образование повелительного наклонения;

- образование и склонение причастий;

- образование деепричастий;

- склонение имён числительных;

- сочетание числительных с существительными и прилагательными

- местоимения.

Ortografia:

- повторение орфографических правил;

- правописание н/нн в прилагательных и причастиях;

- правописание частиц не и ни;

- правописание наречий;

- правописание сложных слов;

- правила употребления прописных букв.

Literatura:

Literatura podstawowa:

- J. Chomko, Podręcznik do praktycznej nauki języka rosyjskiego (dla studentów filologów – II rok studiów), Białystok 2002.

Literatura uzupełniająca:

- T. Cwejman, W. Torzecka, Materiały do praktycznej nauki języka rosyjskiego, Warszawa 1984.

- I.Grek-Pabisowa, Słownik ortograficzny języka rosyjskiego, Warszawa 1995.

- W. Ingram, S. Paszt, Język rosyjski w ćwiczeniach, Warszawa 1981.

- A. Pado, Читай, пиши, говори, cz. II, Warszawa 1998.

- J. Dobrowolski, Туры по России, Warszawa 2011.

- S. Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994.

- K. Rumińska, H. Waszkielewicz, Język rosyjski. Mały podręcznik tekstów pisanych, Warszawa-Kraków 1996.

- Н. Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, ч. 1, Москва 2006.

- Д. Э. Розенталь, Пособие по русскому языку, Москва 2006.

- Д. Э. Розенталь, И. Б. Голуб, Русский язык для поступающих в вузы, Москва 2006.

- Т. Барышникова, Весь русский язык в правилах и упражнениях, Москва 2004.

- Т. Барышникова, Вся орфография русского языка в правилах и упражнениях, Москва 2002.

- А.В.Хлебникова, Е.Ф.Плотникова, Сборник текстов для закрепления навыков правописания, Москва 1972.

- В. В. Ежов-Строителев, Упражнения и задания по русскому языку для средней и старшей школы, Москва 2000.

- Н. Григорьева, Русский язык, Москва 2006.

- Artykuły prasowe, materiały internetowe.

Uwagi:

Przedmioty "praktyczna nauka języka rosyjskiego" i "praktyczna nauka języka rosyjskiego - moduł specjalności, zajęcia dodatkowe" są prowadzone na zasadzie ich połączenia, stąd wszelkie dane wskazane powyżej (liczba godzin, punkty ECTS, bilans nakładu pracy, wskaźniki ilościowe itd.) zostały podane łącznie dla obu przedmiotów, wchodzących w skład modułu MK_6.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 180 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Praktyczna nauka języka rosyjskiego 0400-RP1-1PNR
Praktyczna nauka języka rosyjskiego - moduł specjalności, zajęcia dodatkowe 0400-RP1-1PNRM

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Nauczanie języka rosyjskiego poprzez rozwijanie w sposób syntetyczny i zintegrowany wszystkich sprawności językowych: pisania, czytania, mówienia i rozumienia ze słuchu. Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem rosyjskim w mowie i piśmie.

Pełny opis:

Leksyka:

- Почта (главпочтамт и почтовые отделения; услуги, оформляемые на почте; работа почтальона; письма и поздравления; телефонная связь; электронная почта);

- Кулинария (русская национальная кухня; русские и польские национальные блюда; кулинарные рецепты; ресторан, кафе, столовая; приготовление пищи; посуда; диеты);

- Обслуживание населения (магазин, покупки; одежда, пошивочное ателье, мода; сапожник; парикмахер; салон красоты часовщик; прачечная; фотограф; банк; бюро находок);

- Музей, галерея (Эрмитаж; Третьяковская галерея; русская живопись; известные русские живописцы и их картины);

- Кино (жанры фильмов; работа актёра; русские кинофильмы, актёры и режиссёры);

- Театр (виды театра; виды театральных представлений; лица, создающие театральные представления; постановка и исполнение ролей; театральные помещения и оборудование; части театрального представления; посещение театра; Большой театр в Москве; театр кукол);

- Транспорт (виды транспорта; покупка билетов; вокзал, аэропорт; машина; водительские права; автомобильная авария);

- Здравоохранение (виды болезней; медицинское обслуживание в России и в Польше; визит у врача; болезни XXI века; традиционные и домашние способы лечения).

Gramatyka:

- повторение грамматических правил;

- образование повелительного наклонения;

- образование и склонение причастий;

- образование деепричастий;

- склонение имён числительных;

- сочетание числительных с существительными и прилагательными

- местоимения.

Ortografia:

- повторение орфографических правил;

- правописание н/нн в прилагательных и причастиях;

- правописание частиц не и ни;

- правописание наречий;

- правописание сложных слов;

- правила употребления прописных букв.

Literatura:

Literatura podstawowa:

- J. Chomko, Podręcznik do praktycznej nauki języka rosyjskiego (dla studentów filologów – II rok studiów), Białystok 2002.

Literatura uzupełniająca:

- T. Cwejman, W. Torzecka, Materiały do praktycznej nauki języka rosyjskiego, Warszawa 1984.

- I.Grek-Pabisowa, Słownik ortograficzny języka rosyjskiego, Warszawa 1995.

- W. Ingram, S. Paszt, Język rosyjski w ćwiczeniach, Warszawa 1981.

- A. Pado, Читай, пиши, говори, cz. II, Warszawa 1998.

- J. Dobrowolski, Туры по России, Warszawa 2011.

- S. Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994.

- K. Rumińska, H. Waszkielewicz, Język rosyjski. Mały podręcznik tekstów pisanych, Warszawa-Kraków 1996.

- Н. Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, ч. 1, Москва 2006.

- Д. Э. Розенталь, Пособие по русскому языку, Москва 2006.

- Д. Э. Розенталь, И. Б. Голуб, Русский язык для поступающих в вузы, Москва 2006.

- Т. Барышникова, Весь русский язык в правилах и упражнениях, Москва 2004.

- Т. Барышникова, Вся орфография русского языка в правилах и упражнениях, Москва 2002.

- А.В.Хлебникова, Е.Ф.Плотникова, Сборник текстов для закрепления навыков правописания, Москва 1972.

- В. В. Ежов-Строителев, Упражнения и задания по русскому языку для средней и старшей школы, Москва 2000.

- Н. Григорьева, Русский язык, Москва 2006.

- Artykuły prasowe, materiały internetowe.

Uwagi:

Przedmioty "praktyczna nauka języka rosyjskiego" i "praktyczna nauka języka rosyjskiego - moduł specjalności, zajęcia dodatkowe" są prowadzone na zasadzie ich połączenia, stąd wszelkie dane wskazane powyżej (liczba godzin, punkty ECTS, bilans nakładu pracy, wskaźniki ilościowe itd.) zostały podane łącznie dla obu przedmiotów, wchodzących w skład modułu MK_6.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.