Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-WN2-1LJA |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
2L niestac.II st.studia bezpieczeństwa i prawa- przedmioty lektoratowe Bezpieczeństwo i Prawo Niestacjonarne 1 rok 2 stopnia sem. Zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie czytania i rozumienia tekstów fachowych/specjalistycznych obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, analizę językową tych tekstów, doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na ich temat w formie ustnej, w tym wyrażania opinii i ich uzasadniania, streszczenia głównych wątków/tez, prowadzenia ustnej dyskusji, rozwijania znajomości słownictwa fachowego z danej dziedziny. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo. Rok studiów/sem. - rok I/sem. I. Wymagania wstępne -Student powinien posiać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającego podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin lektoratu (w tym 15 godz. zdalnych, z czego 9 godz. zdalnych synchronicznych i 6 godz. zdalnych asynchronicznych ) Metody dydaktyczne -ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie, praca z tekstem. Punkty ECTS - 2 Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godzin (w tym 15 godzin zajęć zdalnych, z czego 9 godz. zajęć zdalnych synchronicznych i 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych),przygotowanie do zajęć i egzaminu 12,5 godz., udział w konsultacjach 12,5 godzin, Egzamin 1 godz.. Razem 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt ECTS. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Career Paths Police, John Taylor, Stephen Peltier, Express Publishing, 2011; Introduction to International Legal English, Amy Krois-Lindner, Matt Firth and TransLegal, CUP, 2008 Literatura uzupełniająca: Autorskie materiały do zajęć przygotowywane w oparciu o różne źródła internetowe, m.iin. www.un.org ( UN), www.reuters.com ( Reuters), www.apnews.com( Associated Press News) www.voanews.com ( Voice of America), www.bbc.co.uk ( BBC News), www.polskieradio.pl/395 (Radio Poland),, www.cnn.com, https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english( British Council) i inne. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent: - zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczącej prawa związanego z obszarem bezpieczeństwa - KA7_WG4 UMIEJĘTNOŚCI, absolwent: -potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz terminologią prawniczą związaną z obszarem bezpieczeństwa - KA7_UK3 KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent, - jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy - KA7_KO3 |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Regularna obecność na zajęciach – bez usprawiedliwienia można opuścić 2 zajęcia w semestrze 2. Aktywność na zajęciach. 3. Praca własna studenta: - przygotowanie do zajęć i prac/zadań sprawdzających opanowanie realizowanego materiału, - przedstawienie prezentacji ustnej na temat związany z kierunkiem studiów i zainteresowaniami studenta oraz przeprowadzenie dyskusji z grupą i lektorem na tematy przedstawione w prezentacji. 4. Zaliczenie na minimum 51% modułów e-learningowych. 5. Zaliczenie na minimum 51% pracy nad projektem realizowanym w grupach w ramach metody projektowej PBL (problem based learning). Lektorat kończy się egzaminem ustnym (poziom B2+). Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń (szczegóły powyżej). W SPNJO obowiązują dwa formaty egzaminu ustnego. Pierwszy polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów specjalistycznych omówionych na zajęciach oraz na interakcji z egzaminatorem oraz ewentualnie (do decyzji lektora prowadzącego grupę) przedstawieniu ustnego raportu/prezentacji z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta. Drugi format to ocena pracy nad projektem w systemie PBL (problem based learning) wykonanej przez studentów w grupach w ramach lektoratu. Ocena z projektu może być w całości lub w części oceną egzaminacyjną. O wyborze formatu egzaminu decyduje lektor prowadzący grupę. Kryteria oceny egzaminacyjnej w obu formatach to m.in. poprawność gramatyczna, płynność językowa, znajomość słownictwa specjalistycznego, umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania. Uwaga: W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach (więcej niż 2) student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji lektora materiału zrealizowanego na opuszczonych zajęciach oraz dodatkowo do ustnego streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (jedna strona formatu A4 za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność). Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe), regularne przygotowanie do zajęć, aktywne uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustnej prezentacji i przeprowadzenie dyskusji z grupą i lektorem na jej temat. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Waluk | |
Prowadzący grup: | Joanna Waluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest doskonalenie i rozwijanie umiejętności rozumienia i stosowania terminologii z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku bezpieczeństwo i prawo. Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie czytania i rozumienia tekstów, podcastów, wykładów video itp. fachowych/specjalistycznych obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, analizę językową tych tekstów, doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na ich temat w formie ustnej, w tym wyrażania opinii i ich uzasadniania, streszczenia głównych wątków/tez, prowadzenia ustnej dyskusji, rozwijania znajomości słownictwa fachowego z danej dziedziny. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo. Rok studiów/sem. - rok I/sem. I. Wymagania wstępne -Student powinien posiać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającego podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin lektoratu (w tym 15 godz. e-learningu w zależności od decyzji prowadzącego) , egzamin – 1 godz. i 19 godzin konsultacji. Metody dydaktyczne -ćwiczenia dyskusja moderowana, praca w grupie, konsultacje. Punkty ECTS - 2 Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godzin (w tym 15 godzin zajęć zdalnych, z czego 5,33 godz. zajęć zdalnych synchronicznych i 9,67 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych,), przygotowanie do zajęć i egzaminu 12,5 godz., udział w konsultacjach 12,5 godzin . Razem 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt ECTS. Nakład pracy studenta w zajęciach o charakterze praktycznym - 25 godzin co odpowiada 1 pkt ECTS. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Career Paths Police, John Taylor, Stephen Peltier, Express Publishing, 2011; Introduction to international Legal English, Amy Krois-Lindner, Matt Firth and TransLegal, CUP, 2008 Literatura uzupełniająca: Autorskie materiały do zajęć przygotowywane w oparciu o różne źródła internetowe, m.in.www.un.org ( UN), www.reuters.com ( Reuters), www.apnews.com( Associated Press News) www.voanews.com ( Voice of America), www.bbc.co.uk ( BBC News), www.polskieradio.pl/395 (Radio Poland), www.cnn.com, https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english( British Council) i inne. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Wyszczelska | |
Prowadzący grup: | Ewa Wyszczelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest doskonalenie i rozwijanie umiejętności rozumienia i stosowania terminologii z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku bezpieczeństwo i prawo. Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie czytania i rozumienia tekstów, podcastów, wykładów video itp. fachowych/specjalistycznych obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, analizę językową tych tekstów, doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na ich temat w formie ustnej, w tym wyrażania opinii i ich uzasadniania, streszczenia głównych wątków/tez, prowadzenia ustnej dyskusji, rozwijania znajomości słownictwa fachowego z danej dziedziny. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo. Rok studiów/sem. - rok I/sem. I. Wymagania wstępne -Student powinien posiać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającego podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin lektoratu (w tym 15 godz. zajęć zdalnych : z czego 9 godzin zajęć zdalnych synchronicznych i 6 godzin zajęć zdalnych asynchronicznych) , egzamin – 1 godz. i 19 godzin konsultacji. Metody dydaktyczne -ćwiczenia dyskusja moderowana, praca w grupie, konsultacje. Punkty ECTS - 2 Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godzin (w tym 15 godzin zajęć zdalnych, z czego 9 godz. zajęć zdalnych synchronicznych i 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych,), przygotowanie do zajęć i egzaminu 12,5 godz., udział w konsultacjach 12,5 godzin . Razem 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt ECTS. Nakład pracy studenta w zajęciach o charakterze praktycznym - 25 godzin co odpowiada 1 pkt ECTS. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Career Paths Police, John Taylor, Stephen Peltier, Express Publishing, 2011; Introduction to international Legal English, Amy Krois-Lindner, Matt Firth and TransLegal, CUP, 2008 Literatura uzupełniająca: Autorskie materiały do zajęć przygotowywane w oparciu o różne źródła internetowe, m.in.www.un.org ( UN), www.reuters.com ( Reuters), www.apnews.com( Associated Press News) www.voanews.com ( Voice of America), www.bbc.co.uk ( BBC News), www.polskieradio.pl/395 (Radio Poland), www.thefirstnews.com ( The First News, PAP Polska Agencja Prasowa),, www.cnn.com, https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english( British Council) i inne. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Wyszczelska | |
Prowadzący grup: | Ewa Wyszczelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest doskonalenie i rozwijanie umiejętności rozumienia i stosowania terminologii z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku bezpieczeństwo i prawo. Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie czytania i rozumienia tekstów, podcastów, wykładów video itp. fachowych/specjalistycznych obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, analizę językową tych tekstów, doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na ich temat w formie ustnej, w tym wyrażania opinii i ich uzasadniania, streszczenia głównych wątków/tez, prowadzenia ustnej dyskusji, rozwijania znajomości słownictwa fachowego z danej dziedziny. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo. Rok studiów/sem. - rok I/sem. I. Wymagania wstępne -Student powinien posiać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającego podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin lektoratu (w tym 15 godz. zajęć zdalnych : z czego 9 godzin zajęć zdalnych synchronicznych i 6 godzin zajęć zdalnych asynchronicznych) , egzamin – 1 godz. i 19 godzin konsultacji. Metody dydaktyczne -ćwiczenia dyskusja moderowana, praca w grupie, konsultacje. Punkty ECTS - 2 Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godzin (w tym 15 godzin zajęć zdalnych, z czego 9 godz. zajęć zdalnych synchronicznych i 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych,), przygotowanie do zajęć i egzaminu 12,5 godz., udział w konsultacjach 12,5 godzin . Razem 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt ECTS. Nakład pracy studenta w zajęciach o charakterze praktycznym - 25 godzin co odpowiada 1 pkt ECTS. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Career Paths Police, John Taylor, Stephen Peltier, Express Publishing, 2011; Introduction to international Legal English, Amy Krois-Lindner, Matt Firth and TransLegal, CUP, 2008 Literatura uzupełniająca: Autorskie materiały do zajęć przygotowywane w oparciu o różne źródła internetowe, m.in.www.un.org ( UN), www.reuters.com ( Reuters), www.apnews.com( Associated Press News) www.voanews.com ( Voice of America), www.bbc.co.uk ( BBC News), www.polskieradio.pl/395 (Radio Poland), www.thefirstnews.com ( The First News, PAP Polska Agencja Prasowa),, www.cnn.com, https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english( British Council) i inne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.